کد مطلب: ۶۶۴۷۲۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تاثیر قطعنامه شورای حکام بر بازارها/ بورس، دلار و طلا به چه سمتی می‌روند؟

تاثیر قطعنامه شورای حکام بر بازارها/ بورس، دلار و طلا به چه سمتی می‌روند؟

قطعنامه شورای حکام علیه ایران، شب گذشته به تصویب کرد. کارشناسان عقیده دارند که بورس و دیگر بازارهای مالی در کوتاه‌مدت از این قطعنامه اثر می‌پذیرند اما به سرعت به آرامش نسبی می‌رسند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شب گذشته میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین در مورد قطعنامه شورای حکام توییتی نوشت: شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قطعنامه ارائه شده علیه ایران توسط آلمان، فرانسه، انگلیس و آمریکا را تصویب کرد. ۳۰ کشور رای موافق، ۲ کشور (چین و روسیه) رای مخالف و ۳ کشور (هند، لیبی و پاکستان) رای ممتنع دادند. بنابراین کشورهایی که نماینده نیمی از بشریت هستند از این قطعنامه حمایت نکردند.

متن پیش‌نویس انگلیس، فرانسه، آلمان و آمریکا علیه ایران روز سه‌شنبه به نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه شده است.

افت بورس با قطعنامه شورای حکام

مریم محبی، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: یکی از مسیرهای دستیابی به رشد و توسعه اقتصادی، گسترش روابط تجاری بین‌الملل است. کشورهای با روابط تجاری بین الملل گسترده، معمولا درآمد و رشد اقتصادی مطلوبتری نیز دارند. کشور ایران طی چند دهه اخیر در امر گسترش روابط تجاری در سطح بین الملل پیشرفت قابل توجهی نداشته است.به واسطه همین موضوع چالش‌های متعددی سر راه توسعه اقتصادی قرار می‌گیرد. هرچند اقتصاد ایران بطور کلی با چنین شرایطی مانوس شده، اما اثرات کاهش روابط، ادامه‌دار است.

او در ادامه به قطعنامه شورای حکام اشاره می‌کند و توضیح می‌دهد: اخیرا این متن ضد ایرانی، به تصویب آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رسید. این اجماع، صرف‌نظر از داشتن یا نداشتن ضمانت اجرایی می‌تواند باعث ایجاد نوسان در بازارهای مختلف مالی شود.

محبی در مورد تاثیر قطعنامه شورای حکام بر بازارها می‌گوید: در بازار ارز، طلا و متعاقبا مسکن این احتمال وجود دارد که قیمت‌ها دچار نوسان شود. در بورس به دلیل واهمه سهامداران احتمال خروج مقطعی پول از بازار سرمایه برای ورود به سایر بازارهای موازی و دارایی‌های امن‌تر وجود دارد و می‌توانیم انتظار کاهش هیجانی را داشته باشیم.

این کارشناس بازارهای مالی بیان می‌کند: این اوضاع بسیار مقطعی و کوتاه‌مدت است. پیش‌بینی می‌شود که بازارها در کوتاه‌مدت به آرامش دست پیدا کنند. اما اثرپذیری بازارهای مالی از اثرات موفقیت در گسترش روابط تجاری بین‌الملل امری اجتناب‌ناپذیر است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • احمدی

    زندگی و سرمایه ام طی ۳ سال در بورس نابود و بی ارزش گردیده است

  • احمدی

    زندگی و‌سرمایه ام در بورس نابود شد

  • برمودا

    حداکثر تا ۴ دهه آینده دلار سلطشو از دست میده و تحریمها خنثی میشه تا اونزمانم اگر کسی طاقت نداره میتونه مهاجرت کنه چون افغانیهای کم توقع هستن ،درسته الان اسرائیلو عواملش خوشحالن ولی اینجوری نمیمونه خشکسالیو پیریه جمعیتو انزوا ایرانو از نقشه پاک میکنه و دیگه چیزی برای خوشحالیشون نمیمونه

  • ناشناس

    خوش خیال

  • علی

    درود
    بنظرم تحلیل بجا و صحیحی ارائه فرمودند لیکن این نکته را ضروری می دانم که جامعه در مقابل تحریم ها ضربه پذیر نشده که هیچ، تجربه این سالها و دولت های مختلف نشان داده هر گاه تحریم ها کمتر آزادی های اقتصادی اجتماعی بیشتر بوده و دولت ها تحریم به جان جامعه افتاده و آقایان از تحریم سود بیشتر به ضرر جامعه نصیب شان شده است. جامعه ضربه خورده است.

  • نورا

    فیمت دلار چند میشه؟

  • Mbm

    سقوط با کله سهام آغاز شد. برای جلو گیری از خروج پول منفی در کف قیمت برای روزهای متوالی

  • ناشناس

    بورس نسبت به بازار موازی خیلی عقبه ،بزودی فنرش آزاد خواهد شد فعلا دستوری پایین نگه داشتن مطمین باشید امروز یا فردا صعودی خواهد شد لذا سهامها را مفت از دست ندهید

  • ناشناس

    این سیاسی کارهای آزانس و دولت های غربی فقط برای مدتی کوتاه روی بازار سرمایه ایران اثر میگذارد و فقط دلال ها و سودا گران با ترساندن مردم سود بزرگی را از نوسانگیری های خودشان کسب میکنند مطمئن باشید وضعیت دوباره بر میگردد و طلا و ارز به روند کاهشی روی می آورند.

  • ناشناس

    وظعی بوجود آوردن مردم بجای دوراندیشی و تصمیم گیری پس انداز برای آینده فرزندانشان فقط بفکر امروزشان هستن تا نانی به کف آرن بخورن تا زنده بمانن
    به کجا میرود این کشتی
    دلار ۳۰ هزار تومنیچه خبرشده
    دلار ۷۰ ریال = دلار ۳۰۰۰۰۰ هزار ریال هرجور حساب کنی شاگرد بدون تجدید مردود میشه