کد مطلب: ۴۴۹۹۶۲

انتظار بهبود بورس با سیگنال‌های بازار جهانی

انتظار بهبود بورس با سیگنال‌های بازار جهانی

آیا روند فعلی بازار سهام کشور ادامه خواهد یافت؟ هرچند در هفته اخیر بازار سهام با یک روند صعودی کار خود را آغاز کرده بود اما تا پایان هفته به‌تدریج از سرعت رشد آن کاسته و در نهایت روند آن منفی شد. اما آیا این روند نزولی ادامه می‌یابد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، آیا روند فعلی بازار سهام کشور ادامه خواهد یافت؟ هرچند در هفته اخیر بازار سهام با یک روند صعودی کار خود را آغاز کرده بود اما تا پایان هفته به‌تدریج از سرعت رشد آن کاسته و در نهایت روند آن منفی شد. اما آیا این روند نزولی ادامه می‌یابد؟

در این مورد دنیای اقتصاد به سیگنال‌هایی از بازار جهانی اشاره کرده و نوشته است: هفته گذشته برای نخستین بار، بازار وجوه آتی فدرال رزرو انتظار نرخ بهره منفی برای اقتصاد آمریکا را در محاسباتش لحاظ کرد. یکی از متغیرهای اثرگذار بر چشم‌انداز نرخ بهره‌ای فدرال رزرو، داده‌های تورمی اقتصاد آمریکا است. نرخ تورم ماهانه این کشور مطابق با انتظارات به منفی ۸/ ۰ درصد کاهش پیدا کرد. نرخ تورم سالانه این کشور در حالی که انتظار می‌رفت از ۱/ ۲ درصد به ۶/ ۱درصد کاهش پیدا کند به ۴/ ۱ درصد رسید. با این داده‌های تورمی تحلیلگران انتظار دارند تا فدرال‌رزرو به نرخ‌های بهره منفی نیز فکر کند.

ترامپ در هفته اخیر گفته بود که ایالات متحده نیز باید هدیه نرخ‌های بهره منفی را بپذیرد. کاهش نرخ بهره طبیعتا از قیمت کالا‌ها حمایت خواهد کرد. ضمن آنکه افق بازار فلزات پایه در ماه‌های آینده مثبت است. یک دلیل آن و در واقع دلیل مهم آن این است که فعالیت‌های اقتصادی در بسیاری از کشورها در حال شروع است و انتظار می‌رود تقاضا برای فلزات پایه افزایش یابد. البته نباید امیدوار بود که قیمت‌ها به سرعت به وضعیت مناسب چندماه پیش خود بازگردند. این مهم در صورت تحقق می‌تواند بر روند سهام کالایی در بورس تهران نیز اثرگذار باشد. به ویژه آنکه حدود ۶۰ درصد از سهم بورسی را شرکت‌های کامودیتی‌محور تشکیل داده‌اند و افزایش قیمت سهام این بنگاه‌های اقتصادی می‌تواند شاخص کل را صعودی کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حواستون باشه

    الان بهترین موقعیت خرید سهامی است که عاشقشون بودید
    البته بعید بدونم شنبه هم فرصت خرید باشه چون همه بیدار شده اند و دیگر فروشنده آنهم در کف نیستند

    • ناشناس

      بنظرم شاخص تا دو میلیون هم میرسه