کد مطلب: ۵۸۲۸۷۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

شاخص مثبت اما شاخص‌سازان منفی / دور منفی عرضه‌ اولیه‌ها در بازار

شاخص مثبت اما شاخص‌سازان منفی / دور منفی عرضه‌ اولیه‌ها در بازار

در پایان بازار امروز شاخص کل بورس با رشد اندک دو هزار واحدی در محدوده یک میلیون و ۴۲۴ هزار واحد قرار گرفت. گزارش بازار امروز را در متن زیر بخوانید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در پایان بازار امروز شاخص کل بورس با رشد اندک دو هزار واحدی در محدوده یک میلیون و ۴۲۴ هزار واحد قرار گرفت و ۰٫۱۸ درصد رشد را ثبت کرد. اما روند شاخص هم‌وزن امروز منفی بود و حدودا دو هزار واحد افت و ۰٫۴۷ درصد ریزش را ثبت کرد و در کانال ۴۲۰ هزار واحد قرار گرفت.

ارزش معاملات بورس امروز به چهار هزار و ۸۰۴ میلیارد تومان رسید و بیشتر شاخص‌سازان بازار هم امروز روند مثبتی را ثبت نکردند و تنها چند نماد محدود مثبت شدند.

در بین شاخص‌سازان بازار فملی، پارسان و وغدیر بیشترین تاثیر را در شاخص کل گذاشتند و پربیننده‌ترین نمادهای بازار هم امروز کیمیاتک، فسبزوار و شبندر بودند.

بیشترین حجم معامله در بازار امروز برای شبندر، خساپا و وسکرمان ثبت شد. همچنین برترین صنایع بورسی هم امروز فلزات اساسی، محصولات شیمیایی و فرآورده‌های نفتی بودند.

ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به بیش از پنج هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان رسید. همچنین حدود ۴۷۰ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی و رشد بیش از سه درصد ۸۳نماد و افت بیش از سه درصد ۱۸۶نماد در بازار اتفاق افتاد.

در جریان معاملات امروز بازار سهام غپاک، خکار و کاذر متوقف شدند و نمادهای رانفور و وملی بازگشایی شدند.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دقیق بورس شبیه بازار شیطون در بعضی شهرهاست . که از هیچ قوانینی پیروی نمی کنه

  • ناشناس

    بعضی از سهام داران هنوز کامنت می گذارند و از ریزش شارپی مردادماه گلایه می کنند.
    برادران سهام دار علت آن ریزش شارپی، علاوه بر بهبود در سوددهی شرکت ها، نوسانات شدید ارزی (رشد چندین برابری قیمت دلار) بود که باعث ورود حجم زیاد نقدینگی (پول های هوشمند) به بازار همراه شد ولی تکنیکال ها که از علم بورس آگاه هستند و می دانستند که بعد از هر رشد شارپی، احتمال ریزش است، پول های خود را با سود کلان خارج کردند و ریزش شارپی مردادماه رقم خورد، البته ذات بازار سرمایه در تمام دنیا همین است، سود و زیان با هم دارد و زیان بر عهده خود شخص است همان طور که سود و نباید دیگری را مقصر زیان دانست، این قانون نانوشته بورس است.
    بهتر است گذشته را فراموش کنید و به فکر آینده باشید و با علم بورسی وارد شده، سهام خوب بازار را شناسایی کرده و خرید کنید و با دید میان مدت با رشد این سهام از سود خوب آنها بهره مند شوید.
    الان الحمد ا…سوددهی شرکت ها و افزایش سرمایه آنها چندین برابر شده و می توان با شناسایی سهامی که در میان مدت رشد خوبی می کنند سود خوبی برد.

    • ناشناس

      پول هوشمند زمستان 98 وارد شد مرداد 99 پول هوشمندی در کار نبود پول طمع قماربازها و بیسوادی در بورس بود که هرچی سهم بود را میخرید همین روزها هم نمونه های روزانه را می‌بینیم تا اسم دلار میاد ۸۰ درصد سهام چه دلاری چه غیردلاری با هم حرکت میکنند آیا اسم این پول هوشمنده؟! پول بی هدفه که هرز میره و بورس را هم به انحراف میرسونه و غیرقابل تحلیل می‌کند

  • شایان

    همش زیر سر دهنوی هست

  • ناشناس

    میخوام بدونم اقایانی که دم از سهامداران دارای صلاحیت میزدید و حآفرین رو تقدیمشون کردین صلاحیتشون این بود؟/؟ بعد از 30 درصد حآفرین باید بریزه؟؟ گیرم فجهان و فسبزوار تصیر ما بود حآفرین رو چی دارین بگین؟؟؟ اقایون خوب میدونید عرضه اولیه هارو با دو برابر قیمت میندازین به مردم و پولشو میزارید تو جیبتون.

