کد مطلب: ۱۳۴۸۳۶

بی‌نیازی به واردات با تولید انبوه ورق‌های ویژه ساخت رینگ خودروهای سبک

بی‌نیازی به واردات با تولید انبوه ورق‌های ویژه ساخت رینگ خودروهای سبک

کارشناسان و کارکنان خط نورد گرم فولاد مبارکه با دستیابی به جزئیات فنی تولید ورق های گرم استحکام بالا (گرید SAPH۴۴۰) با ضخامت ۱.۶ و عرض ۱۰۰۰ میلیمتر شرایطی فراهم کردند تا کشور ایران از هرگونه واردات این نوع ورق بی‌نیاز شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، علیرضا کی‌یگانه رئیس گروه فنی ناحیه نورد گرم فولاد مبارکه با تأیید این خبر و با بیان اینکه در نخستین گام به میزان ۶۰۰ تن از این محصول با کیفیت قابل رقابت با انواع وارداتی تولید شد، گفت: همواره تولید محصولات گرم دارای ابعاد خاص و به ویژه با گریدهای سخت از چالش‌های مهم فولادسازان و نوردکاران محسوب می‌شود. به طوری که نورد و کلاف‌گیری این محصولات، مشکلات فراوان و توقفات بلندمدتی را به همراه هزینه‌های مربوطه به خط تولید نورد گرم تحمیل می‌کند.

در این خصوص کارشناس گروه فنی ناحیه نورد گرم افزود: یکی از محصولات مورد سفارش نورد گرم تولید این نوع محصول با گرید داخلی ۳۸۷۵ بود که همواره تولید به موقع و کیفی آن از سوی کارخانه‌های رینگ‌سازی خودروی سبک از جمله شرکت سایپا درخواست می‌شد.

مصطفی خیرپور در خصوص فرآیند تولید این محصول بیان داشت: در این راستا با همکاری کارکنان نورد گرم و پشتیبانی واحدهای PPC و MPT این محصول سفارش داده شده، مطابق با مشخصات فنی لازم و به طور انبوه در فولاد مبارکه تولید شد.

وی از اصلاح برنامه تولید، بهبود ریتم نورد، بهینه‌سازی ضخامت و دمای بار خروجی رافینگ، اصلاح الگوی نیروی نورد، اصلاح فانکشن سرعت نورد به عنوان مهم‌ترین فعالیت‌های صورت‌گرفته برای تولید این نوع محصول ویژه یاد و از همه کارکنان این واحدها قدردانی کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.