خبر مهم:

کد مطلب: ۲۹۶۲۲۸

بورس‌های بین‌المللی در معاملات امروز منفی شدند

بورس‌های بین‌المللی در معاملات امروز منفی شدند

افزایش نگرانی‌ها نسبت به تشدید تنش تجاری بین کانادا و آمریکا در قالب توافق نفتا باعث شد تا اکثر بورس‌های بین‌المللی امروز افت شاخص را تجربه کند.

تشدید نگرانی‌ها نسبت به بیشتر شدن شکاف تجاری بین آمریکا و کانادا باعث شد، تا اکثر بورس‌های بین‌المللی در معاملات امروز روندی نزولی را طی کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، به نقل از ABCNEWS؛ افزایش نگرانی‌ها نسبت به تشدید تنش تجاری بین کانادا و آمریکا در قالب توافق نفتا باعث شد تا اکثر بورس‌های بین‌المللی امروز افت شاخص را تجربه کند.

این مذاکرات تجاری آمریکا و کانادا برای ادامه اجرای توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی تاکنون بی‌نتیجه مانده، اما دو طرف می‌گویند که به مذاکره در این دوره ادامه خواهند داد.

دونالد ترامپ دیروز گفته بود که اصراری به حضور کانادا در توافق نفتا وجود ندارد.

بر این اساس شاخص بازار بورس CAC 40 فرانسه در معاملات اولیه تغییر چندانی را تجربه نکرد، اما شاخص بورس DAX آلمان 0.2درصد از ارزش خود را از دست داد.

شاخص Nikkei 225 ژاپن 0.7 درصد از ارزش خود را از دست داد و شاخص S&P/ASX 200 استرالیا 0.1 درصد افت کرد.

شاخص Hang Seng هنگ‌کنگ 0.6 درصد کاهش یافت و شاخص کامپوزیت شانگهای نیز 0.2 درصد ریخت.

سرمایه‌داران امیدوار بودند که پس از آنکه آمریکا و مکزیک بر سر یک توافق تجاری جدید به اجماع رسیدند کانادا نیز وارد این توافق شود.

ترامپ گفته است که دوست دارد این توافق بدون حضور کانادا باشد، اما وال‌استریت معتقد است که این توافق در نهایت با حضور هر سه کشور نهایی خواهد شد.

ارزش دلار در برابر ین در معاملات امروز افزایش یافت و به 111.02 ین رسید.

دلار در برابر یورو افزایش ارزش را تجربه کرد و هر یورو از 1.1685 به 1.1617 دلار رسید.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.