خبر مهم:

کد مطلب: ۶۶۵۸۹۲

موافقت بانک مرکزی با تأسیس بانک فراساحل

موافقت بانک مرکزی با تأسیس بانک فراساحل

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور از موافقت بانک مرکزی با تأسیس بانک فراساحل خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جزئیات تاسیس بانک فراساحل چیست؟

به نقل از فارس ، سعید محمد در خصوص جزئیات بانک فراساحل و بورس بین‌الملل در مناطق آزاد گفت: بانک فراساحل می‌تواند در شرایط تحریم کمک کند، این بانک مستقل از بانک مرکزی است، اما با نظارت بانک مرکزی خواهد بود.

او ادامه داد: قرار است، منطقه آزاد رأساً این بانک را تأسیس کند، اما شیوه‌نامه اجرایی را بانک مرکزی تدوین می‌کند. ب

دبیر شورای عالی مناطق آزاد ادامه داد: بانک فراساحل می‌تواند در تحریم به جذب ارز صادراتی برای اشخاص و بانک‌های خارجی و ایرانیان مقیم خارج از کشور همچنین فروش اوراق و ضمانت‌نامه‌های ارزی کمک کند، آخرین صحبت‌ها را با بانک‌ مرکزی کردیم، آنها قبول کردند، اما گفتند باید سهامداران دارای صلاحیت را به این بانک معرفی کنید.

او گفت: ما هم سهامداران بین‌المللی کمک کردیم، کنسرسیومی از کشورها و شرکت‌های خارجی تشکیل شد که به بانک مرکزی معرفی می‌شوند.

محمد درباره چگونگی ترکیب سهامداران بانک آفشور گفت: در این کنسرسیوم هم اشخاص حقیقی و هم حقوقی حضور دارند، ما صرفاً مناطق معتبر پولی و بانک را در لیست قرار دادیم.

وی افزود: کنسرسیوم خوبی شکل گرفته و کتباً به بانک مرکزی معرفی کردیم و در حال تهیه اسناد بین اعضای کنسرسیوم هستیم.

ما دنبال این هستم که شرکای خارجی بیایند. اشخاص حقوقی داخلی هم می‌توانند حضور داشته باشند و درصدی از کنسرسیوم از داخلی‌ها باشد.

این مقام مسئول افزود: قرار است با همکاری رئیس سازمان بورس تأییدیه آنها را بگیریم.

ما گفته‌ایم در سال ۱۴۰۱ هم بانک آفشور یا فراساحل و هم بورس بین‌الملل در مناطق آزاد را باید به یک نقطه مطلوبی برسانیم.

این دو نهاد هم باید بین‌المللی باشد و هم سهامدار داخلی داشته باشد، هم افرادی از خارج در آن حضور داشته باشند. در تفاهم‌نامه ۲۵ ساله با چین هم بندی وجود دارد که بورس بین‌الملل ایجاد کنیم.

بورس‌های محلی روسیه و اروپا اعلام آمادگی کرده‌اند که در منطقه آزاد ما حضور داشته باشند. بانک فراساحل هم شیوه‌نامه‌ای دارد که باید با نظارت بانک مرکزی باشد، یعنی زیر نظر بانک مرکزی نیست، اما تحت نظارت قرار دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ایرانی

    چند وقتی بود بانکها راکمت وشعبات راادغام کردند تامردم کمتر آسیب ببینند. بیائید ونگذارید مجددا بانک. افتتاح کنند تانتوانند سرمایه های مردم را ورشکسته کنند دست بکشید ومردم دیگرآگاه شده اند

  • ناشناس

    شما اول مشخص کنی پولی مونده، بعد شعبه و بانک جدید افتتاح کن.