خبر مهم:

کد مطلب: ۴۷۹۹۹۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

مذاکره احتمالی ایران و آمریکا چه تاثیری بر بورس دارد؟

مذاکره احتمالی ایران و آمریکا چه تاثیری بر بورس دارد؟

همزمان با انتشار گمانه‌زنی‌هایی درباره مذاکره احتمالی ایران و آمریکا خیلی از فعالان بازار ارز منتظر شوک منفی به این بازار بودند و در مقابل خیلی از سهامداران منتظر شوک مثبت این خبر به بازار هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ادعای عجیب درباره مذاکره محرمانه ایران و آمریکا گمانه شوک منفی به بازار ارز را به همراه داشت اما نرخ دلار امروز مقاومت قابل توجهی از خود نشان داد و این گمانه و خبر افزایش چشمگیر صادرات نفت ایران نتوانست کاهش شدید قیمت دلار را به همراه داشته باشد.

با این حال، با انتشار اخبار بیشتر درباره گمانه‌زنی‌های مذاکره به نظر می‌رسد اثرگذاری این خبر بر بازار ارز محتمل است و در مقابل سهامداران نیز به تدریج اظهار امیدواری می‌کنند که ممکن است این موضوع شوک مثبتی را برای شاخص بازار سهام به همراه داشته باشد.

با این حال، امروز بازار سهام نتوانست رشد قابل توجهی را ثبت کند و هرچند آغاز خوبی داشت اما در میانه راه و خصوصا پس از انتشار خبر ممنوعیت فروش سهام خریداری شده در همان روز، کم کم رشد شاخص آهسته شد و شاخص عقب نشست.

اما از نگاه کارشناسان اخبار سیاسی همواره محرک مطلوبی برای بازار سهام می‌توانند باشند. در پپیش‌بینی‌های نیمه دوم امسال از بازار سهام نیز اغلب کارشناسان با اشاره به اوضاع اقتصادی و اخبار این حوزه پیش‌بینی کرده‌اند که این بازار دیگر به مانند نیمه نخست امسال رشد شارپی نخواهد داشت اما تاکنون کمتر کسی از اثرگذاری یک خبر سیاسی مهم با سیگنال مثبت بر این بازار سخن گفته است.

از سوی دیگر واکنش برخی کاربران در فضای مجازی به همراه برخی مخاطبان تجارت‌نیوز نشان می‌دهد تاثیرگذاری اخبار سیاسی با این جنس بر بازار سهم محتمل است و شاید همزمانی این اتفاق با کاهش احتمالی قیمت دلار باعث افزایش تمایل به سرمایه‌گذاری در بازار سهام شود. آیا خبر مذاکره ایران و امریکا ناجی بازار سهام خواهد شد؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    فقط مذاکره. تنها راه برون رفت از مشکلات ایران مذاکره با ترامپ است. ترامپ با آغوش باز انتظار مذاکره را دارد مطمئن باشید چیزی را از دست نخواهید داد فقط به اعتبار ایران خواهد افزود

    • ناشناس

      مگه روحانی باآمریکامذاکره نکردچقدرظریف زحمت هم کشیدچندین ماه فشرده جلسات بودصلح وتجارت باشه خودآمریکایی هاازبرجام ترک کردندنه ایران عقل هم خوب چیزیه ازآمریکاخیرنیست شرهم نرسانند

  • ناشناس

    آقا شما مذاکره کنید ما سهامدار هستیم بزارید بورس هر چی میخواد بشه . بشه
    مردم دست به همه خلاف میزنند مردم بیچاره شده شکم گرسنه ایمان ندارد
    مذاکره کنید منافع ملی را در نظر بگیرید
    میدونید جرا تحریم شده بهانه
    تورم حتی 10 درصدش مال تحربم نیست
    چرا ماشین داخلی مردم نتونه بخره چرا قبمت 5 برابر شده
    کدوم کشور متناسب با حقوق مردمش قیمت ماشین به میلیارد رسیده
    اصلا با چه رویی قیمت ماشین داخلی بالای 100 میلیون رفته
    ماشین خارجی چرا بیشتر از 200 میلیون رفته
    پس دزد و دلال و سوداگر آزاد شده خون مردم را به شیشه کنند …. مسکن و رمین خدا باید مفت باشه نه ابن طور!!!
    یا جلوی اینا را بگیرید قیمتها را ببرید به 4 یا 5 سال قبل
    یا اگر بهانه مذاکره و تحریم هست به نفع ایران صحبت کنید تا کاسبان تحریم فلج و سکته کنند

