کد مطلب: ۵۲۰۷۵۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

۸ سیگنال برای معامله‌گران / بورس شب عید امسال سود می‌دهد؟

۸ سیگنال برای معامله‌گران / بورس شب عید امسال سود می‌دهد؟

بازار سهام با وجود آنکه در امسال بیشتری بازدهی بین بازارها را داشته اما از مرداد ماه امسال تاکنون هفت ماه نزولی داشته و خیلی از سهامداران منتظرند که حداقل در هفته بعد این بازار سودی را نصیب آنها کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سهام با وجود آنکه در امسال بیشتری بازدهی بین بازارها را داشته اما از مرداد ماه امسال تاکنون هفت ماه نزولی داشته و خیلی از سهامداران منتظرند که حداقل در هفته بعد این بازار سودی را نصیب آنها کند.

از جمله اخبار مهم برای بازار سهام که در ۲۴ ساعت اخیر منتشر شده در زیر آمده است:

ـ کامران ندری، کارشناس مسائل پولی و بانکی می‌گوید: نرخ ارز تعادلی با توجه به شرایط اقتصادی پایین‌تر از ۲۰ هزار تومان نیست.

ـ وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که دو مقام سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران را در لیست سیاه خود قرار داده است.

ـ مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفته مسائل پیرامون برجام در چند ماه آینده وضعیت پیچیده‌ای خواهند داشت.

ـ صادرات نفتی ایران در ۱۱ ماه امسال روزانه به حدود ۱۸۰ هزار بشکه رسیده است. این در حالی است که پیش از تحریم ایران روزانه حدود ۲٫۲ میلیون بشکه نفت صادر کرد. این آمارها محاسبه شده از آمارهای اعلامی روز گذشته وزیر اقتصاد است.

ـ سید محمود فضل آذر شربیانی، بازرس هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران معتقد است: در بازار تقاضا چندانی برای خرید طلا وجود ندارد.

ـ وزیر صمت با تاکید بر اینکه هیچ مشکلی در تامین کالا‌های اساسی نیست، گفت: وزارت صمت با همه توان با دلال‌هایی که منجر به گرانی و التهاب در بازار می‌شوند، مقابله می‌کند.

ـ رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: نرخ ارز در شهریور ۹۷ به حدود ۲۰ هزار تومان رسیده بود و اکنون و پس از دو سال و نیم و علیرغم تداوم تحریم و کاهش درآمدهای ارزی، تمام فشارهای تورمی و جنگ روانی دشمن افزایش زیادی در نرخ ارز نداشته‌ایم و در حال حاضر نیز اگر منابع ارزی خود بانک در دسترس باشد توان کاهش قیمت و ثبات بیشتر بازار ارز را داریم.

ـ براساس آخرین داده‌های بانک مرکزی از ابتدای امسال هر روز حدود دو هزار و ۳۲۸ میلیارد تومان بر نقدینگی افزوده شده و تا پایان یازدهمین ماه سال رقم آن از سه هزار و ۳۰۰ هزار میلیارد تومان هم گذشته است. این مساله نگرانی برای رشد نرخ تورم را افزایش داده است.

از نگاه برخی کارشناسان بازار سهام با توجه به این اخبار ممکن است روند بازار سهام در روزهای آینده کمی نسبت به روزهای اخیر متفاوت شود و در صورت تغییرات در نرخ ارز احتمالا این روند رشد شاخص کمی تشدید شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محمد

    با توحه به افت شدید قیمت اکثر سهامها ،بنظرم هفته اخر اگر کسی پول نقد دارد فقط باید بخرد مطمینا رشد خوبی در سال بعد دارد

  • امیرقدیمی

    چرا حقوقی ها ازبازار بورس حمایت نمیکنند گزارشی نمیزنید

  • ناشناس

    یه خبر ماثر برای بورس ایران فوری فوری!منابع خبری میگن دیروز بایدن داشت داشت قدم میزد.؟این خبر میتونه خیلی ماثر واقع بشه واسه معاملات شنبه.بله اینه بورس ایران!

  • ناشناس

    خبرمثبت که نداشت شش ماه منفی این یه هفته هم روش دیگه چیزی از سرمایه ماه نمونده

  • ناشناس

    راست گفته درتهیه وتامین کالاهای اساسی مشگلی نیست بگو د…. کجای دنیا کالای مایحتاج عمومی را به قیمت طلا میخرند.گ

  • ناشناس

    لطفا همه بمیریم الکی حرف نزنیم

  • ناشناس

    اینا چه کسانی هستن که با این کلمات میخواهند سرمایه مردم را برباد بدهند ۸ ماه است هر سهمی را بخرید ضرر میکنید تا وقتی دولت میخواهند روال طبیعی زندگی مردم را درپیش بگیرند بورس معنی ندارد

  • الوان

    سرمایه ۹۰ درصد سهامداران بیش از ۶۵ درصد طی ۸ ماه ریخته است و ۸ ماه است بورس سرمایه سهامداران را بلوکه کرده است حفظ ارزش سرمایه این نیست

  • علی کرمانشاه

    بااینکه اکثرسهامداران حقیقی بیش از ۷۰٪سرمایه خودرا طی ۷ماه‌گذشته از دست داده‌اندو هنوز حقوقی‌ها تمایلی به برگشت بازاربه وضعیت عادی ندارند وبا‌گذشت ۷ماه ریزشی نگه‌داشتن بورس تازه به مرحله نوسانگیری ازسهامداران حقیقی ورود کرده‌اند وبا عرضه آبشاری جلو روال عادی بازار سهام را گرفته‌اندوبا اینکه اکثر مسئولین بدنبال حمایت ازبازار بورس هستند ولی ظاهرا حقوقی‌های دولتی بدنبال نوسانگیری و ناامیدوخسته کردن سهامداران زیان دیده حقیقی هستندوباعث خروج‌اکثریت سهامداران ازبورس و رفتن به بازار رمز‌ارزها وبیت‌کوین میشوند که عملکرد حقوقی‌ها بیشترین ظربه را به بازار بورس وارد کرده‌اندو به جذابیت بازار بیت‌کوین ها افزوده وشاهد خروج سهامداران خرد حقیقی بصورت‌گروهی از بورس هستیم.جا دارد که قوه‌قضائیه و نهادهای امنیتی به مقوله خروج نقدینگی سهامداران که با زیان سنگین ناامید از عملکرد حقوقی‌ها در حال خروج هستند ورود کنند قبل از اینکه حجم هنگفتی نقدینگی از کشور توسط رمزارزها خارج شود.

  • مجید

    کارشناسان محترم اگر نظری ندهند بیشتر به مردم کمک می شود