کد مطلب: ۱۷۵۹۳۲

تامین سوخت تهران با استاندارد یورو ۴

تامین سوخت تهران با استاندارد یورو ۴

بر اساس مصوبه هیئت وزیران، شرکت ملی پخش منطقه تهران موظف شده است که سوخت بنزین و نفت گاز کلان‌شهر تهران را با استاندارد یورو ۴ تامین کند؛ این درحالی است که هم‌اکنون سوخت ۹۳ درصد از تهران و سایر شهرهای استان نیز به صورت یورو ۴ توزیع می‌شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران گفت: درحال حاضر سوخت بنزین و نفت گاز یورو ۴ در ۹۳ درصد از مناطق استان تهران توزیع می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از وزارت نفت؛ کرامت ویس‌کرمی گفت: بر اساس مصوبه هیئت وزیران، شرکت ملی پخش منطقه تهران موظف شده است که سوخت بنزین و نفت گاز کلان‌شهر تهران را با استاندارد یورو ۴ تامین کند؛ این درحالی است که هم‌اکنون سوخت ۹۳ درصد از تهران و سایر شهرهای استان نیز به صورت یورو ۴ توزیع می‌شود.

وی همچنین متوسط مصرف روزانه بنزین استان تهران در ۸ ماه ابتدای امسال (تا ابتدای آذرماه) را ۱۵ میلیون و ۴۵۰ هزار لیتر اعلام کرد و افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال که ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر بود، ۶ درصد افزایش داشته است.

ویس‌کرمی به متوسط مصرف ۵ میلیون و ۴۴۰ هزار لیتری نفت گاز در ۸ ماه ابتدای امسال در استان تهران اشاره کرد و گفت: پارسال ۵ میلیون و ۲۵۰ هزار لیتر نفت گاز در مدت مشابه مصرف شد که نسبت به امسال ۴ درصد کمتر بوده است.

به گفته مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران این میزان نفت گاز تمام بخش‌های حمل‌ونقل، نیروگاه‌ها، صنایع و معادن و بخش خانگی را در بر می‌گیرد که تنها در بخش حمل‌ونقل، مصرف امسال با ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار لیتر نسبت به پارسال با ۳ میلیون و ۴۵۰ هزار لیتر، ۶ درصد کاهش یافته است.

وی متوسط مصرف روزانه نفت سفید ۸ ماه منتهی به آذرماه امسال را ۴۰ هزار لیتر و مصرف نفت کوره را ۴۵ هزار لیتر عنوان کرد و افزود: این میزان به ترتیب در سال گذشته ۴۲ هزار و ۱۱۲ هزار لیتر بوده است که با کاهش ۵ درصد و ۶۰ درصدی مصرف روبرو شده است.

به گفته مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران، گازمایع با ۱۱ درصد رشد، از ۵۴۰ تن در ۸ ماه ابتدایی پارسال به ۶۰۰ تن در مدت زمان مشابه امسال رسیده است.

ویس‌کرمی از مصرف ۲ میلیون و ۶۰ هزار لیتر سوخت هواپیما در ۸ ماه نخست امسال خبر داد و گفت: این میزان در سال گذشته ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر بوده که افزایش ۲۰ درصدی را تجربه کرده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران درباره مصرف سی‌ان‌جی در کشور اظهار کرد: مصرف سی‌ان‌جی امسال با متوسط ۲ میلیون و ۲۳۰ هزار مترمکعب در روز، نسبت به پارسال با ۲ میلیون و ۴۴۰ هزار مترمکعب، ۸,۵ درصد کاهش داشته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود ۴ انبار ذخیره‌سازی سوخت در منطقه تهران، اظهار کرد: هم‌اکنون از انبارهای ری، شمال‌غرب، شمال‌شرق و انبار گاز مایع استان تهران روزانه به‌طور متوسط ۳۳ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر فرآورده خارج و در سطح استان تهران توزیع و یا به استانهای دیگر ارسال می‌شود.

ویس‌کرمی به وجود هزار و صد دستگاه تانکر نفت و گاز در این شرکت اشاره کرد و گفت: پارسال در مجموع ۱۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون لیتر فرآورده به وسیله این نفتکش ها و از ۴ انبار استان تهران توزیع شده است.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.