کد مطلب: ۷۲۹۸۰۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

راهکار تامین مالی از بورس چیست؟

راهکار تامین مالی از بورس چیست؟

اوراق بدهی را می‌توان از ابزارهای مهم تامین مالی از بورس دانست. رئیس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار بدهی سازمان بورس کارکرد این صندوق‌ها تشریح کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اوراق بدهی را می‌توان از ابزارهای مهم تامین مالی از بورس دانست؛ رئیس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار بدهی سازمان بورس کارکرد این صندوق‌ها تشریح کرده است.

مرتضی چشان، رئیس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار بدهی در نشست با خبرنگاران در خصوص ابزارهای تامین مالی جدید گفت: جهت تعریف ابزار جدید، پس از نیازسنجی انجام شده از بازار، امکان‌سنجی عملیاتی‌سازی آن در اداره نظارت بر انتشار اوراق بدهی انجام شده و جهت انجام بررسی‌های فقهی در کمیته تخصصی فقهی سازمان بورس مطرح می‌شود.

وی افزود: پس از تایید کمیته فقهی، پیش‌نویس دستورالعمل توسط اداره بدهی جهت انجام بررسی‌های حقوقی به کمیته تدوین مقررات سازمان ارجاع و پس از انجام بررسی‌های حقوقی و تصویب در هیات مدیره سازمان، دستورالعمل مصوب جهت اجرا به اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار بدهی ابلاغ می‌شود.

چشان اظهار کرد: با توجه به موارد مورد اشاره، یکی از وظایف این اداره، تامین مالی شرکت‌ها بر مبنای مقررات مصوب پیش گفته و سایر مقررات ناظر بر تامین مالی است.

مرتضی چشان، رئیس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار بدهی سازمان بورس

مرتضی چشان، رئیس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار بدهی سازمان بورس

رئیس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار بدهی سازمان بورس در پاسخ به این سوال که چه شرکت‌هایی و با استفاده از چه روش‌هایی می‌توانند درخواست انتشار اوراق دهند، توضیح داد: بسیاری از شرکت‌ها تصور می‌کنند صرفا شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس و یا فرابورس می‌توانند درخواست تامین مالی از طریق انتشار اوراق بدهی از سازمان را کنند.

این در حالیست که پذیرفته‌شده بودن جزو شرایط و الزامات تامین مالی از طریق انتشار اوراق بدهی نیست. سایر شرکت‌ها از جمله شرکت‌های سهامی خاص که پذیرفته شده نیستند هم می‌توانند در صورت دارا بودن شرایط، درخواست تامین مالی از بازار سرمایه را بر اساس قوانین و دستورالعمل‌های مربوطه ارائه نمایند.

چشان در پاسخ به این سوال که در قدم اول، شرکت چه اقدامی باید جهت تامین مالی انجام دهد، توضیح داد: با توجه به وجود ابزارهای مالی اسلامی متنوع و تخصصی‌ که هر یک برای اهداف تامین مالی خاصی طراحی شده است، مهمترین اقدام در قدم اول، تشخیص و انتخاب ابزار مالی مناسب با توجه به هدف شرکت از تامین مالی است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.