کد مطلب: ۴۷۳۱۳۷

یک کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

بورس هفته بعد احتمالا مثبت است / پیش‌بینی آینده کوتاه‌مدت بازار سهام

بورس هفته بعد احتمالا مثبت است / پیش‌بینی آینده کوتاه‌مدت بازار سهام

یک کارشناس بازار سرمایه با ارزیابی سمت و سوی جریان معاملاتی طی هفته آتی گفت: بازار پر حجم اما مثبت پیش‌رو خواهیم داشت. خیلی از شرکت‌های حقوقی که به صورت حمایتی وارد بازار شده و خرید کردند به دلیل شارژ منابع و آمادگی برای ورود مجدد احتمالا بخشی از منابع را از بازار خارج کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، یکی از سوالات مهم سهامداران در روزهای تعطیلی اخیر این است که بورس در هفته بعد چه می‌شود؟

در این مورد یاسر شریعت، کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه سریع‌ترین ریزش در تاریخ بازار سرمایه بعد از رشد شارپی این بازار رخ داد، می‌گوید: روند ریزشی بازار سهام از سهم‌های کوچک و متوسط حدود ۴هفته گذشته شروع شد و طی ۲ هفته اخیر به سهم‌های بزرگ و شاخص‌ساز رسید. بنابراین افت همه‌جانبه در بازار رقم خورد.

به گفته او، در اواسط هفته جاری حقوقی‌ها وارد بازار شدند و به نوعی از جریان معاملات حمایت کردند. این اقدام موجب رشد قیمتی در بسیاری از سهم‌ها طی ۲ روز پایانی هفته شد. این تحلیلگر بازار سرمایه معتقد است فروش مستقیم یا غیرمستقیم بیش از ۶۰درصد بازار سرمایه با ارزش دلار مرتبط است. بنابراین تداوم رشد تدریجی نرخ دلار نیمایی و بازار آزاد در میان مدت می‌تواند اثر‌گذار باشد.

بر این اساس رشد قابل ملاحظه قیمت‌های جهانی طی ۲ هفته اخیر به همراه موارد مذکور موجب رسیدن بازار به ثبات نسبی شد. شریعت با ارزیابی سمت و سوی جریان معاملاتی طی هفته آتی نیز گفت: بازار پر حجم اما مثبت پیش‌رو خواهیم داشت. خیلی از شرکت‌های حقوقی که به صورت حمایتی وارد بازار شده و خرید کردند به دلیل شارژ منابع و آمادگی برای ورود مجدد احتمالا بخشی از منابع را از بازار خارج کنند.

این کارشناس بازار سرمایه که در گفتگو با دنیای اقتصاد سخن می‌گفت، اضافه کرد: هفته آینده سه‌ روز کاری خواهیم داشت و این موضوع می‌تواند حجم بازار را تحت تاثیر قرار دهد و تا حدودی کاهشی کند.

او افزود: به طور معمول زمانی که بازار به ثبات نسبی می‌رسد مجددا به کف قبلی (یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد) باز‌می‌گردد. در صورتی که کف قبلی شاخص محکم تشخیص داده شود در روند بعدی یقینا با قدرت بیشتری حرکت خواهد داشت.

به اعتقاد شریعت، اکنون بازار به ثبات نسبی رسیده و روند حرکتی گروه‌ها از یکدیگر تفکیک خواهد شد. این تحلیلگر بازار سرمایه با اشاره به میزان اثر‌گذاری پذیره‌نویسی «دارا دوم» در معاملات بورس تهران گفت: به‌دلیل افت قیمتی که در گروه پالایشی رخ داد، احتمال افزایش استقبال از این صندوق بیشتر خواهد شد. از طرفی تخفیف ۲۰ درصدی نسبت به قیمت پایانی روز سه‌شنبه می‌تواند موجب جذابیت صندوق شود.

