خبر مهم:

کد مطلب: ۴۴۳۸۴۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

چگونه می‌توان مشکل عدم بازگشت ودیعه مستاجر از موجر را حل کرد؟

چگونه می‌توان مشکل عدم بازگشت ودیعه مستاجر از موجر را حل کرد؟

چنانچه به‌ علت فسخ یا به پایان رسیدن قرارداد اجاره، موجر مبلغ ودیعه مسکنی که مستاجر در اختیار وی قرار داده را پرداخت نکند، مستاجر با استفاده از بیمه‌نامه ودیعه مستاجر می‌توانند آن مبلغ را از شرکت بیمه دریافت کند.

بیمه ودیعه مستاجر ، بیمه‌ای است که مشکل عدم بازگشت ودیعه مستاجر را حل می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، احتمال به وجود آمدن مشکلات بین مالک و مستاجر، مساله انکار ناپذیری بوده که به به دلایل متعددی مانند ور شکستگی، فوت مالک و… در کشور دیده می‌شود.

بیمه‌‌نامه ودیعه مستاجر ، طرحی بوده که به منظور حمایت از مستاجران در دستور کار شرکت‌های بیمه‌ای قرار گرفته است. این بیمه‌نامه به‌‌منظور کاهش دغدغه مستاجران در خصوص اطمینان از بازگشت ودیعه‌ای که به موجر پرداخت کرده‌اند صادر می‌‌شود.

اما این بیمه‌نامه کدام ریسک را پوشش می‌دهد؟

چنانچه به‌ علت فسخ یا به پایان رسیدن قرارداد اجاره، موجر مبلغ ودیعه مسکنی که مستاجر در اختیار وی قرار داده (سرمایه مورد بیمه) را پرداخت نکند، مستاجر می‌توانند آن مبلغ را از شرکت بیمه دریافت کند.

یک ماه پس از عقد قرارداد اجاره، مستاجر فرصت دارد این بیمه‌نامه را تهیه کند.

شرکت‌های ارایه دهنده بیمه ودیعه مستاجر ، سقف تعهدی را برای واحدهای مسکونی و واحدهای تجاری در قبال بیمه‌گر در نظر می‌گیرند که در صورت بروز مشکل این میزان را به مستاجر پرداخت کنند.

این بیمه برای اولین بار از سوی شرکت بیمه کوثر طراحی شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    شرکت بیمه از کجا میفهمه قرارداد اجاره ساختگی نیست؟؟ مستاجر من ودیعه را که توی قرارداد اجاره بود پرداخت نکرد و چند ماهه دادگاه شکایت کردم و مطمئنا پس از پایان قرار داد ودیعه پرداخت نشده را از من طلب میکنه

    • ناشناس

      موقعی که کد رهگیری یعنی قرارداد معتبر ثبت شده املاک داشته باشین میتونینی بیمه کنین،نگران نباش بیمه پولشو پس میگیره با سودش از مالک، قولنامه قدیمی و دستی اعتبار حتی یه رسیدپرداختی پولو هم نداره،تمدید قرارداد هم باز باکدرهگیری بخواین حتما،امیدوارم همه مهرمحبت و برکتشون روزافزون بشه و باارامش همه دنیا زندگی کنن??❤️

    • ناشناس

      سلام
      لطفا بفرمائید چطور میتونم متن قرار داد رو ببینم چند درصد قرارداد را باید برای خرید این بیمه نامه باید پرداخت کنم ( مستاجر هستم )

  • ناشناس

    خب این درست .اما مستجر من چهار ماهه وقتش تمام شده گفته‌ امسال هم میشینم هنوز هم پول پیش امسال منو نداده..کجا شکایت کنم.

  • ناشناس

    مستجر من سالش‌تمام شده.بنگاهی گفت به من گفت بیا تمدیش کن رفتم بنگاه قولنامه سفید امظاه ازما گرفته وچک مستجر رابه داد.گفت چک که پاس شد بیا قولنامه رابنویسیم.۳ماهه گذشته هنوز چک پاس نشده.بنگاه خودش قولنامه که‌ امضاه شده راخودش نوشته داده به‌ مستجربا پول کامل.من باید چکار کنم

  • ناشناس

    صاحبخانه بنده بعداز سه ماه خانه راخواست تخیله کردم اما پول پیش خانه را نمیدهد شکایت کردم اما ۲ماهه جوابی نگرفتم

  • ناشناس

    استاد اهل فن ومسولین گرامی خیلی از صاحب خونه ها فقط و فقط کرایه خونه میگیرند و هیچگونه رهنی قبول نمی‌کنند اگر این وام به مستأجران پرداخت شود بهتر است که بخواد دنبال بیمه نامه ویا اینکه وسط قراداد بخواد خونه بفروشه مالک محترم این وسط مستأجران بیشتر متضرزر میشوند.