کد مطلب: ۶۰۲۰۳۷

تاسیس بورس بین‌الملل، مجددا بررسی می‌شود

تاسیس بورس بین‌الملل، مجددا بررسی می‌شود

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس واوراق بهادار از بررسی تاسیس بورس بین‌الملل در سازمان بورس و شورای عالی مناطق آزاد خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علیرضا ناصرپور در افتتاحیه هشتمین‌ نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و سیزدهمین‌ نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری از بررسی تاسیس بورس بین‌الملل خبر داد و گفت: ایجاد بورس بین‌الملل در سال‌های قبل توسط شورای عالی مناطق آزاد ارائه شده بود که با روی کار آمدن هیات مدیره جدید سازمان، این پیشنهاد دوباره مطرح شد.

وی ادامه داد: بررسی‌ها درحال انجام است و با توجه به پیچیدگی‌های موضوع، همه ابعاد آن باید بررسی شود. ملاحظات از سوی سازمان بورس و شورای عالی مناطق آزاد درحال انجام است و برای جذب سرمایه‌گذار خارجی این حمایت از سوی سازمان بورس انجام خواهد شد.

توسعه ابزارها و نهادهای مالی

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به تصویب قانون بازار اوراق بهادار در مجلس شورای اسلامی در ۱۶ سال پیش اظهار کرد: این قانون‌ نقطه عطفی در مسیر توسعه بازار سرمایه بود. هرچند بازار سرمایه طی ۱۶ سال قبل مسیر پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است اما به جایی رسیده که تنوع نهادهای مالی آن قابل قبول است.

ناصرپور ادامه داد: تنوع هم در حوزه ابزارهای مالی و هم در حوزه ابزارها قابل قبول است. البته برخی ابزارها از عمق کافی برخوردارند و برخی دیگر به توجه بیشتری نیاز دارند.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بورس طی یک دهه گذشته مورد توجه قرار گرفته است، اظهار کرد: درحال حاضر ۳۰۰ صندوق سرمایه‌گذاری و ۵۴ شرکت سبدگردان در بازار سرمایه فعال هستند. البته هنوز با حالت ایده ال فاصله داریم اما تلاش‌ها قابل تحسین است.

به گفته ناصر پور، سیاست سازمان بورس، توسعه کمی و کیفی نهادها و ابزارهای مالی است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چندین ساله که مردم سود سهاماشون رو نگرفتن اونم به دلایلی مثل کرونا .نبودن بانک مورد نظر در شهر محل زندگی.زندگی کردن در روستا و دسترسی نداشتن به بانک.کم بودن مبلغ سود .نا اگاهی از روش دریافت و هزاران مشکل دیگر….حالا که سجام هست پول مردم رو که دست بانکها و یا شرکت ها مونده رو به سجامشون واریز کنید اگه دلتون میخاد…

    • سالهای سوخته

      اونم کدوم سود؟ مثلا نماد خمحرکه 30 ریال!! و بانک تجارت، 3 ریال!!! برای هر سهمش دادن!!!؟؟ خخخخ
      بعد میان از بورس بین الملل حرف میزن!! سود دلاری نمادها واقعا تاسف باره!!!

  • سیاوش

    سرمایه مردمو تو بورس به بهانه بایدن و برجام و مذاکرات و …بالا کشیدند،حالا می‌خوان بورس بین الملل راه بندازند،از اونور مرزها هم سرمایه بیاد،بکشند بالا،بخورند،ی آبم روش

  • اکبر

    ? بورس بین الملل? آخه با کدام شرکت و سهم بین المللی?

  • ناشناس

    طرف تو ده راه نمی دهند سراغ خانه کد خدا را
    میگیره !!!!سهامداران خرد داخلی دارند فرار می کنند ،،حالادموندیم خارجی های که مغز خ رخورده
    باشندو با کدام طناب پوسیده آقایان به کله به درون چاه برند،شما همان ۷ملیارد دلاری که از کشور خارج شد برای سرمایه گذاری در ترکیه را می‌گرفتید، و جلوی پول
    برها را می‌گرفتید، کولبری هم وجود نداشت ،،،

  • رفاه و آسایش حق مسلم ماست

    بورس بین الملل!؟
    شماها از تنظیم صحیح روابط با دنیا عاجزید. شاید فقط تو برخی از ابعاد مثل دانشگاه و مقالاتش!، بتونید ادای کشورهای پیشرفته رو در بیارید ولی در عمل مثل طبل توخالی هستید! طبل بودن با نگاهی به اقتصاد، بورس و .. مشخصه.