کد مطلب: ۵۴۸۲۸۹

درخواست ایرلاین‌ها برای لغو یک پروتکل

درخواست ایرلاین‌ها برای لغو یک پروتکل

در شرایطی که کشور از نظر شیوع ویروس کرونا در وضعیت شکننده‌ای قرار دارد و به تازه‌گی آمارهای ابتلا و مرگ و میر ناشی از موج چهارم روند نزولی پیدا کرده است، ایرلاین‌ها درخواست کرده‌اند که محدودیت‌ ۶۰ درصدی برای پذیرش مسافر برای پروازهای داخلی برداشته شود که دور از منطق است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در پی شیوع ویروس کرونا و گسترش آن در کشور، اواخر مهر پارسال بود که محمد اسلامی - وزیر راه و شهرسازی - درباره پروتکل‌های جدید برای پروازهای مسافری اینگونه به ایسنا، توضیح داد که از ابتدای آبان ۱۳۹۹ همه ایرلاین‌ها باید محدودیت پذیرش ۶۰ درصدی مسافر را در همه پروازهای داخلی خود رعایت کنند و بر این اساس بارها شرکت‌های هواپیمایی و انجمن آن‌ها مکاتباتی با مسئولان دستگاه‌های مختلف متولی برای لغو این مجوز در راستای کاهش ضرر و زیان وارد شده به آن‌ها انجام دادند.

حتی انجمن شرکت‌های هواپیمایی به رییس جمهور نامه نوشتند که این پروتکل بهداشتی تنها در ایران رعایت می‌‍شود و در هیچ کشوری به تایید نرسیده است و برخی مواقع مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری نیز به صورت ضمنی این مسئله را تایید کردند اما ستاد ملی مقابله با کرونا این مسئله را نپذیرفت و این پروتکل در حال حاضر همچنان رعایت می‌شود.

البته در این میان ایرلاین‌هایی هم بودند که بارها تخلف کرده و با تصاویر و کلیپ‌هایی که مردم در فضای مجازی از صندلی‌های پر آن‌ها منتشر کرده بودند، معرفی شده و با آن‌ها برخوردهایی صورت گرفت.

نهایتا پس از گذشت بیش از هفت ماه از ابلاغ و اجرای این پروتکل بهداشتی، یونس دقیق‌کیا - رییس هیات مدیره انجمن شرکت‌های هواپیمایی - دوباره این مسئله و درخواست ایرلاین‌ها را مطرح کرد.

وی با بیان اینکه عدم لغو محدودیت ۶۰ درصد در سفرهای هوایی ضررهای جبران ناپذیری به شرکت‌های هواپیمایی وارد کرده است، به ایسنا گفت: خواستار لغو این محدودیت در پروازها هستیم و این درخواست با توجه به شواهد علمی موجود در سایر کشورها مطرح شده و بارها این کار را آن را اعلام کرده‌ایم.

دقیق‌کیا افزود: با توجه به افزایش روند واکسیناسیون در کشور از یک سو و ضررهای جبران ناپذیر اعمال محدودیت ۶۰ درصد پذیرش مسافر برای شرکت‌های هواپیمایی از سوی دیگر، درخواست لغو این محدودیت را بار دیگر تکرار می‌کنیم. با توجه به وجود تحریم‌ها و مشکلات عدیده‌ای که شرکت‌های هواپیمایی با آن روبرو هستند، هدر رفتن ۴۰ درصد از ظرفیت منابع ملی در پروازها هیچ توجیهی ندارد.

رئیس هیات مدیره انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادامه داد: شرکت‌های هواپیمایی داخلی در شرایط تحریمی که نمی‌توانند قطعات مورد نیاز خود را به راحتی تامین کنند و ناوگان موجود را سرپا نگه دارند. از سوی دیگر عدم استفاده از ظرفیت کامل پروازها و محدود کردن مردم برای استفاده از ظرفیت کامل پروازها، به معنای هدر رفتن سرمایه‌های ملی در شرایط کنونی است.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده رسمی، هر گاه پروتکلی نادیده گرفته شده و سفرهای مردم بیشتر شده است شیوع ویروس کرونا در کشور نیز شدت پیدا کرده است و بنابراین با وجود اینکه ایرلاین‌ها از کاهش پروازهای داخلی و کاهش پذیرش مسافر در هر یک از پروازها به دلیل رعایت پروتکل بهداشتی مذکور زیان دیده‌اند، بهتر است به جای درخواست لغو این محدودیت از دولت درخواست حمایت بیشتر برای جبران این ضرر و زیان وارد شده کنند.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار اقتصادی را در کانال تلگرام تجارت‌نیوز تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    آخه ما تو رعایت کردن پروتکل ها چه چیزمون شبیه بقیه کشورهاست. شرکت های هواپیمایی فقط به فکر سود خودشان هستند.