کد مطلب: ۵۵۴۲۳۵

آمادگی بانک مرکزی برای تامین مالی خرید واکسن

آمادگی بانک مرکزی برای تامین مالی خرید واکسن

روابط عمومی بانک مرکزی در پیامی توئیتری اعلام کرد که این بانک برای پرداخت وجه هر مقدار واکسن مورد نیاز آمادگی دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در این پیام توئیتری آمده است: «سخت‌ترین مرحله برای واردات کالاها در شرایط تحریم حداکثری، چگونگی پرداخت وجه آن است. با تلاش و پیگیری بانک مرکزی و سیستم بانکی در دور زدن تحریم‌ها، امروز دو میلیون دز واکسن کرونا وارد کشور شد. بانک مرکزی برای پرداخت وجه هر مقدار واکسن مورد نیاز آمادگی دارد.»

M9KVFb3qIRDa

محمد حسن قوسیان مقدم، سخنگوی جمعیت هلال احمر صبح امروز از ورود دو میلیون دز واکسن کرونا به کشور توسط این جمعیت خبر داده بود ( تسنیم ) اما پس از آن مهرداد جمال ارونقی، معاون فنی گمرک ایران اعلام کرد که امروز محموله‌ای حاوی یک میلیون دز واکسن کرونای خارجی وارد کشور و از سوی گمرک ترخیص شده است.

پس از آن بود که قوسیان مقدم توضیح داد: به دلیل محدودیت حمل بار، پرواز صبح امروز یک میلیون دز واکسن را به کشور رساند و مابقی محموله نیز با پروازی دیگر به کشور وارد می‌شود. به گفته او، آخرین محموله واکسن کرونای خریداری و تحویل گرفته شده از سوی جمعیت هلال احمر دو میلیون دُز است اما به دلیل محدودیت‌های پروازی صبح امروز فقط یک میلیون دُز آن به دستمان رسید و مابقی محموله هم با پروازی دیگر از کشور مبداء به ایران خواهد رسید.

سخنگوی جمعیت هلال احمر گفت: ما درگیر ادامه خریدها هستیم و فعلا نمی‌توانیم جزئیات بیشتری از نوع خرید، کشوری که خریداری کردیم و… ارائه دهیم ( ایسنا ).

تا کنون مجموع واکسن‌های وارداتی کرونا به شش میلیون و ۸۴۷ هزار و ۸۰۰ دز رسیده است ( ایسنا ).

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.