کد مطلب: ۵۸۹۶۰۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

افت ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس / هفته آینده بازار مثبت می‌شود؟

افت ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس / هفته آینده بازار مثبت می‌شود؟

امروز شاخص کل بورس با ۱۳ هزار واحد افت در کانال یک میلیون و ۴۳۶ هزار واحد بسته شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز شاخص کل بورس با ۱۳ هزار واحد افت در کانال یک میلیون و ۴۳۶ هزار واحد بسته شد. شاخص هم‌وزن هم امروز با ۱۰۸۲ واحد منفی در محدوده ۳۹۷ هزار واحد قرار گرفت. ارزش معاملات بورس امروز به چهار و ۸۶ میلیارد تومان رسید و نسبت به روز گذشته افت را ثبت کرد.

در پایان معاملات امروز شتران، فولاد و فملی بیشترین تاثیر را بر روی شاخص کل گذاشتند و پربیننده‌ترین نمادهای بازار هم شپنا، شتران و فسبزوار شدند.

برترین گروه‌های صنعتی امروز شیمایی‌ها، فلزات اساسی و فرآورده‌های نفتی بودند و بیشترین حجم معامله هم برای کمند، خساپا و شتران ثبت شد.

پیش‌بینی بورس هفته آینده بورس

بوسف هاشمی کارشناس بازار سهام درباره روند بازار سهام هفته آینده به تجارت‌نیوز گفت: هفته آینده روند شاخص متعادل خواهد بود و به روند خنثی خود ادامه می‌دهد. این کارشناس بازار همچنین پیش‌بینی کرد هفته آینده بازار سهام با پیشرویی گروه‌های قندی، غذایی، بیمه و بانک همراه شود.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    تا موقعیکه دولت و حقوقی ها که یک باند فساد هستن این بورس درست نمیشه بعدش هم کارشناسانی شما نمیتونن یکساعت دیگه رو پیش بینی کنند چه باشه یک هفته مردم باید ساختمون بورس و رییس بورس رو با گوجه فرنگی استقبال کنند

  • ناشناس

    ادم نمی دونه باید به این بورس و این تیترهای شما بخنده یا گریه کنه .

  • شوت السلطنه

    چجوری ملاک رشد بازار میشه چند تا شاخص ساز فولاد، فملی ، شستا، کگل، اخابر، فارس، تاپیکو، شپنا، شتران، شبندر !
    رو چه اصولی اگه اینا منفی بشن بقیه سهم ها مثل گوسفند منفی میشن !
    چرا شاخص گروه رو ملاک قرار نمیدین ایجوری خیلی واقعی تر از شاخص کل هست !

    • ناشناس

      ای برادر کجای کاری !

  • ناشناس

    خخخخ

  • ناشناس

    خدایا این اینو نگاه چی میگه!!؟
    میگه گروه قندی و غذایی پیشرو بازار میشن! اون هم تو بورس ایران.

