کد مطلب: ۲۴۶۴۸۷

تاثیرگذارترین چهره غیرسیاسی جهان در سال ۲۰۱۸

تاثیرگذارترین چهره غیرسیاسی جهان در سال ۲۰۱۸

در سال ۲۰۱۸ فهرست فوربز شامل ۷۵ چهره است. بر اساس نسبت، به نظر می‌رسد که به ازای هر ۱۰۰ میلیون نفر، یک چهره قدرتمند وجود دارد. از میان ۷۵ چهره اصلی نیز حدود ۳۵ نفر در زمینه‌های مدیریت کسب و کار مشغول به فعالیت هستند. 

محسن حسینی: نشریه اقتصادی فوربز به سنت هر ساله فهرستی از افراد قدرتمند جهان را منتشر کرده است. ملاک قدرتمندی فوربزتاثیرگذاری فعالیت‌ها بر زندگی مردم جهان است. از این رو در فهرست افراد قدرتمند، با نام برخی سیاستمداران و مدیران تجاری روبرو می‌شویم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در سال ۲۰۱۸ فهرست فوربز شامل ۷۵ چهره است. بر اساس نسبت، به نظر می‌رسد که به ازای هر ۱۰۰ میلیون نفر، یک چهره قدرتمند وجود دارد. از میان ۷۵ چهره اصلی نیز حدود ۳۵ نفر در زمینه‌های مدیریت کسب و کار مشغول به فعالیت هستند.

سیمای غریبه‌ای در میان جمع

چهار چهره اول فهرست افراد قدرتمند را شخصیت‌های سیاسی تشکیل می‌دهند. شی جی پینگ، رییس جمهوری چین که بر اساس قانون جدید حزب کمونیست یعنی حزب حاکم موفق شد خود را به عنوان رییس جمهوری مادام العمر در قانون اساسی این کشور تثبیت کند در رتبه اول قرار گرفته است و پس از آن ولادیمیر پوتین قرار دارد. پوتین نیز مانند هم‌تای چینی خود در سال ۲۰۱۸ برای چهارمین دوره به کرملین راه یافت.

پدیده انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده امسال هم به عنوان سومین چهره قدرتمند جوان شناخته شد. پس از ترامپ آنگلا مرکل صدراعظم آلمان قرار دارد. اما شگفتی اصلی در میان ۵ چهره اصلی به نفر پنجم می‌رسد. جف بزوس تنها شخصیتی است که سیاستمدار نیست و به دلیل مدیریتش بر کمپانی چند ملیتی آمازون در این جایگاه قرار گرفته است.

جف بزوس، ثروتمندترین فرد جهان، در رتبه پنجم این فهرست قرار دارد. او تنها کسی است که رقم دارایی‌اش به دلار، دوازده رقمی است. ۱۳۳ میلیارد دلار، آخرین رقم رسمی است که از میزان دارایی او منتشر شده است.

بزوس، صاحب آمازون بزرگترین فروشگاه آنلاین جهان است. او در سال گذشته میلادی شرکت غذایی Whole Foods را خریداری کرد. به نظر می‌رسد پایانی برای ایده‌های صاحب آمازون وجود ندارد. او فروشگاه‌های فیزیکی کتاب را در ایالات متحده افتتاح کرد و در صدد است که آمازون را به تهیه کننده سینما و تلویزیون تبدیل کند. پروژه سریال ارباب حلقه‌ها که قرار است توسط آمازون ساخته شود از طرح‌های بلندپروازانه اوست.

آمازون در سال‌های اخیر به دنبال گسترش خدمات در حوزه رایانش ابری است. آمازون در حال حاضر بالغ بر ۷۸۰ میلیارد دلار ارزش دارد و گفته می‌شود که ارزش سهام این کمپانی در سال گذشته رشد ۷۰ درصدی را تجربه کرده است.

همچنان در صدر

جف بزوس را با فروشگاه آنلاین آمازون می‌شناسیم اما دیگر حوزه‌های فعالیت او نیز به اندازه آمازون نامدار و مشهور است. از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به موسسه رسانه‌ای واشنگتن‌پست اشاره کرد. شرکت فضایی بلو اوریجین نیز از دیگر مجموعه‌هایی است که بزوس مدیریت آن را بر عهده دارد.

آمازونی که در آغاز بزوس به منظور فروش انلاین کتاب راه‌اندازی کرده بود در نهایت به سکوی پرتاب برای یکی از چهره‌های موفق حوزه فناوری شد. به اندازه‌ای که امروز این فروشگاه در تمام دنیا خدمات ارائه می‌کند.

در سال ۱۹۹۹ بزوس از سوی نشریه تایم به عنوان چهره سال انتخاب شد و تصویر او بر جلد این هفته‌نامه نقش‌ بست. اکنون بعد از گذشت چند دهه، بزوس همچنان در صدر فهرست افراد قدرتمند جهان قرار گرفته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.