کد مطلب: ۶۱۹۹۵۹

واکسن آسترازنکا نداریم؟

واکسن آسترازنکا نداریم؟

با اعلام رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر در حال حاضر واکسن آسترازنکا را در اختیار داریم، اما هنوز مدارک آن به سازمان غذا و دارو تحویل نشده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علت تاخیر بوجود آمده در توزیع واکسن آسترازنکا چیست؟

آنطور که ایسنا گزارش داده، به گفته محمد مهدی گویا وقتی واکسنی وارد کشور می‌شود باید فرآیندی را طی کند تا اجازه تزریق به مردم پیدا کند.

وی ادامه داد: در این فرآیند لازم است مستنداتی به سازمان غذا و دارو ارائه شود که پس از تایید مستندات توسط سازمان اقدامات دیگر مانند برچسب زدن و نهایتا آماده تزریق به هموطنان انجام می‌شود.

گویا افزود: در حال حاضر واکسن آسترازنکا در اختیار ما است. منتها هنوز مدارک و مستندات آن به سازمان غذا و دارو تحویل نشده است.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، گویا بیان داشت: به محض این که این مدارک و مستندات تحویل سازمان غذا و دارو شود و مورد تایید باشد اجازه پیدا می‌کنیم که واکسن را توزیع کرده.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر در پایان گفت: بابت تاخیر رخ داده، هرچند که به وزارت بهداشت مربوط نمی‌شود ولی من به نوبه خودم از همه مردم عزیز کشورمان پوزش می‌طلبم.

درخواست وزیر بهداشت از مردم برای تزریق دز سوم

همچنین «بهرام عین اللهی» امروز با اشاره به اینکه حدود ۲۲ درصد تزریق واکسن دُز سوم در کشور انجام شده است، گفت : سویه اومیکرون قدرت سرایت پذیری بالایی دارد و در چند روز اخیر شمار بیماران سرپایی کرونا چهار برابر افزایش یافته است که نگران کننده است و باید مردم به توصیه‌های مسوولان بهداشتی در خصوص تکمیل واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی توجه کنند.

آخرین اخبار کرونا را از صفحه ویروس کرونا تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام

  • ناشناس

    برای دوز سوم میخوام آسترازینکا بزنم اما متاسفانه موجود نیست لطفا مراکز موجود واکسن آسترازینکا را اعلام فرمایید فقط میگید واکسن بزنید بدلیل شیوع بالای اومیکرون و ….. اما اطلاع رسانی به روز ندارید

  • ناشناس

    واقعا تو هیچی مدیریت نداریم. حالا هم که واکسن یه هفته هست وارد شده هنوز توزیع نشده.
    شایدم داستان چیز دیگری است!