کد مطلب: ۲۶۴۵۲۷

بیش از ۹ میلیاردریال برای مقابله با خشکسالی نیاز داریم

بیش از 9 میلیاردریال برای مقابله با خشکسالی نیاز داریم

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: برای مقابله با پدیده خشکسالی و هجوم ریزگردها در این منطقه به 9 هزار و 390 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

محمدحسن کردستانی افزود: در برنامه ششم توسعه در زمینه مقابله با پدیده خشکسالی و هجوم ریزگردها در 2 بخش مقابله با بیابانزایی و تثبیت شن های روان و عملیات آبخیز داری و آبخوانداری با حجم 325هزار و 840 هکتار و با اعتبار سه هزار و 600 میلیارد ریال برنامه ریزی شده که در صورت تامین اعتبار عملیاتی می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، ادامه داد: در جنوب کرمان علاوه بر عملیات پیش بینی شده مازاد بر برنامه ششم، مدیریت مناطق بیابانی، مرتع کاری، مدیریت چرای دام، مدیریت رواناب، توانمندسازی جوامع روستایی، مالچ‌پاشی توام با نهالکاری و نگهداری و مراقبت در سطح یک میلیون و یکصد هزار هکتار و با اعتبار سه هزار و 690 میلیارد ریال برنامه‌ریزی شده است.

کردستانی بیان کرد: همچنین طرح همیاران آب، پیشنهاد برنامه میان مدت پنج ساله آبخیز‌داری و آبخوانداری جهت تغذیه سفره های آب زیرزمینی و کنترل سیل و رسوب با حجم 800 هزار مترمکعب و اعتبار 2 میلیارد و 100 میلیون ریال برنامه‌ریزی شده که این طرح با تامین مالی محقق می شوند.

وی به برنامه های اجرایی و پیشنهادی اداره کل منابع طبیعی جنوب کرمان در زمینه کاهش خسارات ناشی از خشکسالی امسال اشاره و تصریح کرد: آبخیزداری و آبخوانداری، مقابله با بیابانزایی، بهبود و اصلاح مراتع، مبارزه با آفات و امراض و مدیریت چرای دام با اعتبار 740 میلیارد ریال پیش ‌ینی شده است.

براساس این گزارش منابع طبیعی جنوب کرمان طی دهه‌های گذشته در زمینه مقابله با خشکسالی پنج هزار هکتار نهالکاری، مدیریت روان آب در یک هزار و 500 هکتار، احداث بادشکن بیولوژیک در سطح 2 هزار و 300 کیلومتر، مالچ‌پاشی توام با نهالکاری در سطح یک هزار و 50 هکتار، عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در سطح 700هزار هکتار و مدیریت چرای دام در سطح یک میلیون و 941 هزار هکتار را انجام داده است.

اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب استان کرمان، هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبار جنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.