خبر فوری:

کد مطلب: ۴۲۹۵۸۱

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران:

امسال بیشترین ذخایر استراتژیک را داریم

امسال بیشترین ذخایر استراتژیک را داریم

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: امسال موفق شدیم بیشترین ذخایر استراتژیک و کالاهای اساسی را برای تنظیم بازار کشور داشته باشیم.

به گزارش تجارت‌نیوز، مراسم رونمایی از فاز نخست سامانه همراه راهنمای تجارت با حضور حمید زادبوم، معاون وزیر صمت و علی رهبری، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و جمعی از مسئولان در حوزه تجارت خارجی در محل دایمی نمایشگاه بین‌المللی برگزار شد.

66

حمید زادبوم، رئیس سازمان توسعه تجارت می‌گوید: صادرات و واردات همیشه رگ حیاتی تجارت بوده و به خصوص در شرایط فعلی، گردش ارز احیاگر تجارت خارجی است

رئیس کل سازمان توسعه تجارت در مراسم رونمایی از فاز نخست اپلیکیشن راهنمای تجارت که به منظور راهنمایی تجار و بازرگانان طراحی شده است، گفت: همیشه نوک تحریم‌ها متوجه تجارت خارجی و فرآیندهای تجاری ایران بوده است؛ چراکه صادرات و واردات همیشه رگ حیاتی تجارت بوده و به خصوص در شرایط فعلی، گردش ارز احیاگر تجارت خارجی است؛ این در حالی است که امسال موفق شدیم بیشترین ذخایر استراتژیک و کالاهای اساسی را برای تنظیم بازار کشور داشته باشیم.

حمید زادبوم افزود: بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، برنامه توسعه صادرات را با قوت پیش برده و صادرات غیر نفتی را در سر لوحه برنامه‌ها و حمایت‌های خود قرار داده‌ایم که بر این مبنا، سازمان توسعه تجارت، تولید را به عنوان پیشران توسعه همه جانبه کشور ارج می‌نهد؛ چراکه در نهایت پیش رفتن تولید، صادرات کشور را افزایش خواهد داد.

وی با بیان اینکه برای افزایش صادرات برنامه‌های ترویجی را بر اساس اولویت‌ها، حمایت می‌کنیم، تصریح کرد: در جهت اصلاح ساختار سازمان برای رسیدن به برنامه‌های صادراتی قدم برداشته‌ایم؛ ضمن اینکه شیوه نامه بسته مشوق‌های صادرات را اخیراً منتشر کرده‌ایم.

اپلیکیشنی برای جلوگیری از گسترش رانت و فساد

همچنین معاون فني و خدمات اتاق ايران درباره سامانه راهنمای تجاری گفت: رونمايي اپليكيشن راهنماي تجارت گام ارزشمندي است كه جاي خالي آن در فضاي امروز كسب و كار احساس مي‌شد؛ اما این اپلیکیشن نیاز به کار بیشتر و تقویت دارد.

مظفر عليخاني افزود: فعالان اقتصادی برای انجام صادرات و واردات نیاز به آمار و ارقام شفاف دارند. در حال حاضر ۵۰ هزار بنگاه اقتصادی زیر نظر اتاق بازرگانی ایران فعالیت دارد.

وی اظهار کرد: با رونمایی از این سامانه ۴۰ اتاق مشترک بازرگانی می‌توانند خدمات ارزنده‌ای را به یک دیگر ارائه دهند. در حقیقت این اپلیکیشن می‌تواند از گسترش رانت و فساد در کشور جلوگیری کند. امیدواریم که در ادامه مسیر این سامانه نیز چند زبانه شود تا تجار خارجی نیز بتوانند فعالیت شفاف‌تری را با ایران داشته باشند.

64

علی رهبر، سرپرست مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت می‌گوید: با راه‌اندازی سامانه تجارت دسترسی آزادانه به اطلاعات راحت‌تر از گذشته خواهد شد. قطعا کسانی که از این سامانه استفاده خواهند کرد زمان و هزینه‌شان کاهش خواهد یافت.

قدرت تحلیل بازرگانان وسیع‌تر می‌شود

در عین حال سرپرست مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت در مراسم رونمایی از سامانه تجارت به مزایایی این سامانه اشاره کرد و گفت: با راه‌اندازی سامانه تجارت دسترسی آزادانه به اطلاعات راحت‌تر از گذشته خواهد شد. قطعا کسانی که از این سامانه استفاده خواهند کرد زمان و هزینه‌شان کاهش خواهد یافت. این سامانه گام به گام اصلاح خواهد شد و به فضای کسب وکار اقتصادی کمک شایانی خواهد کرد.

علی رهبر افزود: به‌روز و معتبر بودن اطلاعات در این سامانه نگرانی را برای صادرکنندگان و واردکنندگان برطرف خواهد کرد.

مزایای سامانه جدید تجاری چیست؟

در عین حال رئیس کنفدراسیون صادرات هم با تقدیر از عملکرد وزارت صمت جهت حمایت از صادرات گفت: برای راه‌اندازی این سامانه وزارت صمت جلسات متعددی را با فعالان اقتصادی ایران برگزار کرد و برای تکمیل سامانه تجارت نظرات بخش‌خصوصی ایران را جویا شد که این موضوع جای تقدیر دارد. با توجه به تغییرات ساعتی و روزانه در بخش‌نامه‌های تجاری این اپلیکیشن کمک بزرگی را به فعالان بازرگانی خواهد کرد تا در کمترین زمان در جریان امور روز قرار بگیرند.

محمد لاهوتی، قطعا اپلیکیشن راهنمای تجارت به تسهیل‌گری و شفافیت کمک می‌کند و در مقابل از برداشت‌های سلیقه‌ای جلوگیری خواهد کرد. خوشبختانه این سامانه به تمام دستگاه‌های اجرایی مرتبط با حوزه اقتصاد دسترسی دارد. معتقدیم ساخت اپلیکیشن کار ساده‌ای است اما مهم نگهداشتن و پایداری آن در آینده است.

مسعود کمالی اردکانی، معاون سازمان توسعه تجارت هم گفت: در حال حاضر تجار به اطلاعات آنی نیاز دارند. وجه تمایز سامانه راهنمای تجارت در این است که قدرت تحلیل بازرگانان را وسیع‌تر خواهد کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.