کد مطلب: ۵۰۰۷۸۰

در گفتگوی تجارت‌نیوز با یک کارشناس مطرح شد:

دلیل درجا زدن بورس چیست؟ / آیا بورس در حال تغییر رویه است؟

دلیل درجا زدن بورس چیست؟ / آیا بورس در حال تغییر رویه است؟

بعد از روند صعودی بازار سهام در روز شنبه عرضه در نمادهای بنیادین با وجود افزایش قیمت‌های جهانی افزایش یافته و باعث روند نزولی بازار سهام شده است، اما بورس امروز به چه چیزی نیاز دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، بعد از روند صعودی بازار سهام از کانال 1/2 میلیون واحد تا کانال 1/4 میلیون واحد، نوسان‌گیری بازارگردان‌ها، شایعات مطرح شده در فضای مجازی و جو هیجانی باعث ریزش شاخص کل شد. اما دلیل درجا زدن بورس چیست؟

پیام الیاس‌کردی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با تغییر رویه بورس گفت: با توجه به روند بازار سرمایه می‌توان گفت پول در حال جابه‌جایی از سهم‌های با ارزش‌بازار بالا به سمت سهم‌های با ارزش‌بازار پایین‌تر است و این یعنی سرمایه به سمت سهم‌های کوچک‌تر بازار در حال حرکت است، از طرفی در جریان معاملات چند روز اخیر توجه بازار سهام مانند قدیم صرفا به یک سهم نیست و طی روند معاملات روز، سهم‌های مختلف مورد توجه بازار قرار می‌گیرند مثل همین امروز که نمادهای پالایشی در مقاطعی از بازار مثبت بود و در مقاطعی دیگر توجه روی دیگر نمادها بود.

این کارشناس در ادامه در رابطه با عوامل موثر بر بازار سهام و دلیل درجا زدن بورس گفت: بورس منتظر است تکلیف روابط سیاسی مشخص شود زیرا این موضوع تاثیر زیادی بر نرخ ارز دارد و مشخص شدن نرخ ارز و تثبیت آن برای بازار مهم است، از طرفی نیز رشد قیمت‌های جهانی مانع روند نزولی بیشتر بورس شد و احتمالا تاثیر این رشد قیمت در آینده در بورس ظهور کند.

همچنین این کارشناس در رابطه با ادامه روند معاملات این هفته گفت: احتمالا ادامه معاملات این هفته نیز متعادل پیش برود و در پایان هفته تغییر خاصی در سهم‌ها حس نکنیم.

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • وحید

    قدمت بورس مملکت ایران بدست ناتوان بازنشستگاه و افراد عادی بانکی ها هستش
    با ۵۰ خوردی سال قدمت بی سوبات ترین سازمان هستن
    متولیان بورس برای درامد نجومی ومنابع بانک و دریافت پاداش آخرسال وامتیاز به اعضا گروه
    به این وضع وبدبختی افتاده هست
    و دیگه بهتر از این نخواهد شد
    هروقت تشنه ان شیر سماور به طبع خودشان بازه
    خدا لعنت کند

  • ناشناس

    علت نوسانات ، بجای بازارگردان رفتن نوسانگیر آوردن .
    تمام بازارگردان ها نوسانگیر شدن ،سازمان بورس هم سرش تو برفه

  • ناشناس

    نوسانگیری مثل اینه که یه گاو شیری رو بجای اینکه روزی یک بار بدوشیش روزی هفت بار بدوشیش یعنی حتی برای بچه خود گاو هم شیر نمیزارن. بابا هر کسی بلنده شده برای ما نواسانگیر شده

  • ناشناس

    هر بازاري سود و زيان متعارف دارد .در اقتصاد بيمار سود و زيان نا متعارف وجود دارد گروهي يك شبه ره صد ساله مي روند و گروهي چنان زمين مي خورند كه توان بلند شدن ندارند . سود هاي نا متعارفي كه بسياري از افراد حقيقي و حقوقي در اين 9 ماه برداشت كردند از جيب همين زيان كاران بورس است .سود نا متعارف اول سال ناشي از ورود سنگين پول حقيقي به بورس و افزايش غير منطقي ارزش سهام بود نه رشد اقتصادي و تا زماني كه دوباره پول جديد وارد نشود بورس در همين دامنه نوسان دارد البته حقوقي ها و برخي حقيقي ها هم ياد گرفته اند كه از نوسان گيري سود كنند .

  • ناشناس

    درمورد ۱۰۰تومان معیشتی شرایطش اینجوریه که مشمولین باید هیچی نداشته باشن درخیابان گدایی کنن از شدت گرسنگی مریظ و دربیمارستان بستری باشند تا ۱۰۰تومان ب آنها تعلق بگیرد اشکال ندارد کسانی که تخت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستن خودرو یا خانه داشته باشن اونا ۱۲۰تومان بگیرند . وکسانی که جوانی دارن و بیکارن جوانیشونو بزارن در کوزه آبشو بخورند … شما بعلت اینکه جوان هستی گناه کبیره مرتکب شدی هرچند که بیکاری و اجاره نشین ولی چون جوانی مشمول نمیشوی ا…و برکت ا…

  • آریو

    دقیق زدی به هدف، همت منتظریم سرب سر زنیم بیرون ولی زیرکانه هی بالا پایینش میکنن، که پولامون بمونه

  • RZA2LUX

    فقط نمادهای بیمه ای.

    • مشیری

      عالین عااالی

  • علی

    بازگردانهای سهام همشون نوسانگر شدن وعامل بدبختی مردم ، ای کاش قانونی بزارند کسی که یک سهم رو می فروشه نتونه همون سهم رو تا یک ماه بخره، یا نوسانگیری رو محدود کنند، کسانی که سهامداران رو ترغیب به نگه داری و سهامداری میکنند خودشان نوسانگر هستند ، چرا ؟ چون با رفتن سهامداران خرد به صف فروش ، نوسانگیرها در صف فروش گیر میکنند و سختر نوسانگیری میکنند

    • علی صالح

      واقعا درسته،. بازارگردان ها عامل ریزش هستند

  • ناشناس

    بلای تازه بورس بازارگردان ها هستند، قبلا حقوقی ها بودن حالا حقوقی ها یه چند روز مثبت میکردن با فیک، والان تا حقوقی بخواد شاخص ببره بالا بازارگردان دخالت میکنه وخرابش میکنه،، ووقتی بازارگردان بخ اد شاخص ببره بالا حقوقی میاد دخالت میکنه،،، خر تو خر

  • S

    سلام خسته نباشید. ایزی تریدر کارگزاری مفید در زمان پیش گشایش امروز ساعت رو دو (۲) دقیقه دستکاری کرد. ساعت ۸:۴۵ دقیقه رو ۸:۴۳ دقیقه نشون داد و بعد از گذشت یک دقیقه از ساعت ۸:۴۵ دقیقه ، ساعت رو درست کرد. لطفاً پیگیری کنید. واقعا این چه وضعشه. دیگه شورشو در آوردن. چرا سازمان بورس روی کارگذاری مفید نظارت نمیکنه. ما سهامداران چقدر باید ضرر بدیم بخاطر خلافکاری اینا.