  • ناشناس

    متاسفانه برخی کامنت می گذارند که پول ما را در بورس خوردند و …..
    برادر محترم هیچ کس پول شما را نخورده، خودتان در اوج شاخص شارپ ورود کردید و متاسفانه با شروع ریزش شارپ و خروج حجم بالای نقدینگی که به صورت حباب در سهام پنهان شده بود، این حباب ترکید و شاخص ۷۰۰ هزار واحد سقوط کرد (ریزش شارپ).
    نمودار صعودهای شارپی در تمام دنیا را نگاه کنید متوجه حرفم می شوید، در صعودهای شارپی احتمال ریزش شارپی هم وجود دارد، چطور؟
    این طور که حجم بالای نقدینگی که توسط مردم وارد بازار شده با سودهای کلان ۴ تا ۵ برابری و حتی در برخی سهام با سودهای بالاتر خارج می شوند و با تخلیه حباب حاصل از نقدینگی، ارزش سهام کاهش می یابد و شاخص می ریزد. این قانون نانوشته بورس در تمام دنیا است، حال عده ای که تکنیکال هستند و زمان ورود و خروج مناسب را می دانند سود می برند و عده ای هم متضرر می شوند.
    سود و زیان در بورس تمام دنیا وجود دارد و مسئولیت آن هم با خود فرد است، ربطی به دولت و … ندارد. دولت که نمی تواند بر خلاف قوانین بورس عمل کند و به کسانی که در کف شاخص شارپ ورود کردند و در اوج آن خارج شود و سودهای کلان بردند، بگوید بیایید سود پول ها را پس دهید، چون اگر این طور شود اعتماد به بازار سرمایه از بین می رود و سرمایه داران از ترس اینکه مبادا اگر فردا سود ببرند، دولت سودهایی را که کرده اند بگیرد وارد بازار نمی شوند.
    دولت محترم تنها کاری که در بورس می تواند انجام دهد حمایت از شرکت ها و صنایع سهامی است که مجلس محترم چند ماه قبل در قالب بسته حمایتی این کار را انجام داده است.

    • ناشناس

      کاملا صحیح، اصلا ذات بازار همینه

    • رضا یارمحمدخواه

      زمانی این حرف شما درسته که شامل بخشی از شرکت ها بشه، شرکتهایی که دارای بالاترین سود فروش و درامد هستند چرا باید ارزش سهامشون پشیز بشه

    • ناشناس

      جناب پروفسور !جناب عقل کل!! جواب چند سوال را بده اگر واقعا سواد داری
      اول اینکه تو که میگی تمام دنیا کجای دنیا 90 درصدبورسش از شرکتهای دولتی و شبه دولتی یا خصولتی تشکیل شده؟
      دوم اینکه کجای دنیا در یک مقطعی دولت میاد با شدت مردم رو تشویق به ورود به بورس میکنه بعدم ول میکنه میره
      سوم کجای دنیا در اوج تحریم و رکود بورسش بیشترین رشد رو کرده
      چهارم کجای دنیا شرکتی که نه تولیدش رشد کرده نه صادراتش و نه هیچ شاخص دیگش و حتی اصلا شاید فقط روی کاغذ وجود داره نه در دنیای واقعی سهامش در عرض چند ماه چند برابر میشه
      پنجم کجای دنیا دولت در بورس و شاخص هاش دستکاری میکنه و بورس رو دستوری میکنه
      ششم کجای دنیا دولت از بورس کسری بودجه تامین میکنه و کلی سوال دیگه… ولی شما بیا همینا رو جواب بده کافیه البته میدونم جوابی نداری فقط خواستم بدونی دچار توهم عقل کلی نشی

    • ناشناس

      جناب چه کسی شاخص را بصورت ساختگی بالا برد و مردم را فریب داد و به مدت چند ماه قفل صف فروش کرد و تمام سرمایه مردم را بر باد هیچ بورسی قفل صف فروش یا قفل صف خرید ندارد

    • ناشناس

      به فرض هم اگر تمام این موارد شما درست باشد که این طور نیست، چرا وارد بورس شدی؟
      برادر، بپذیر که طمع کردی و در اوج شاخص شارپ و زمان شروع ریزش شارپ ورود کردی و ضرر کردی و حالا هزار دلیل و بهانه می آوری که به حساب بگویی خودم مقصر نبودم و این و آن مقصرند.
      هزاران نفر هم با سواد بورسی در کف شاخص شارپ وارد همین بورس شدند و در اوج خروج زدند و سودهای کلان بردند و حالا هم نه پیام های من را می خوانند و نه پیام های شما را.
      ان شاء ا… به جای طمع که چشم را نابینا می کند و عقل را می برد با علم بورسی و به روز وارد بازار شویم تا سود خوبی ببریم.
      خیلی از تکنیکال ها از بازارهای منفی هم سود می برند.

