خبر مهم:

کد مطلب: ۳۹۳۶۳۶

بورس‌های اروپایی نزولی شدند

بورس‌های اروپایی نزولی شدند

در آخرین روز از معاملات هفتگی در اروپا شاخصهای بورسی تحت تاثیر دو خبر منفی تشدید جنگ تجاری بین و آمریکا و چین و اختلافات درونی دولت ایتالیا، مسیر نزولی را در پیش گرفتند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در آخرین روز از معاملات هفتگی در اروپا شاخص‌های بورسی تحت تاثیر دو خبر منفی تشدید جنگ تجاری بین و آمریکا و چین و اختلافات درونی دولت ایتالیا، مسیر نزولی را در پیش گرفتند. در عرصه خارجی، دونالد ترامپ گفت که دولت آمریکا حاضر به همکاری با غول فناوری چینی «هوآوی» نیست و در ایتالیا، ماتئو سالوینی، رهبر حزب لیگ که با ائتلاف جنبش پنج ستاره دولت این کشور را تشکیل داده‌اند، تداوم همکاری‌ها با این جنبش را ناممکن دانسته و خواهان برگزاری انتخابات سراسری زودهنگام شده است.

واکنش بورس‌های اروپایی به این دو خبر همان‌گونه که پیش‌بینی می‌شد، ریزش سنگین بود: شاخص «استوکس» ۶۰۰ که در بر دارنده نماد ۶۰۰ شرکت بزرگ اروپایی است ۰.۹ درصد کاهش یافت، شاخص «فوتسی ۱۰۰» بورس لندن ۰.۴۴ درصد عقب نشست و شاخص بورس میلان نیز بیش از ۲.۵ درصد ریزش کرد.

در بین بخش‌های مختلف، نمادهای بانکی به طور متوسط ۱.۹ درصد و نمادهای خودرویی به طور متوسط ۲.۵ درصد ریزش کردند. ریزش نماد خودرویی باعث ریزش شدید ۱.۲۸ درصدی شاخص «دکس ۳۰» بورس فرانکفورت آلمان شد و شاخص «کک ۴۰» بورس پاریس ۱.۱۱ درصد عقب نشست.

روند نزولی بورس‌ها تنها محدود به اروپا نبود و در دیگر نقاط جهان نیز شاخص‌ها ریزشی بودند. در آمریکا، شاخص «داو جونز اینداستریال اوریج» ۰.۳۴ درصد و شاخص «اس اند پی ۵۰۰» ۰.۶۶ درصد ریزش کردند. در چین نیز شاخص «هانگ سنگ» بورس هنگ کنگ ۰.۶۹ درصد و شاخص «شانگهای کامپوزیت» ۰.۶۹ درصد کاهش یافتند.

در بازار کالا، هر بشکه نفت «وست تگزاس اینتر مدیت» آمریکا با ۳.۷۳ درصد افزایش به ۵۴.۵ دلار و هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۱.۱۵ درصد افزایش به ۵۸.۵۳ دلار رسیدند.

هر اونس طلا برای تحویل فوری ۰.۲۷ درصد کاهش یافت و به ۱۴۹۶.۹۵ دلار رسید. هر اونس نقره با ۰.۰۳ درصد کاهش به ازای ۱۶.۹۶ دلار معامله شد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.