کد مطلب: ۴۷۲۹۱۸

احتمالات بازار سهام در هفته آینده

بورس هفته بعد چه می‌شود؟

بورس هفته بعد چه می‌شود؟

با وجود آنکه بازدهی هفتگی بازار سهام همچنان منفی است اما با توجه به مثبت بودن شاخص بازار در دو روز پایانی هفته به نظر می‌رسد امیدها به بورس در حال احیا است. در آخرین روز کاری هفته اخیر بیش از 90 درصد خریداران در سفارشات بورسی، افراد حقیقی بودند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازدهی هفتگی بورس در هفته اخیر هم منفی ماند و سهامداران بیش از دو درصد در این هفته ضرر کردند. با این حال در دو روز پایانی هفته، شاخص کل بورس وضعیت صعودی داشت و علاوه بر این با توجه به سهم 90 درصدی حقیقی‌ها در سفارشات خرید بورس، به نظر می‌رسد مجددا حرکت نقدینگی مردم به سمت بورس سرعت گرفته است.

وزیر اقتصاد نیز در بازدید از سازمان بورس گفته است: فروش بخشی از سهام در دست مردم در بورس طی روزهای قبل، به منزله خروج آنها از این بازار نیست زیرا اطلاعات نشان می‌دهد، افراد پول سهام خود را از بازار خارج نکرده‌اند، بلکه در حال نظارت و بررسی اوضاع و احوال آن هستند.

علاوه بر این، اظهارات اخیر رئیس جمهور نیز نشان می‌دهد همچنان دولت به دنبال حمایت از بورس و رونق اقتصادی است.

وزیر نفت نیز در هفته اخیر گفت: صنعت نفت متکی به بازار سرمایه است.

آغاز پذیره‌نویسی دارا دوم هم اتفاق مهمی برای بازار سهام محسوب می‌شود که متقاضیان تا 19 شهریور ماه امسال همچنان فرصت ثبت نام دارند. در همین هفته که ثبت نام برای پذیرش دارا دوم آغاز شد، ارزش دارا یکم بیش از 13 درصد افزایش یافت.

درباره عرضه اولیه نیز وزیر اقتصاد خبر داده که همچنان این سیاست ادامه دارد و 50 شرکت دیگر در بازار سرمایه عرضه اولیه خواهند شد.

در همین راستا، قرار است روز سه‌شنبه ۱۱ شهریورماه شرکت برق و انرژی پیوند گستر پارس، ۱۵ درصد از سهام خود را در نماد «بپیوند» از طریق عرضه اولیه وارد بورس کند.

از دیگر سیگنال‌های قابل توجه برای بازار سهام اعلام هفت برابر شدن ظرفیت هسته معاملات بورس، حمایت حداقل 10 روزه حقوقی‌ها از بازار سهام و رشد قیمت دلار در روزهای اخیر است.

سیگنال‌های سیاسی قابل توجهی نیز برای بهبود بورس به چشم می‌خورد. وزیر خارجه آلمان خواهان حفظ برجام شده است و وزیر خارجه روسیه نیز با اشاره به مخالفت حداکثری در شورای امنیت با درخواست آمریکا برای بازگردانی تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران، مطرح کرده آمریکا در جایگاه قانونی لازم برای استفاده از مکانیسم بازگردانی تحریم‌ها علیه ایران قرار ندارد.

علاوه بر این، پس از سفر اخیر مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران، بیانیه مشترکی صادر شد که بر اساس آن، طبق توافقی، ایران به آژانس اجازه داده است از دو محل مشکوک به فعالیت‌های هسته‌ای بازرسی کند و تسهیلات لازم برای راست‌آزمایی برنامه هسته‌ای ایران براساس پروتکل‌های آژانس را براساس تفاهم مشترک، اعتماد دو جانبه و در قالب افزایش همکاری‌های دوجانبه فراهم سازد.

در بازارهای جهانی نیز قیمت نفت به بالاترین سطح پنج ماه اخیر خود رسیده است.

