کد مطلب: ۴۸۷۹۰۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی بورس در هفته انتخابات آمریکا / ۷ خبری که شاید بورس را احیا کند

پیش‌بینی بورس در هفته انتخابات آمریکا / 7 خبری که شاید بورس را احیا کند

در پایان معاملات بورس در اولین هفته آبان ماه، بازدهی این هفته شاخص بازار سهام به منفی 8.8 درصد رسید. آیا این روند در هفته آینده ممکن است تغییر قابل توجهی داشته باشد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، پیش از شروع بازار سهام در هفته‌ای که قرار است انتخابات آمریکا برگزار شود انتشار هفت خبر را می‌توان سیگنال‌های مثبتی برای بورس تلقی کرد. اما آیا این بار بورس واکنش مثبتی به این اخبار نشان خواهد داد؟

ـ در پایان معاملات بورس در هفته اخیر هرچند شاخص کل 8.8 درصد و شاخص هم وزن 4.3 منفی شدند اما ارزش معاملات نسبت به هفته گذشته افزایش یافت.

ـ طبق برخی شنیده‌ها احتمال این وجود دارد که از هفته آینده در ممنوعیت خرید و فروش روزانه سهام بازنگری‌ شود و به مانند گذشته مثلا هر سهامدار امکان فروش سهمی که همان روز خریده را داشته باشد.

ـ مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور گفت: پیشنهاد عرضه دام زنده به وسیله بورس کالا مطرح شد که با همکاری سازمان مرکزی تعاون روستایی و موافقت سازمان بورس ایران مراحل اداری آن در حال انجام است.

ـ رئیس هیات‌مدیره انجمن صنفی گاوداران با بیان اینکه قیمت تمام شده شیر خام برای دامداران بیش از ۵۰۰۰ تومان است، گفت: اقدامات کارشناسی برای افزایش قیمت شیر خام انجام شده و در دستور کار ستاد تنظیم بازار قرار گرفته است و احتمالا تا هفته آینده مشخص می‌شود.

ـ محسن علیزاده، عضو ناظر مجلس در شورای‌عالی بورس گفت: اقدام رئیس قوه قضاییه در صدور ابلاغیه دستور العمل رسیدگی به پرونده‌های بازار بورس ایران به موقع و بسیار لازم و ضروری بود که امیدواریم به سرعت اجرایی شود.

ـ فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی هفته گذشته در حاشیه جلسه با کمیسیون اقتصادی و نمایندگان مجلس گفت که خبر خوش من به سهامداران این است که شاهد افزایش نرخ سودآوری شرکت‌ها هستیم.

آخرین پیش‌بینی‌ها درباره بازار سهام هر روز ساعت 17 در صفحه پیش‌بینی بورس به‌روز می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    مدیران خوب یا بیرون کردین یا پاپوش براشون درست کردین …..الان افتادیم به. صرافت اینکه تو آمریکا کی انتخاب میشه …. اگه مدیران ایرانی با لیاقت خودمون با هر تفکر و عقیده ای نگه می‌داشتیم الان نیاز نبود آقایون دلواپس منتظر انتخابات آمریکا باشند. خدا چرا سهم ما این همه جهل شد

  • مهدی

    بورس مقصر نیست شخص جناب دکتر روحانی چرا اجازه داده مردم بدون آموزشهای
    لازم وارد بورس بشن…؟

  • مجمع تحلیلگران

    سلام به دوستان . تو این بازار دولت به فکر جیب خودشه بدون تزریق پول به بازار . حقوقی فکر نوسان گیریه با اوردن یه مقدار پول و سه برابر کردنش طی دو ماه حداکثر تنها گروهی که باید پول از دست بدن تا اون دو گروه سود کنن شما حقیقیایین . چون پول جدید از اسمون نمی افته که. . دولت فکر شاخصه و عرضه اولیه ها برا همین نگذاشتن عرضه اولیه های امثال برن تو ضرر چون برا دولت هدف کل حقیقیای بورس که بیشترشونم طبقه فقیرن که فقط با شاخص و مثبت شدن عرضه اولیه ها شرکت میکنن تو خرید عرضه اولیه اما هدف حقوقی فقط نوسان گیریه که مطمعنن از حقیقیا کارکشته ترن. پس مسلما تنها ضرر رو حقیقیا خواهند کرد دوستان هفته بعد اواسطش شروع رشد ورسه که دو هفته ادامه پیدا خواهد کرد و بعدش ریزش . این اخرین نوسان گیریه حقوقی تو امسال و تا چهار سال دیگه خواهد بود هر کی در این دو هفته به قول خودمون جیم کرد که کرده و گرنه باید بره سال ۱۴۰۳ بیاد تا بتونه سهمشو بفروشه.

  • ناشناس

    خبر گذاری هم چرت میگه فقط در راستای افزایش بازدید و خالی کردن نت و البته جیب مردم……

  • رضا

    چند روز پیش روغن میداد مغازه با قیمت دولتی چنان صف شده بود هرکس ردمیشد میدید صف هست اونم میامد میگفت منم میخام حالا جالب اینجاست صاحب مغاضه میگف تمام شده دیگه روغن ندارم بهتون بدم ولی بیشتر صف میشد وهیچ کس هم نمیرفت طرف داره میگه تمام شده نیست ولی مردم میگن روغن خلق کن نمیرن برا خودشون عشق صف دارن حالا فروش یا خرید الان دولت وخودروساز هم یاد گرفته اول صف درست میکنن صف خرید بعد خوب میفروشن بعدش باز صف فروش وخوب توقیمت پایین میخرن تعدادبالا

  • سجاد

    دوستان لطفا عرضه اولیه و سهام های دولتی رو نخرید تا بدانند مردم ناراضی هستن

  • ناشناس

    سلام دولت دخالت نداشته باشه مشکل بورس حل میشه یکی میشیینه یه عدثه میکنه کل بورس به هم میریزه

  • ناشناس

    باسلام و احترام رییس بانک مرکزی میگه مردم ایران از بورس انتظار دارن هر روز ۵ مثبت بخوره جالب مثل اینکه ایشون از اوضاع بورس بی خبر که سه ماه روند بورس نزولی واقعا جای تاسف داره

  • ناشناس

    ما که بیچاره شدیم دامادمون عملا دیوانه شده خدا خیرشون نده ما رو بیچاره کردن

  • ناشناس

    پیشنهاد می دهم هیچ دامداری وارد بورس نشود کلکی که به سرمایه داران بدبخت زدند الان نوبت کشاورزان و دامداران بیچاره است .دامدارمعنی بورس را نمی داند اووپول نقد می شناسد با صدای بع بع گوسفندش

    • چوپان راستگو

      موافقم ، اما نه به دلایلی که تو عنوان کردی ، بلکه به این دلیل که دامدار و کشاورز عمری نان حلال ماحصل کار و زحمت خویش را بر سر سفره اش برده است ، و اصولا این رقم نان ها که جنابتان به دنبالش هستید ، با دستگاه هاضمه اش ناسازگار است .