کد مطلب: ۷۳۹۹۸۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

حقوق بازنشستگان چه زمانی واریز می‌شود؟

حقوق بازنشستگان چه زمانی واریز می‌شود؟

قرار است حقوق بازنشستگان با افزایش دو میلیون تومانی به 9 میلیون و 241 هزار و 200 تومان برسد. این در حالیست که در سال گذشته، حقوق بازنشستگان هفت میلیون و 150 هزار تومان تعیین شده بود و در ابتدای امسال هم با اندک افزایشی به هفت میلیون و 900 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چه زمانی واریز می‌شود؟ حقوق شهریور ماه بازنشستگان بر اساس احکام اصلاح‌شده از بیستم شهریور ماه امسال بر اساس حروف الفبا آغاز شد. این برنامه‌ریزی برای معوقات فروردین تا اول شهریور ماه بود. مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح تأمین‌ اجتماعی از آبان ماه نیز نشان می‌دهد که قرار است تا پایان سال جاری معوقات ماه‌های گذشته از سال جاری نیز به حساب بازنشستگان این سازمان واریز شود. زمان واریز هم بیستم تا روز پایانی هر ماه اعلام شده است.

بر اساس اطلاعات موجود، احکام اصلاح شده جدید ‌حقوق بازنشستگان شامل افزایش ۳۸ درصدی به علاوه ۵۱۵ هزار تومان شده است. طبق احکام صادر شده، بازنشستگان تامین‌اجتماعی از ۲۰ تا ۳۱ شهریور ماه (بر اساس حروف الفبا) حقوق و مزایای خود را با اعمال ۳۸ درصد افزایش به علاوه ۵۵۰ هزار تومان دریافت ‌می‌کنند.

حقوق بازنشستگان چه تغییری کرد؟

نگاهی به جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان برای سال آینده نشان می‌دهد که قرار است حقوق بازنشستگان با افزایش دو میلیون تومانی به 9 میلیون و 241 هزار و 200 تومان برسد. این در حالیست که در سال گذشته، حقوق بازنشستگان هفت میلیون و 150 هزار تومان تعیین شده بود و در ابتدای امسال هم با اندک افزایشی به هفت میلیون و 900 هزار تومان رسید. البته، با توجه به میانگین نرخ تورم اقتصاد ایران یعنی 45 درصد، کارشناسان اقتصادی هشدار داده‌اند که این میزان از افزایش حقوق پاسخگوی نیاز بازنشستگان نخواهد بود.

واریز حقوق از بیستم تا پایان هر ماه

حقوق آذر ماه چهار میلیون بازنشسته و مستمری‌بگیر تامین‌اجتماعی از روز یکشنبه بیستم آذر ماه آغاز شده و قرار است حقوق این گروه بر اساس حروف الفبا تا تاریخ سی‌ام آذر ماه واریز شود. مصوبه مجلس شورای اسلامی حاکی از این مطلب است که افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح نیز طبق این افزایش محاسبه و واریز می‌شود. طبق این مصوبه، با توجه به افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح تأمین‌ اجتماعی از آبان ماه، قرار است تا پایان سال جاری معوقات ماه‌های گذشته از سال جاری نیز به حساب بازنشستگان این سازمان واریز شود.

حقوق بازنشستگان در سال 1402 چقدر افزایش می‌یابد؟

برای سال آینده هم، آنگونه که رئیس سازمان اداری و استخدامی اعلام کرده است هنوز میزان افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان در لایحه بودجه نهایی نشده اما فرمول جدیدی برای این کار پیشنهاد شده و در حال بحث و بررسی است. مقرر شده حقوق بر اساس بهره‌وری دستگاه و نیروی انسانی افزایش پیدا کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مرضیه گندمی

    باسلام اینجانب مرضیه گندمی بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی با چهل ویک سال سابقه خدمت وبازنشستگی یازده سال تمام که با خدمت ۳۰ و ۱۱ سال بازنشستگی حقوق بنده هشت ملیون و د ویست ونودو یک هزارتومان میباشد با داشتن دیسک کمر وساییدگی قوزک پا وگشاد بودن سه دریچه قلب باین حقوق چه میتوان کرد با این تورم درحال حاضر که ساعت به ساعت برتورم افزایش می یابد ریش وقیچی دست خودتان هست ماکه کاری از دستمان برنمی آید از شما نظر میخواهم با این حقو که دریافتی اینجانب هفت ملیون وششصد هزارتومان هست باین حقوق وبااین تورم درحال حاضر خودتان بگویید چه میتوان کرد فقط نفس میکشیم وبس