بدین ترتیب اخبار رسمی در حوزه اقتصادی داخلی و خارجی و همچنین اخبار سیاسی همه حاکی از سیگنال‌های مثبت به بازار سهام است. آیا روند صعودی دو روز آخر بورس طی هفته اخیر در هفته بعد ادامه‌دار خواهد بود؟

اخبار مرتبط با پیش‌بینی بورس را هر روز ساعت 17 در صفحه پیش‌بینی بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    فعلا نا وقتی میخواند ارز و طلاهای خونگی رو با ریال بخرند و جمع کنند. نمیخواند اینها بالا بره. مخصوصاً دلار که بحث آبرویی شده و دماسنج تورمه
    پس هنوز دور دوره بورسه. غافل نشید.

    • ناشناس

      بازارهای ارز و طلا خبری نیست و بالا نمیرود و تحت کنترل و تثبیت شده و حالا حالا ها بهترین بازار مورد حمایت و افزایشی بورس است

  • ناشناس

    لطفا این تحلیل مثال تخم مرغی که به زبان خیلی ساده بیان شده بود بعنوان یه کار آموزشی منتشر کنید چرا حذف.

  • ناشناس

    خودرویی ها
    خودرو
    خساپا
    خگستر
    خپارس
    خزامیا
    ورنا
    اونقد قوی هستن که بدون حتی یه سهم حمایت خودشون برگشتن
    گروه خودرویی که در لیست هست حتما مد نظرتون باشه
    بقیه خودرویی ها جالب نیستن
    البته خبهمن هم خوبه ولی الان زمان اصلاحش رسیده

  • ناشناس

    با تشکر از تجارت نیوز همیشه همینطور واقع بین باش و اخبار و دلایل تایید شده و منطقی را عنوان بزن نه یک نفر نمیدونم کجای دنیا یه حرفی زده یا یه منفی بافی کرده پس بورس اینجا ریزشیه

  • حسین

    وبملت با بازگشایی روز دوشنبه شاخص رو ظرف دو هفته به مرز ۲ میلیون نزدیک میکند

  • ناشناس

    هفته بعد سبزسبز سبز

  • ناشناس

    من تو شرکت کشتیرانی هستم،حداقل درباره حکشتی اگاهی دارم و توصیه میکنم طرفش نرید که همش حباب ه!
    الان تعدادی (حدود 10 تا 15 از کشتی هاش رو گذاشته برای فروش،سن ناوگان بسیار بالا رفته،عملاً تعدادی از کشتی هاش قابلیت کار مفید رو ندارن،به شدت تحت تاثیر تحریم هاست و بار بسیار سخت پیدا میشه و تامین سوخت در خارج از ایران تقریباً ممکن نیست ،لوازم مورد نیازش به سختی و با واسطه تهیه میشه و کیفیت بسیار پایین، حقوق کارکنانش هم که با تاخیر میده.خرید کشتی جدید و تحویل گرفتن کشتی هم کلا امکانش نیست،یکسری اتفاق هم که گفتنی نیست (اقای س.)!
    البته کلا توصیه میکنم تحت تاثیر نظر دیگران قرار نگیرید، چرا که بعضی ها از عمد و بعضی ها سهواً سیگنال اشتباه میدن ولی در کل وضعیت شرکت ما این هست، اگر هم خواستید برین لنگرگاه بندر عباس ببینید چقدر کشتی اونجا خوابیده!

  • علیرضا

    از یک کارشناس قدیمی بورس ودکترای اقتصاد ژاپنی پرسیدند چند درصد از بازار بورس را میتونی پیش بینی کنی گفت جدود 20 درصد حالا ما مردم با این سواد کم علمی مان همه ادعای بورس و اقتصاد وتحلیل تکنیکال داریم یک مشت حرف چرت فقط

  • ناشناس

    لطفا به حقوقی شستا بفرمایید بعد از ۴۰ درصد ضرر دیگه طاقت کارشکنی مجدد نداریم دیگه الان موقعیت بزن در رو نیست. فعلا شرایط بازار مناسب فروش آبشاری حقوقی نیست لطفا یکم موقعیت را بسنجین.

  • ناشناس

    علی برکت اله
    درهفته جاری