کد مطلب: ۲۹۸۳۴۶

بیشترین کالاهای احتکار شده در قم کدامند؟

بیشترین کالاهای احتکار شده در قم کدامند؟

‌جانشین فرماندهی انتظامی استان قم آماری از کشفیات کالاهای احتکار شده در قم طی 6 ماه گذشته ارائه کرد.

سرهنگ صیاد درویشی جانشین فرماندهی انتظامی استان قم، اظهار کرد: متاسفانه طی ماه‌های اخیر در حوزه احتکار و قاچاق کالا در قم با روند افزایشی مواجه بوده‌ایم که یکی از دلایل آن قرار داشتن قم در محور مواصلاتی 17 استان کشور است.

به گزارش تجارت‌نیوز،درویشی گفت: اقدامات خوبی در اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان قم با همکاری سازمان‌هایی همچون صنعت و معدن و تجارت‌، دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و قضائی انجام داده‌اند که طی 6 ماهه سال جاری در حوزه احتکار کالا اقلام کشف شده اعم از «برنج، آلومینیوم ، چای، لوازم خانگی» با ارزش 229 میلیارد ریال بیشترین فراوانی را داشته‌اند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان قم افزود: اهمیت بحث احتکار، مسئولان در قم را بر آن داشت تا در این رابطه با تشکیل ستاد پیشگیری و مقابله و هم افزایی سازمان‌هایی اعم از صنعت و معدن و تجارت، دستگاه قضائی، اطلاعات، بسیج، اتاق بازرگانی، اصناف و پلیس، موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته و اقدامات موثری انجام شود.

وی ادامه داد: مردم یک نگاه نظارتی داشته و تا به حال همکاری خوبی با پلیس داشته اند و درخواست ما این است اگر موارد مشکوکی را می‌بینند از طریق سامانه 110 با پلیس در میان گذاشته و این نیرو به صورت 24 ساعته آماده دریافت اخبار و اطلاعات بویژه در بحث احتکار و قاچاق کالا و ارز است.

سرهنگ درویشی تاکید کرد: اداره نظارت بر اماکن در قم اقدامات خوبی در حوزه اصناف دارد و چنانچه صنوفی کم فروشی و احتکار داشته باشند پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان قم گفت: درحوزه کشف قاچاق کالا و ارز در قم طی 6 ماهه اول امسال در پرونده‌های زیر 100 میلیون 2 درصد، پرونده‌های بالای 100 میلیون 17 درصد و پرونده های 500 میلیون 50 درصد افزایش داشته و متهمانی که دستگیر شده‌اند 26 درصد و تعداد خودروهایی که در این رابطه توقیف شده‌اند، 34 درصد رشد را نسبت به سال گذشته نشان داده که ارزش آن 81 میلیارد ریال برآورد و 16.5 درصد افزایش نشان می‌دهد.

سرهنگ درویشی تاکید کرد: اقدامات قاطع در راستای مقابله با احتکار و گران فروشی، سبب اعتماد مردم، افزایش مسئولیت پذیری و قانون مداری شده و مولفه‌های امنیت را ارتقاء می‌دهد.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.