    • ناشناس

      اون آقایونی که رانت داشتند خوب سود کردن
      یادت شده اول ریزش روحانی‌گفت بورس بهترین محل سرمایه گذاریه …

    • ناشناس

      دوست عزیز
      در رشدهای شارپی این اتفاق می افتد و ریزش شارپی بعد از رشد شارپی تا حدود زیادی محتمل است.
      زمانی که حجم زیاد نقدینگی از بازار خارج شود ( یا به اصطلاح بورس “تخلیه حباب سهام ناشی از نقدینگی زیاد” ) خود به خود ارزش سهام افت می کند و به دلیل فشار فروش بالا ممکن است سهام قفل در صف فروش هم شوند ولی اگر سهام داران ترس را از خود دور کنند و وارد صف فروش نشوند کمک می کنند که زودتر این وضعیت بهبود یابد، در صورتی هم که سهام داران با اقدامات هیجانی وارد صف فروش شوند یا برای جبران ضرر به فکر نوسانگیری بیافتند وضعیت را بدتر می کنند که البته سهام داران به این کامنت ها توجه نمی کنند و کار خود را می کنند و به همین علت کمی زمان می برد تا بورس به آرامش برسد و رشد خوب مجدد خود را استارت بزند.

    • ناشناس

      دوست نا محترم من تو اوج نخریدم .. من پارسال برج دهم رو شاخص ۱۴۰۰ خریدم الان رو شاخص ۱۴۳۰ باز ۴۰ درصد تو ضررم حتی رو شاخص ۱۵۸۰ اش هم نزدیک ۲۰ تو ضرر بودم منتظر جبران ضررم بودم که سر بگردودنم رفتم تو ضرر
      .. تو این قمارخونه قراره دار و ندار مردم بالا بکشن شاخص الان نهایتش رو ۱۱۰۰ هست کاملا دستکاری میشه برای دزدی از مردم

    • ناشناس

      دوست محترم
      خوب وقتی می دیدی داری در ضرر می روی باید از سهم خارج می شدی، چرا اینقدر میانگین کم کردی تا عده زیادی با سود خارج شدند و در ضرر رفتی و الان ناراحت باشی و در جواب کامنت با نامحترم همدیگر را خطاب کنیم.
      با یکی از دوستان در مورد بورس صحبت می کردم می گفت من سهامی از مدت ها قبل خریدم، ۵ برابر سود کردم و وقتی دیدم دارد سودم کم می شود با سود چهار برابری خروج زدم البته برخی سهامی هم گرفته بود که در آنها سود زیادی نکرده بود، بورس در تمام دنیا همین است، کسانی که بروز هستند و سهام را به دقت تجزیه و تحلیل می کنند و می دانند چه زمان ورود کنند و چه زمان خروج کنند سود می کنند و عده ای هم متضرر می شوند.

    • ناشناس

      سلام دوست گرامی یه جواب بد یادت هست اقای روحانی گفت بورسسسس جای سرمایه گذاری طلا وسکه دلارنه وزیراقتصاد فوری تایید کرد بله من امدم خودم مسولم کی سهم پالایش دولت قیمت گذاری کرد10000تومن کشوری که تحریم صادرات نفت ندار نفت مفتی به کشوری دیگه میدد برق مفتی میدد پول مردم خورده میشد تمام بورس های دنیا توافت کرونا بی داد میکند بامردم رو راست نیستند دروغ میگند اطمینان دروغ میدند پالایش میشد7000تومن من مقصرم

    • ناشناس

      دوست عزیز
      یک سری سهام وجود دارد که بر اساس فعالیت آینده شرکت قیمت گذاری می شود اگر پیش بینی شود که در آینده نزدیک احتمال رشد سهام شرکتی بالا است ممکن است P/E آن بالا در نظر گرفته شود (یعنی قیمت سهام بیشتر از ارزش ذاتی فروخته شود) با توجه به رشد صنعت پتروشیمی و پالایشی در سال های اخیر اگر مذاکرات به نتیجه برسد و زمینه صادرات پالایشی و پتروشیمی ها تسهیل تر شود سهام آنها در میان مدت به صورت نیمه شارپی رشد خواهد کرد و سقف ۱۰ هزار تومان و حتی بیشتر را خواهد زد، در شرایط فعلی ورود در صف فروش و فروختن سهام به نظر درست نمی آید، در عین حال سرمایه دار شما هستید و اختیار سرمایه خود را دارید.

