کد مطلب: ۳۶۹۶۳۰

نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

تاثیرات منفی بنزین ارزان بیشتر از گران‌شدن آن است

تاثیرات منفی بنزین ارزان بیشتر از گران‌شدن آن است

محمد اتابک می‌گوید: افزایش قیمت بنزین بر قیمت کالاهای غیرنفتی اثر خواهد گذاشت اما زیان ارزانی قیمت فعلی بنزین از افزایش قیمت این محصول بیشتر است و تاثیرات منفی را برای بخش کلان کشور به همراه دارد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران در پاسخ به این پرسش که پس از اتمام معافیت‌های نفتی صادرات ایران چه وضعیتی خواهد داشت؟ به تجارت‌نیوز گفت: با اتمام معافیت‌های نفتی کشور با برخی چالش‌های جدید رو به رو خواهیم شد؛ این در حالی است که آمریکایی‌ها سالهاست قصد دارند اختلالی را در شبکه تولید ایجاد کنند تا به این شکل روند صادرات کشور را متوقف سازند، اما هیچ‌گاه آنها درباره این نوع تصمیم موفق نشدند و این‌بار هم به چنین برنامه‌هایی دست نخواهند یافت.

محمد اتابک افزود: در حوزه نفتی کشورمان قابلیت تبدیل برخی محصولات نفتی و صادرات آن را دارد و آمریکا توفیقی برای به صفر رساندن صادرات ایران را نخواهد داشت.

او در بخش دیگر سخنانش درباره تاثیر افزایش قیمت بنزین بر قیمت کالاهای تولیدی توضیحاتی داد و گفت: قطعا افزایش قیمت بنزین بر قیمت کالاهای غیرنفتی اثر خواهد گذاشت اما زیان قیمت فعلی بنزین از افزایش قیمت این محصول بیشتر است و تاثیرات منفی را برای بخش کلان کشور به همراه دارد.

اتابک در توصیه‌ای به دولت اظهار کرد: توصیه ما به دولت این است که درباره نرخ بنزین هر چه زودتر تصمیمات لازم را اخذ و ماحصل این نوع تصمیمات را به طور شفاف به بخش‌خصوصی کشور اطلاع‌رسانی کند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران معتقد است: باتوجه به مابه‌التفاوت نرخ بنزین در داخل و کشورهای همسایه عدم تصمیم‌گیری در رابطه با گرانی قیمت بنزین افزایش قاچاق را به دنبال دارد که امیدواریم دولت در این باره به نتایج جدی و نهایی دست یابد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کاملا مشهوده که آمریکایی‌ها طی این سالها موفق به تحقق برنامه‌هاشون نشدند!!