آخرین اخبار درباره بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    تا پایان مهلت خرید دارا دوم ، مثبته ، چون مردم باید ترغیب بشن برا دارا دوم اگ منفی باشه ک کسی نمیخره

  • ناشناس

    اگر این شاخص کل رو نیم ساعت به نیم ساعت اعلام نمیکردند و چشم همه به صف نبود و نمایش سفارش‌ها رو حذف میکردند سهامداران از این عادت کوتاه مدت اندبشی که هیچی بگیم دقیقه ای دست بر میداشتند. هم بورس روونتر پیش می‌رفت هم اعصاب خودشون راحتتر بود. حالا اینها که هست دام برای افراد عجوله خود بایستی نگرش بلند مدت داشته باشند اینکه دست خودشونه

  • ناشناس

    بورس از دوشنبه سعودیه بعد اینایی که غیر از این میگن
    اینا تو ریزش اخیر فروختن الان میخوان دوباره ورود کنن به حرف این کارشناسای تازه کار گوش ندید
    پرسود باشید

  • محمد

    بورس مثبت خرید کنید به حرفای کارشناسان توجه نکنید این مدت حرفای اونا به کل دروغ از اب در اومد

  • ناشناس

    دوستان ایران روبورس میجرخه بالاپایین داره پارسال ۶ملیون گذاشتم امسال شد ۲۴ملیون حالاخوددانید

    • محمد

      اینم درنظر بگیر پارسال با ۶ تومن پراید یا پیکان میدادن الان با ۲۴ تومن موتورم نمیدن

  • علی

    دوشنبه و سه شنبه مثبت با رشد شاخص بالای صد و بیست چهار شنبه رشد شاخص ده هزار شنبه هفته بهد مثبت رشد شاخص دو هزار یک شنبه و دوشنبه و سه شنبه هفته بعد منفی چهارشنبه مثبت

  • ناشناس

    حمایت حقوقی ها از بورس
    مانند چاهی است که با دست از بیرون داخلش آب بریزی

  • مهرداد کریمیان

    من سال ۷۲ وارد بورس شده و حدود ۲۰۰ هزار سهم از یک شرکت را خریدم.در کمتر از یک سال این سهم از ۲۰۰ تومان به ۱۰۰۰ تومان رسید. یعنی سرمایه من ۵ برابر شد.اون موقع با فروش سهام میتونستم ۳ واحد آپارتمان نوساز تو سعادت آباد بخرم.اما نفروختم. تا اینکه سهم این شرکت شروع به سقوط کرد و تا قیمت حق تقدم اش پایین آمد(زیر ۱۰۰ تومان!). مدت های طولانی در همین کف قیمتی ماند که بناچار و پس از یک مورد نیاز شدید مالی ناچار به فروختن -به نصف قیمت خریداری شده- شدم. فقط میخواستم. هیچی دیگه، خواستم اینو بگم که تو بورس باید موقعیت شناس باشید و از طمع زیادی برای سود بیشتر و ترس غیر نرمال از ضرر و زیان پرهیز کنید!!!

  • ناشناس

    چه دلار بالا بره بورس بالا میره بخاطر سودآوری شرکتها. چه کمی پایین بیاد باز بورس بالا میره بدلیل عدم جذابیت دلار و ورود نقدینگی به بورس . به هر حال بازار بورس چیزهایی داره که بازارهای دیگه نداره مثل افزایش سودآوری ریالی رو به افزایش در شرایط کنونی. حمایت‌های موجود که گاهی اجتناب ناپذیر است و ورود نقدینگی چون نسبت به بازارهای دیگر جذابیت های بیشتری دارد و عمق تنوع و گستردگی بازار سهام. البته در حداقل میان مدت برای افراد صبور با آموزش و مشورت و کسب تجربه و ورود با پول مازاد و انتخاب و نگهداری سهام ارزنده

  • ناشناس

    یک دو دو تا چهار تای ساده با خودتان بکنید.
    اصلاً حساب کنید که شما دولت هستید.
    آیا چاره ای بجز حمایت از بورس دارید؟
    اگر دارید راهکار دهید.
    اگر نه
    پس خیالتان راحت باشد.
    ضمناً اگر این اصلاح یا ریزش، اسمش عمق دادن به بازار نیست، پس چیست؟