خبر مهم:

کد مطلب: ۴۹۹۳۷۱

رکورد منفی بورس در روز لغو عرضه اولیه اپال / ارزش معاملات بورس نصف شد

رکورد منفی بورس در روز لغو عرضه اولیه اپال / ارزش معاملات بورس نصف شد

در پایان معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل بورس با بیش از 3.7 درصد افت به سطح یک میلیون و 428 هزار واحدی رسید. ارزش معاملات نیز با افتی 50 درصدی 7 هزار میلیارد تومان ثبت شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در پایان معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل بورس با بیش از 55 هزار واحد کاهش روند نزولی روز قبل خود را ادامه داد. این در حالی بود که شاخص کل هم وزن نیز حدود 2.5 درصد افت کرد.

در معاملات امروز که در آن اکثر نمادهای شاخص‌ساز با صف فروش به کار خود پایان دادند، سه نماد فارس، فملی و فولاد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. همچنین به دلیل حجم بالای صف فروش در اکثر نمادها نسبت خریداران به فروشندگان بسیار پایین بود و به همین دلیل ارزش معاملات نسبت به روز گذشته نصف شد و به تنها 7 هزار میلیارد تومان رسید.

سه گروه خودرو، فلزات اساسی و بانکها پرمعامله‌ترین گروه‌های بازار بودند و نمادهای خودرو، فولاد و پالایش نیز بیشترین ارزش معاملات را به نام خود ثبت کردند.

افت امروز بازار سهام در حالی به ثبت رسید که در دقایق پایانی بازار برخی نمادهای شاخص ساز نظیر فملی و خودرو با جمع‌شدن صف فروش خود مواجه شدند. همچنین بر اساس اعلام ناظر بازار، عرضه اولیه اپال که قرار بود چهارشنبه انجام شود، لغو و به زمان دیگری موکول شد.

مهمترین اتفاقات امروز بورس را در این ویدئو مشاهده کنید:

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ایمان

    عرضه اولیه چیه برا خودتون به هم میبافین؟! هفته پیش مگه 2 تا عرضه اولیه نداشتیم؟! هفته پیش بازار اینقدر ریزش داشت؟! الکی فقط میگید مشکل از عرضه اولیه است ، اصلاً مگه این عرضه اولیه چقدر نقدینگی میخواست که برا خودتون شعر میگید؟! هیچی سرتون نمیشه فقط یاد گرفتین بگید تمام تقصیرات از عرضه اولیه است. همین عرضه های اولیه یه سری ها رو تو بورس نگه داشته و یه سری دیگه رو وارد بورس میکنه ، خود شماهایی هم که میگید مشکل از عرضه اولیه است ، خودتون نفر اول خرید عرضه اولیه هستید. از شنبه تا حالا کلی سیگنال مثبت برای بورس ارسال شده ، این ریزش ها اصلاً دلیل منطقی نداره ، مشکل از جای دیگه است.

  • علی

    وقتی هر ننه قمری می یاد تو بورس وضعیت بهتر از این نمی شه . اخه تو که پول خرید یه عرضه اولیه رونداری برا چی می یای تو بورس که برا خرد عرضه اولیه سهام قبلیتو به گا بدی

  • ناشناس

    فقط سهام ارزون میشه چون مال مردمه
    طلا و دلار ارزون نمیشه چون مال دولته

  • ناشناس

    قوه قضایی چرا در جهت اصلاح وساماندهی
    بورس بی خیال شد مال باختگان باید نابود
    بشن اونم با دعوت خودتان

  • ناشناس

    سلام
    دوستان منفی شدن بازار ربطی به حقوقی نداره .
    بازار بورس زودتر از همه از اخبار مهم باخبر میشه .
    همین .

  • سهند

    دیروز
    رییس جمهوری گفت: شرایط کشور در حال بهبود است .
    بورس هم امروز مهر تایید زد.

  • ناشناس

    شده سایت شرط بندی..عرضه اولیه نمیگیگیریم

  • رضا

    جو روانی دوباره سایه انداخت روی بورس..دولتم که فقط فکر جیب خودشه…

  • ناشناس

    اگر ابن عرضه اولیه هم ما نند پا لایشی یکم با شد فاتحه اش خو انده شده

  • ناشناس

    یک سری تازه وارد داخل بورس شدن با یه نوسان کل بازار به گند میکشن،کارشناسان هم فقط بر اساس وضعیت بازار نظر میدن چون خوذشون از رانت استفاده میکنن سهامشان با قیمت بالا فروختن بعد میگن شاخص تا۱/۳۰۰ین میاد پایی مووجب ترس سهامدار میشن ،بعد سهام مردم بیچاره را مفت میخرند دوباره به همون فرذی که فروخته میفروشند