کد مطلب: ۴۹۹۰۶۷

در گفتگوی تجارت‌نیوز با یک کارشناس مطرح شد:

تصویب FATF چه تاثیری بر بورس دارد؟

تصویب FATF چه تاثیری بر بورس دارد؟

دستور بررسی دوباره لایحه FATF دیشب از سوی رهبری به شورای نگهبان داده شد و امروز بازار ارز در اولین واکنش به این خبر حدود 300 تومان افت قیمت داشت، اما این لایحه چه تاثیری بر بورس دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از پیگیری‌های دولت در رابطه با لایحه FATF دیشب خبر آمد که رهبری دستور بررسی دوباره این لایحه را به شورای نگهبان داده است. حالا پرسش این است که اگر لوایح مورد نظر و الحاق ایران به FATF تصویب شود چه تاثیری بر بورس دارد؟

امیرحسین نام‌آور، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز با اشاره به قیمت دلار گفت: اولین تاثیر این لایحه روی بازار دلار است که امروز با انتشار خبر بررسی دوباره این لایحه قیمت دلار حدود 300 تومان کاهش یافته و با کاهش قیمت دلار انتظارات تورمی کاهش پیدا می‌کند. در نتیجه با کاهش انتظارات تورمی بورس روند شارپی و صعودی نخواهد داشت.

این کارشناس در ادامه در رابطه با اثر مثبت این لایحه بر بورس گفت: این لایحه تاثیر منفی بر بورس نخواهد داشت بلکه تاثیر این لایحه بر بورس تاثیر عقلایی است و تک‌سهم‌هایی که سودسازی می‌کنند و با تصویب این لایحه روند معاملات بهتری خواهند داشت رشد خواهند کرد.

این کارشناس با اشاره به خبر بررسی دوباره لایحه FATF گفت: من فکر می‌کنم ما در میان یک دعوای زرگری میان مجلس و دولت قرار داریم و این خبر به نوعی حاوی سیگنالی مثبت از سوی دولت و سیگنالی منفی از سوی مجلس برای جامعه بین‌المللی است.

همچنین نا‌م‌آور قیمت دلار را حدود 22 تا 23 هزار تومان دانست و گفت: قیمت دلار حدود 10 تا 15 درصد بالاتر از قیمت واقعی خود معامله می‌شود و این موضوع به دلیل این است که هنوز سیاست دولت بایدن مشخص نیست و با مشخص شدن سیاست بایدن قیمت دلار دستخوش تغییر خواهد شد.

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    وایسید منتظر تا FATF تو ایران اجرا بشه . ???

  • ناشناس

    سلام
    وتجارت به هر فرد ایرانی ۱۷۸۸ تا سهم تحت عنوان سهام عدالت به صورت مجانی داده که اگه ۱۷۸۸ را در ۸۰ ملیون ایرانی ضرب کنیم ۱۴ ملیارد سهم میشه که ۶۰ درصد این سهام قابل فروش هست که حدود ۸ ملیارد سهم همزمان برای فروش ارائه میشه .و تمام شرکتهایی که سهامشون در قالب سهام عدالت به مردم داده شده همین وضعیت دارن و یکی از دلایل سقوط ناگهانی و قفل شدن

  • محمد

    همانطور که گفتم که بورس بعداز انتخابات آمریکا صعودی میشه ولی اعتماد چندماه می‌کشه برگرده.دولت باید دست از دخالت بورس برداره تا اعتماد زودتر برگرده که بنظرم باید چند هزار میلیاردی که نصیبش شده محاله دخالت نکنه???

  • H j

    FATF چرا سهم های بانکی رو قرمز کرده دیگه؟ ؟؟
    اونا خو الان ک دیگه باید مثبت بشن

  • S

    بابا چخبره اینقد ناله میکنید از بورس??

  • ناشناس

    این همه خسارت غیرقابل جبران , فقط به خاطر این است که در تصمیم گیری های کلان یک آدم با سواد نداریم .
    هزاران افسوس !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • سبزواری

    مدیران محترم تجارت نیوز استدعا دارم در مرجعی ذی صلاح مطرح بفرمائید حقوقی بنام بازارگردانی داره بورس و سهامداران خرد رو نابود میکنه،بخدا این حق مردم نیست

  • Mbm

    این خبر به نفع بورس نه ضرر ولی برای افرادی که درست کار میکنند نه آنهای که هدف دیگری دارندریزش کار اوناست

  • ناشناس

    الحمدلله خدا شکر پس خبری از واریزی که نیست

  • بازاریاب

    مردم فکر کردن اگه اف ای تی اف امروز برسی بشه فردا مجلس تصویب میکنه و پس فرداهم کنوانسیون بین المللی سریع اسم ایران رو اضافه میکنه اولا ایران تولیست سیاه اف ای تی اف هست که خارج کردنش ازاین لیست خودش چندماه زمان میبره دوماشورای نگهبان ومجمع تشخیص مصلحت باید تایدش کنن سوما قیمت دلار هیچ وقت زیر۱۵هزارنمیاد چهارم اینکه قیمت اکثرسهام ها به زیرقیمت سال ۹۸رسیده که دلاری ۱۱تومن بود