کد مطلب: ۴۵۶۱۹۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بورس فردا چه می‌شود؟

بورس فردا چه می‌شود؟

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: فردا شاهد روز پرعرضه‌ای خواهیم بود چرا که اکثرا یکشنبه‌ها پرعرضه بوده و به نظر می‌رسد فردا نمادهای بزرگ و تاثیرگذار روز معاملاتی خوبی را داشته باشند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طی معاملات امروز، شاخص کل بورس تهران با رشد ۳۶ هزار و ۱۲۸ واحدی به کانال یک میلیون و ۱۸۹ هزار و ۸۰۷ واحدی نزدیک شد. شاخص درحالی طی معاملات امروز به رشد ۳٫۱۳ درصدی رسید که هفته گذشته را نیز با ۱۲ درصد رشد به پایان برد.

آیا این روند رو به رشد شاخص که از هفته گذشته آغاز شده است در معاملات فردا نیز تداوم خواهد داشت؟

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگویی با تجارت‌نیوز گفت: فردا شاهد روز پرعرضه‌ای خواهیم بود چرا که اکثرا یکشنبه‌ها پرعرضه بوده و فشار فروش بیشتر می‌شود.

این تحلیلگر بازار سرمایه ادامه داد: با نگاهی بر شاخص گروه‌ها می‌توان دریافت که شاخص گروه خودرویی با قدرت توانسته از ۲۰۰ هزار واحد عبور کرده و به محدوده ۲۴۰ هزار واحد برسد. «خودرو» و «خساپا» دو لیدر اصلی گروه خودرویی صف‌های خرید سنگینی دارند و با همین قدرت نیز می‌توانند به این مسیر ادامه دهند.

وی با اشاره به بحث پیش‌فروش خودرو که طی روزهای اخیر بسیار داغ شده است، عنوان کرد: اگرچه تا حدودی رشد قیمت بازار خودرو کنترل شده اما همچنان عطش خریداران سیراب نشده است؛ چرا که فروش‌های این دو خودروساز (سایپا و ایران‌خودرو) و تولیدشان نسبت به سال گذشته افزایش خواهد داشت.خبرهای مثبتی برای این دو خودروساز منتشر شده که از جمله آنها می‌توان به ورود سپاه به حوزه خودروسازی اشاره کرد. این خبر می‌تواند روی تولید و هم بر قیمت سهام این دو خودروسازی تاثیر مثبت داشته باشد.

رئیسی افزود: در گروه‌های فلزات، فولاد و فملی تاثیرگذارترین نمادها بر شاخص بودند. همچنین بررسی شاخص این گروه‌ نشان می‌دهد که گروه فلزات و فولاد در نمودار قیمتی خود شاهد شکست سطح مقاومتی بوده‌اند و اهداف قیمتی بالاتری را خواهند دید.

وی خاطرنشان کرد: در گروه شیمیایی‌ها، تاثیرگذارترین‌ها بر شاخص دو نماد پارسان و فارس بودند. این گروه نیز همچون گروه فلزات شاهد شکست سطح مقاومتی بوده که طی آن شاخص این گروه عدد ۶۰ هزار واحد را پشت سرگذاشته است.

وی ادامه داد: در گروه سیمانی افزایش قیمت ۱۰۰ درصدی‌ای پیش‌بینی شده است، که این پیش‌بینی سبب افزایش قیمت نمادهای این گروه شده، به هرحال پیش‌بینی می‌شود که این قیمت تعدیل شود و شاهد افزایش نرخ سیمان در حدود ۵۰ درصد باشیم.

وی در انتها خاطرنشان کرد: در سایر گروه‌ها نیز اگرچه افزایش عرضه را خواهیم داشت اما به نظر می‌رسد فردا نمادهای بزرگ و تاثیرگذار روز معاملاتی خوبی را داشته باشند و سهم‌هایی که فروشنده‌ها قصد فروش آن را دارند، خریداران بتوانند خریداری کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    یک بسته پفک ۶۰۰۰ تومان قیمت دارد سهام پتروشیمی فعال و پالایشگاه در حال کار سه شیفت کارخانجات فولاد کارخانه های داروئی با قیمت سهام کمتر از ۱۰۰۰ تومان جای سوال دارد

    • ناشناس

      مقایسه تخمه مرغ با دمپایی اصلا مورد مناسبی نیست دوست عزیز

    • شامیرزا

      شاخص بورس تا 1600میرسد فقط تا ده روز دیگه

  • بابک

    بهترین بازار سال بورسه که تونست با قدرت مقاومتهای سخت رو پودر کنه

  • ناشناس

    سلام خیلی خوب بود ممنون

  • ناشناس

    شاخص بورس بعداز یک هفته فشار روانی توانست سد یک ملیون را بشکند وبا گامهای محکم استوار بسوی سد بعدی که ضعیف تراست یعنی یک ملیون وپانصد هزار در حرکت است

  • ناشناس

    امیدوارم بورس در ماه های آتی از شاخص کل هفت میلیون هم عبور کند چرا که من رو هشت میلیون حساب باز کردم never say ever