کد مطلب: ۵۶۷۶۹۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بورس امروز ۹ مرداد چگونه به پایان رسید؟/ شاخص هم‌وزن به کانال ۴۰۰ هزار واحد رسید

بورس امروز ۹ مرداد چگونه به پایان رسید؟/ شاخص هم‌وزن به کانال ۴۰۰ هزار واحد رسید

در بازار امروز بیش از ۳۱۵ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقوقی به حقیقی اتفاق افتاد. همچنین ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به حدود  شش هزار و ۳۲۰ میلیارد تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز شاخص کل بورس در محدوده یک میلیون و ۳۵۱ هزار واحد قرار گرفت. با افزایش ۳۴ هزار واحدی، شاخص ۲٫۶۶ درصد رشد کرد. شاخص هم‌وزن هم امروز هم سو با روند کلی بازار، با چهار هزار واحد مثبت در محدوده ۴۰۰ هزار واحد قرار گرفته است.

ارزش معاملات بورس امروز به پنج هزار میلیارد تومان و حجم معاملات هم در بازار به ۷۵۲ میلیارد برگه سهم رسید. در پایان معاملات امروز ۱۲۹ نماد در صف خرید و ۸۸ نماد هم در صف فروش قفل بودند.

در پایان بازار مدیکو، فملی و فارس از نمادهای تاثیرگذار بر شاخص بورس بودند و بیشترین تراکنش هم برای سپید، فولاد و شستا ثبت شد.

محصولات شیمیایی، فلزات اساسی و خودرو به ترتیب با ارزش معاملات ۸۷۶٫۵ میلیارد تومان، ۷۵۶ میلیارد تومان و ۳۷۰ میلیارد تومان برترین صنایعی هستند که بیشترین حجم معاملات را داشته‌اند.

در بازار امروز بیش از ۳۱۵ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقوقی به حقیقی اتفاق افتاد. همچنین ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به حدود شش هزار و ۳۲۰ میلیارد تومان رسید.

آخرین اخبار بازار سرمایه را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • بهار نزدیک

    کارشناسی فردا بورس تجارت نیوز
    کارشناس …. پیشبینی فردا احتمالا شدت عرضه بالتر از امروز و روز های منفی هم در پیش داریم و شاخص نباید بدون اصلاح بذه بالا ببین هر چقد دوست داری منفی بنویس میدونید شما وظیفتون پول میگیرید که منفی چاپ کنید همه میشناسن شما رو که فقط منفی گفتید عوض اینکه امید بدید و دلخوش کنید تا جو فروش راه نندازید . یادم نمیره سیمان ۱۰۰ تو بورس عرضه میشدشما نوشته بودید توقف عرضه سیمان ک میخاستید سردرگم کنید . خدا همه را که باعث زیان میشوید جوابتون بده .
    ببینم میتانی نشر بدی یا انتقاد پذیر نیسی

  • ناشناس

    خیلی وقته شاخص هموزن که شاخص واقعی بورسه وارد کانال ۴۰۰ شده ۴ مرداد از ۴۰۰ عبور کرده ۴۰۴ بوده و بعد از تثبیت در حال عبور به سمت مقصد بعدی شاخص یعنی ۴۲۵ تا ۴۳۰ البته به اونجا که انشاالله رسید باید مقاصد بعدی شاخص مجدد بررسی بشه

  • ناشناس

    نقص قانون چرا باید به ضرر سهامدار تموم بشه……قانون تجارت رو اصلاح کنید….سالهاست سود سهام نگرفتیم چون یا بانک مورد نظر در دسترس نبوده یا مبلغ سود ناچیز بوده یا از تقسیم سود مطلع نبودیم الانم که کرونا هست….چرا پول مردم رو نمیدید….چرا سود سالیان سال سهامداران رو به سجام نمیریزید…..این پولا تو جیب کی میره؟؟؟؟چرا مردم رو الاف بانکها میکنید….

  • ناشناس

    تکلیف سهامداران مالباخته بیارجمند چیه بعد15سال

  • ناشناس

    ما کلا سهام عدالت نگرفتیم تکلیف چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • ناشناس

    جالب شاخص رشد میکنه ولی ضرر نمادها بیشتر میشه برعکس عمل میکنه

    • ناشناس

      جالب اینه که شما به شاخص کل نگاه میکنید و جالبتر اینه که فکر میکنید شاخص را با پرتفوی شما محاسبه میکنند نه پسر خاله شاخص را بر اساس همه سهام موجود در بازار محاسبه میکنند و شما به جای شاخص کل به شاخص هموزن نگاه کن امروز که شاخص رشد خوبی داشت ۳۰ درصد نمادها منفی بوده البته صف فروش کمتر داشتیم و منفی کمی بودند برای همین شاخص نسبت به دیروز بالا رفته اگر مثلا ۱۰ تا نماد شما از این ۳۰ درصد بازار باشه همش منفی بوده

  • ناشناس

    سازمان بورس ?این بی صاحب دامنه نوسان رو یا افزایش بدین یا بردارین چقدر محدودیت???