کد مطلب: ۲۲۴۴۴۱

تاثیر جنگ تجاری بر بازارهای جهانی سهام چه خواهد بود؟

تاثیر جنگ تجاری بر بازارهای جهانی سهام چه خواهد بود؟

تحلیگران اقتصادی بر این باورند که وقوع جنگ تجاری بین چین و امریکا می‌تواند تبعات زیادی برای بازارهای مالی داشته باشد.

چین اعلام کرده است که از جنگ تجاری با آمریکا هراسی ندارد ولی امیدوار است از طریق مذاکره مانع از وقوع چنین جنگی شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، چین نیز تدابیر تلافی جویانه ای را علیه 128 کالای آمریکایی اتخاذ کرده و قصد دارد تعرفه 3 میلیارد دلاری علیه واردات از آمریکا اعمال کند.

البته کاخ سفید بر این باور است که چین بازنده اصلی جنگ تجاری با آمریکا خواهد بود. کسری تجاری آمریکا با چین طی سال گذشته به بیش از 375 میلیارد دلار رسیده است.

بدترین و بهترین سناریوی جنگ تجاری برای بازارهای مالی

در بهترین سناریو، به نظر می‌رسد ترامپ قصد دارد از جنگ تجاری به عنوان یک تاکتیک چانه زنی استفاده کرده و چین را مجبور به آمدن به میز مذاکره کند.

ما این مثال و نمونه را از تعرفه‌های تجاری جنجالی اخیر که بر واردات فولاد و آلومینیوم وضع شده، مشاهده کردیم. تاکنون شش شریک تجاری بزرگ آمریکا از جمله اتحادیه اروپا، کانادا، کره جنوبی، مکزیک از این تعرفه‌ها مستثنی شده‌اند.

بنابر این احتمال بازنگری آمریکا در تعرفه‌های تجاری چین وجود دارد. در صورت وقوع این سناریو، این احتمال وجود دارد که بازارهای سهام و مالی جهان به سرعت با رونق روبرو شده و حتی روند صعودی 9 سال اخیر را دنبال کند.

در بدترین سناریو، یک جنگ تجاری تمام عیار به وقوع خواهد پیوست و تعرفه‌های تجاری تلافی جویانه و تحریم‌ها به سرعت افزایش خواهد یافت. در این صورت اقتصاد جهانی متوقف خواهد شد و بازارهای مالی با اصلاح بیشتری روبرو می‌شود.

منبع: طلانیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.