    • ناشناس

      تاریخ برای عبرت گرفتن هست
      مگه آمریکا با عراق ، لیبی و.. مذاکره نکرد؟
      آخرش چی شد؟

    • مملی

      گمشو بابا

  • ققنوس

    درافتادن با قدرت های بزرگ فقط باعث بدبختی قشر متوسط و ضعیف میشه وگرنه مسئولین که مهم نیست براشون که مردم چی میکشن یکی نیست بگه بابا این همه مردم رو زنج دادین و گفتین مقاومت کنید به کجا رسیدین ؟ تا کی مقاومت کنیم ؟ آیا کسانی که از مقاومت حرف میزنن مثل مردم عادی زندگی میکنن

  • کیوان

    اگر مردم در بورس سرمایه گذاری نکنند ، دولت و حقوقیها دیگر در بورس منفعتی نمی برند ، ما خودمان داریم به خودمان ضربه می زنیم ، فقط اگر یک هفته در صف خرید قرار نگیرید کل بازار بر میگردد

  • خودم

    با انتشار این خبر دروغ اولا ترامپ برگ برنده ای برای انتخابات بدست میگیرد و دوما با ایجاد شک و تردید در بازار دلار از بالا رفتن بی رویه ان جلوگیری میشود . یعنی هر دو طزف سود میبرند .

  • ناشناس

    سلام.از.انجاییکه.سهامداران.با.اینکه.از.حمایت.همه.جانبه.دولت.ومسولین.را.داشته.اند.اما.در.عمل.شاهد.ریزش.سهام.بودیم.بنابراین.هر.ریزش.بورس.را.نباید.بگردن.خبر.بر.گشت.تحریم.ویا.انتخات.امریکاه.را.به.بورس.ربط.دهیم.ممکن.است…اندکی.تاثیر.داشته.باشد.بهانه.ها.خوبی.نیست….این.ریزشها.باعث.خروج.سرمایه.از.بازار.بورس.میشود.وبی.اعتمادی.سهامداران.را.در.پی.دارد.چرا.بازار.سبز.نشد.با ید.مسولین.محترم.نسبت.به.بورس.و.سرمایه.ها.و.هدایت.ان.به.جهش.تولید.و.اقتصاد.جدی.تر.باشند.لج.بازیها.کار.خراب.تر.میکند.همه.در.برابر.سهام.مردم.مسول.هستیم.

  • ناشناس

    مذاکره کنید چقدر قدرت خریدمان از بین رفت و پولهای نقدی که در بانک داشتیم پودر شد. من سال ۲۰۱۱ حقوقم یک میلیون و چهارصد بود و یورو هزار و چهارصد یعنی هزار یورو درامد داشتم حالا اگر بخواهم هزار یورو در بیاورم باید ۳۴ میلیون درامد داشته باشم وحشتناک هست ولی حقوق من به یورو در بهترین حالت یک ششم آن موقع است . دهها سال دیگر هم نمی توانم به ان درامد برسم.

  • ناشناس

    صلح کنین ما که صلح می خوایم
    البته نه به هر قیمتی اما مطمئنن میتونین یه صلح درست بکنین اگر بخواین که باید و بهتره بخواین

  • ناشناس

    سهامداران بورس پولشون بیشتر میشه یا نه؟

    • ناشناس

      االبته کا زیاد میشه

    • ناشناس

      اره زیاد میشه به همین خیال باش

  • ناشناس

    قطعا بهبود روابط ایران با آمریکا روی بورس و اقتصاد کشور خواهد گذاشت و حتی شایعه آن می تواند روی بازار اثر بگذارد چه برسد به واقعیت