    • ناشناس

      چه جوره که با دامنه نوسان پول مردم رو بلوکه بکنن و سهامدار نتونه بعداز ماهها خروج بزنه و آثار دستکاری مشهود باشه،اکثریت کارشناسان بازار بگن دستکاری مشهوده و با رانت و دروغ پول مردم رو بالا بکشن و همون کارشناسان بکن چارت و نمودار تو چنین بازاری هیچگونه عملکردی نداره اونوقت یه عده امثال تو بیان بگن سهامدار مقصره!
      آدم امثال شما رو میبینه ….

    • ناشناس

      الان به جای اینکه جواب بده میاد میگه میخواستی میای تو بورس!
      امثال اینا نباشن که دولت از مردم نمیزنه!

  • ناشناس

    بالاخره نوبت ما ملت هم میشه که یه روز حقمون بگیریم!

  • ناشناس

    این هم از بورس رئیسی یه روز مثبت باقی روزا ریزش کمر شکن. اینجاست که میگن روحانی یادت بخیر

    • ناشناس

      بورس هم مثل هرخریدوفروشی دیگرمهارت لازم دارد ..الان عده ای ازخرید وفروش ماشین وخونه و گوشی ووووو درامد دارن وزندگی میکنن …اما من وشما نمیتونیم ..گفتن بورس خوبه ووووو اما شما که بلد نبودی با خودت نگفتی من چطوری ورد بشم وچی بخرم وچی بفروشم؟؟؟ این که دست خودت بود ….شما هیچوقت هوس نکردی بری بنگه ماشین بخری وبفروشی چون میدونی که بلد نیستی ..چطور بدون بلد بودن سهم خرید وفروش کردی ….!!!!

  • عسگر نوری

    فساد در بورس بیداد میکنه مگر نه وقتی شرکتی وارد بورس میشه قیمت گذاری ورود به بورس همان عرضه اولیه قیمت را کارشناسان بورس مشخص می کنن با بیست درصد هم کمتر . اما با پرداخت رشوه قیمت واقعی نه تنها مشخص نمی کنن بلکه دو برابر ان .نمونه چرا تمام عرضه اولیه ها از قیمت پایه چند ده درصد امدن زیر قیمت پایه .مگه میشه .چنین چیزی . ما قصد کمک به تولید کشور داشتیم سهام را برای اینده خریدیم للان سهمی مثل سیتا سی درص زیر قیمت اولیه امده همه سهام بیشتر از ارزش شان کارشناسی شدن .که نشانه فساد صد درصدی بورس است .میدانم شهامت چاپش را ندارید اما امثال مرا خانه خراب کردید دستمان به جای بند نیست فقط خدا .هزینه ی درمان سرطان بچه ها شان میشه مطمءن هستم

  • ناشناس

    دوستان گفتند فسادودستکاری توبورس همه میگند چه جوری ما انسانها دوست داریم یه چیزبه شکل ببینیم باورکنیم میخواید شکل دست کاری فساد ببینید بیاد صفحه اول تجارت نیوز سمت راست بالا سه تا نمودار هست اولی ابی رنگ شکل شاخص بورس رسم کرده بالاترین جا 14مهر1400شاخص144800واحدنشون میدد دیروز تومثبت نسبی بازار1449000شاخصبابا بیسوادم باشی یه بچه ام میفهمد کدام عدد بزرگتر پس چرا قله نمودار برعکس نشون میدد دیروز قله نمودار پایینتر سهام دارم تو ضرر اقایون تکنیکال باسواد تجارت نیوز جواب بفرمایید حالا معنی دست کاری میبینید