کد مطلب: ۳۵۵۴۶۸

دو فعال بازار طلا در گفتگو با تجارت‌نیوز بیان کردند:

قیمت‌ طلا پس از استعفای ظریف / پیش‌بینی وضعیت بازار در روزهای آینده

قیمت‌ طلا پس از استعفای ظریف / پیش‌بینی وضعیت بازار در روزهای آینده

دو فعال بازار طلا می‌گویند: هرگونه تغییرات سیاسی در بازار طلا و سکه تاثیر دارد. با مدیریت بانک مرکزی و دیگر مقام‌های مسئول بازار طلا و ارز به سمت آرامش پیش خواهد رفت. ممکن است با آغاز بازار متشکل ارزی قیمت طلا و ارز ارزان شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، خبر استعفای وزیر امور خارجه اواخر شب گذشته منتشر شد، این خبر واکنش‌های زیادی را در فضای مجازی و رسانه‌های رسمی به همراه داشت. با آنکه انتظار می‌رفت با انتشار خبر استفای این مقام مسئول بازار طلا و ارز واکنش‌های قابل توجهی را به همراه داشته باشد اما برخی فعالان بازار معتقدند که امروز قیمت طلا و سکه با نوسان‌های جزئی همراه بوده که عمده‌ترین دلیل آن به افزایش میزان تقاضا در بازار شب عید مربوط می‌شود.

در همین حال، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه با استعفای محمدجواد ظریف بازار طلا چه واکنشی را نشان داده است؟ به تجارت‌نیوز گفت: فلز طلا ظریف است و بنابراین با هر نوع تغییر سیاسی قیمت آن تغییر می‌پذیرد. به هر حال هر نوع حرکت سیاسی در داخل کشور بر افزایش یا کاهش نوسان قیمت طلا اثرگذار است. به روزهای پایانی سال نزدیک می‌شویم، فرقی نمی‌کند چنانچه میزان عرضه سکه از سوی بانک مرکزی کاهش یابد، این موضوع نیز می‌تواند بر گران شدن قیمت طلا اثرگذار باشد.

تاثیر استعفای ظریف بر قیمت طلا

آیت محمدولی می‌گوید: فلز طلا ظریف است و بنابراین با هر نوع تغییر سیاسی قیمت آن تغییر می‌پذیرد.

ابراهیم محمدولی افزود: متاسفانه برخی کشورهای خارجی به برخی اقدامات شیطنت‌آمیز دست زده‌اند. ما می‌توانیم با مدیریت درست داخلی برخی از این شیطنت‌ها را خنثی کنیم. چنانچه با درایت مقام‌های مسئول بخش اقتصاد ساماندهی یابد بازار طلا و سکه نیز به سمت آرامش هدایت خواهد شد.

قیمت طلا چندان گران نشد

از سوی دیگر دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه با استعفای محمدجواد ظریف بازار طلا چه واکنشی را نشان داده است؟ به تجارت‌نیوز گفت: امروز بازار طلا به‌طور چشمگیر با کاهش قیمت روبه‌رو نبود، این درحالی است که بخشی از افزایش جزئی قیمت‌ها به هجوم تقاضا برای خرید طلا باز می‌گردد.

نادر بذرافشان افزود: امروز هر گرم طلای 18 حدود شش هزار تومان افزایش یافت، تمام سکه با افزایش 80 هزار تومانی به قیمت چهار میلیون و 760 هزار تومان رسید، نیم‌سکه هم با قیمت دو میلیون و 620 هزار تومان افزایش 50 هزار تومانی را تجربه کرد. ربع سکه هم با 20 هزار تومان افزایش به قیمت یک میلیون 685 هزار تومان رسید؛ این درحالی است که انس جهانی طلا هم حدود سه دلار کاهش داشت.

قیمت طلا و سکه در بازار

نادر بذرافشان می‌گوید: با آغاز بازار متشکل ارزی به نظر می‌رسد قیمت طلا و سکه کاهش یابد و در این حوزه با ریزش قیمت‌ها مواجه باشیم.

او اظهار کرد: امروز حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشور با مسئولان بانک مرکزی دیدار دارد با آغاز بازار متشکل ارزی به نظر می‌رسد قیمت طلا و قیمت سکه کاهش یابد و در این حوزه با ریزش قیمت‌ها مواجه باشیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.