کد مطلب: ۳۷۳۴۷۸

عملکرد بازار سرمایه در سومین هفته اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸

هفته‌ای که بورس ۴ درصد منقبض شد

هفته‌ای که بورس 4 درصد منقبض شد

بازار سهام در سومین هفته از اردیبهشت ماه سال جاری با افت متوالی چند روزه شاخص همراه بود، و در نهایت توانست با افت منفی قیمت سهام بسیاری از گروه‌ها همراه شود. شاخص کل بورس در هفته جاری با افتی حدود چهار درصدی، بیش از هشت هزار واحد کاهش یافت.

بر خلاف پیش‌بینی کارشناسان و معامله‌گران بازار سرمایه، بورس در سومین هفته اردیبهشت ماه امسال دچار اتفاقات غیرمنتظره و ریسک‌های سیاسی شد و روند نزولی به خود گرفت.

بازار سهام در سومین هفته از اردیبهشت ماه سال جاری با افت متوالی چند روزه شاخص همراه بود، و در نهایت توانست با افت منفی بسیاری از گروه‌ها همراه شود. شاخص کل بورس در هفته جاری با افتی حدود چهار درصدی، بیش از هشت هزار واحد کاهش یافت.

95

در پنج روز معاملاتی این هفته چه گذشت؟ تجارت‌نیوز با بررسی اتفاقات هفته اخیر به رفتار بازار سهام به تفکیک روزهای هفته می‌پردازد.

بازار سهام در روز شنبه

بورس تهران پس از بازدهی هشت درصدی خود در هفته گذشته، در اولین واکنش به معافیت‌های نفتی، در اولین روز کاری در هفته جاری پرقدرت ظاهر شد. در این روز سهامداران شاهد روندهای مثبت در اکثر گروه‌های بازار بودند.

شاخص کل بورس، در این روز با رشد ۴ هزار و ۴۸۰ واحدی در کانال تازه ۲۲۴ هزار واحد قرار گرفت.

برخی کارشناسان بازار سرمایه معتقدند، بالا رفتن تورم و همچنین افزایش نرخ ارز باعث شده بورس برای صاحبان سرمایه جذاب شود و نقدینگی زیادی روانه این بازار شود.

بازار سهام در روز یکشنبه

بورس تهران پس از رشدهای پی در پی طی روزهای گذشته در این روز سهامداران را غافلگیر کرد و پس از بازدهی دو درصدی، شاخص کل با یک عقبگرد ناگهان با افت مواجه شد.

شاخص کل بورس که توانسته بود با رشد بیش از ۲۳۰۰ واحد در آستانه ورود به کانال ۲۲۷ هزار واحد قرار بگیرد، در نهایت با افت ۵۳۲ واحدی به کار خود پایان داد.

در بازارهای موازی نیز، در این روز شاهد افزایش قیمت طلا و دلار بودیم. نرخ ارز روز به روز در حال افزایش است و این مساله موجب استقبال سرمایه‌گذاران از بازار سهام شده است.

بازار سهام در روز دوشنبه

بورس تهران در این روز صحنه‌ای از سقوط آزاد خود را به نمایش گذاشت و رکورد رکورد بیشترین افت خود را به ثبت رساند.

روند بازار سهام از ابتدای هفته مطلوب نبوده و در این روز سهامداران شاهد ریزش 3.6 درصدی شاخص و افت 4 درصدی ارزش بازار بودند.

شاخص کل بورس، در روز دوشنبه با افت بیش از 8200 واحد در جایگاه 215 هزار و 820 واحد قرار گرفت.

پس از بازدهی مطلوب بازار سهام در هفته گذشته، سهام‌داران در هفته جاری تا این روز شاهد بازاری زیان‌ده بودند.

شاخص کل بورس با افت بیش از ۸۲۰۰ واحد به کانال ۲۱۵ هزار سقوط کرد. ارزش بازار سهام نیز با افت چهار درصدی نسبت به روز گذشته به ۸۲۸ هزار میلیارد تومان رسید.

بازار سهام در این روز با صف فروش‌ها سنگین سهام‌داران مواجه شد و با افت ۳٫۶ درصدی شاخص، نماگر بورس در سطح ۲۱۵ هزار و ۸۲۰ قرار گرفت.

همزمان با تحریم نفت ایران، ونزوئلا و سقوط تولید روسیه قیمت نفت به‌جای افزایش، کاهش یافته و نفت برنت به زیر 70 دلار سقوط کرده است.

بازار سهام در روز سه‌شنبه

بورس تهران، که طی دو روز قبل روند نزولی به خود گرفته بود، در روز سه‌شنبه نیز با صف فروش‌های سنگین سهام‌داران مواجه شد و بازار خرسی دیگری را به نمایش گذاشت.

در پایان معاملات، شاخص کل بورس با افت بیش از ۷۶۰۰ واحد ی معادل ۳٫۵ درصد به کانال ۲۰۸ هزار واحدی سقوط کرد و در سطح ۲۰۸ هزار و ۱۹۷ واحد قرار گرفت.

سلمان نصیرزاده، کارشناس بازار سرمایه در خصوص علت ریزش‌های بازار می‌گوید: اگر به این اعتقاد داشته باشیم که پول می‌تواند جریان‌ساز باشد و با خودش خبر بیاورد می‌توان گفت که همین پول‌های جریان‌ساز، فضای تردید را در بازار سهام پررنگ کرده‌اند. اگر نهاد و مجموعه‌هایی پرقدرتی که حجم قابل توجهی پول وارد بازار کرده‌اند می‌خواهند در بازار باقی بمانند، باید از امروز یا فردا اقدام به خرید در غیر این صورت ترس برای همه به وجود می‌آید.

بازار سهام در روز چهارشنبه

شاخص بورس پس از سه روز بالاخره سبز پوش شد.

پس از ریزش‌ ۱۶ هزار واحدی شاخص کل طی سه روز قبل و سقوط نماگر بورس از کانال ۲۲۴ هزار واحد به ۲۰۸ هزار واحد، در روز چهارشنبه روند معاملات برگشت و شاخص مسیر صعودی در پیش گرفت و با بازدهی ۱٫۵ درصدی به کار خود پایان داد.

در پایان معاملات، شاخص کل بورس با رشد بیش از ۳۱۰۰ واحدی به کانال ۲۱۱ هزار واحدی برگشت و در سطح ۲۱۱ هزار و ۳۴۴ واحد قرار گرفت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.