    • ناشناس

      صندوقها حآفرین را در دست داشتند و اگر با نفروختن تنها سهامی رشد میکرد همین کار را داشتند میکردند ولی چنین نشد و صف خرید حآفرین هم داده شد البته صف فروش چندانی نمیشه و هنوز صندوقها دارند خوب عمل میکنند و بهتر از حقیقی ها فعلا قیمت را بالا نگهداشتند و لااقل از ریزش شدید آن جلوگیری میکنند ولی آخرش چی؟ سهام وقتی بالای ارزش ذاتی معامله بشه هرچقدر هم نفروختی بالاخره جایی فروشنده پیدا میشه و حباب قیمتی تا همیشه ادامه پیدا نمیکنه و اگر هرچی طولانی تر هم بشه ریزش قیمت شدیدتری خواهد داشت

  • ناشناس

    نفروشید که اصلاحات تمام شد ریزش های قبلی مربوط به عرضه های بی وقفه حقوقی ها بود. امروز اگه ریزشی داشتیم مربو ط به عرضه حقیقی های عجول بود که از تعداد حجم‌های فروش میشه فهمید که در حال اتمامه و
    امروز آخر عر ضه هاشون بود. و از نشانه های اتمام اصلاحات توقف این عرضه ها وجمع آوری صف های فروش توسط حقوقی هاست ولی عرضه امروز حقیقی ها منجر به ناکام شدن جمع آوری صفوف فروش شد دوستان عزیز سهامدار اگه دید بلند مدت ندارید لا اقل دید کوتاه مدت یکروزه ویا یک هفته ای نداشته باشید واجازه بدید که سهام رشد کنه ودر صورت لزوم بفروشید الان بهترین فرصت برای خریده نه زمانی که سهام 20 یا 30 درصد رشد کرده واحتمال اصلاحش هست مطمعن باشید که طی این چند روزه تحرکات حتی مثبت ضعیف منجر به قرار گرفتن بورس در مسیر اصلی که نتیجه اش سود دهیه خواهد شد.

    • ناشناس

      تو هیچ کدوم از این به قول شما ریزشها حقوقی ها فروشنده نبودن. تابلو بخون تا ببینی که کار حقیقی بوده. این قیمتها حقوقی بفروشه چند بخره آخه؟

  • ناشناس

    بعد یه سال همه منتظرن پول خودشونو بگیرن و برن

  • ناشناس

    یافروش سهام عدالتراآزادکنیدویاراهی برای معامله کردنش ایجادکنیدتاسهامداران عدالت بتوانندخودشان دربازارمعاملات حرکت کنند

    • ناشناس

      شوخی نکن عمو کدوم معامله منظورت مفت فروشیه دیگه؟ این بازار همینجوریش هم ریزشیه چطور میخوای معامله کنی مگه سهامدار عدالت تا حالا سهام خریده که بفروشه و معامله کنه؟

    • ناشناس

      سهام عدالت برای فروش نیست. معامله؟؟ مگه سهامدار عدالت معامله گره؟؟ نه مفت اومده دستش میخواد فقط بفروشه. به کی؟ معلوم نیست. فقط میگه بفروشم

    • ناشناس

      بورس ظرفیت عرضه اولیه را نداره چه برسه به سهام عدالت

  • Mbm

    سهامدار خرد که در ضرر شاخص دو میلیونی مانده و منتظر صعود بورس که به پولش برسه و فروشنده نیست.اونیهم که پولش را لازم داشته در شاخص ۱۵۰۰فروخته .تمام این بالا پایین کردنها دست خودشون چون مثل پول قلابی سهام نداشته را در صف فروش _۵ففل میکنند و کسی هم که جرأت خرید ندارد با این بازار لطفا اینقدر مردم را بیسواد و عجول و گله ای نامگذاری نکنید

    • ناشناس

      نه پسر خاله اونها که مرداد اومدن هنوز بعد یکسال در توهم شاخص 2100 اونم در عرض یکهفته هستند نه میفروشند و نه میانگین کم میکنند فقط گاهی در بازی نوسانگیر شرکت میکنند و متضررتر میشوند

    • ناشناس

      نه دوست عزیز خیلی از همین تازه واردها میفروشن میخرن خرابکاری میکنن. چون تو فضای مجازی پر شده از مثلا اساتید که داره سیگنال میده البته به ازای فالو کردنشون چون استاد فالویی هستن.

  • ناشناس

    شاخص سبزه ولی قیمتها هم چنان پایین …

  • ناشناس

    آثار منفی سهام عدالت تا سالهای بعد در بورس خواهد بود چون دارندگان سهام عدالت پولی بابت خرید سهام ندادند چه قیمتی فروش برود برای آنها سود هست و فقط میخواهند بفروشند آنهم به 3یا 4میلیون نفر فعال واقعی بازار سرمایه حالا حساب کنید 50میلیون نفر عرضه کننده سهام عدالت و3میلیون تقا ضا کننده که اعتمادی هم به بازار ندارند

    • ناشناس

      احسنت سهامداران عدالت چیزی از ارزش سهامشان نمیدانند و چون پولی برای خرید ندادند طبق گفته خودشان میخواند مفت هم بفروشند بازار سهام و قیمت‌ها را برای خودشان و بقیه خراب میکنند