خبر مهم:

کد مطلب: ۳۱۱۵۳۳

تاسیس آزمایشگاه تخصصی تشخیص آبزیان در چابهار

تاسیس آزمایشگاه تخصصی تشخیص آبزیان در چابهار

مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: آزمایشگاه تخصصی تشخیص بیماریهای آبزیان با استانداردهای بین‌المللی سال آینده در چابهار راه اندازی می شود.

مهدی حسینی در حاشیه بازدید رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، محیط زیست و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی و اعضای این کمیسیون، معاون شیلات ایران و رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان از این آزمایشگاه به اظهار داشت: این طرح بزرگ که عملیات ساخت آن امسال آغاز شده هم اینک 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی افزود: تجهیزات آزمایشگاهی این آزمایشگاه بین المللی به ارزش 70 میلیارد ریال خریداری شده و ساختمان آزمایشگاه با 20 میلیارد ریال اعتبار در دست ساخت است که سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این آزمایشگاه آزمایشات مولکولی، میکروبی، هیستامین، فلزات سنگین و آنالیز برای صدور مجوز واردات و صادرات انواع آبزیان و محصولات شیلاتی انجام خواهد شد.

حسینی اظهار داشت: با توجه به اینکه چابهار گذرگاه صادرات آبزیان وترانزیت محصولات شیلاتی است وجود این آزمایشگاه بین المللی حیاتی است و این آزمایشگاه در محل دامپزشکی شهرستان چابهار در حال ساخت است.

احمدعلی کیخا رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، محیط زیست و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در این بازدید در زمینه تامین منابع مالی برای تسریع در ساخت آزمایشگاه قول مساعد داد.

چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 3 شهر به نام های چابهار، پلان و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.

منبع: بااقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.