کد مطلب: ۱۸۲۸۶۹

مدیرکل راه آهن جنوب شرق عنوان کرد:

تاکید بر اتصال خطوط ریلی به شهرک‌های صنعتی

تاکید بر اتصال خطوط ریلی به شهرک‌های صنعتی

مدیرکل راه آهن جنوب شرق گفت: راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به سمت اتصال خطوط ریلی به شهرک‌های صنعتی سوق پیدا کرده است .

مجید ارجونی در دیدار با مدیرعامل و معاونین شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در صورت اینکه ظرفیت بار انبوهی در شهرک‌های صنعتی وجود داشته باشد خطوط فرعی را به این شهرک‌ها متصل می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدیرکل راه‌آهن جنوب شرق هزینه‌های حمل بار با ناوگان حمل و نقل ریلی نسبت به ناوگان جاده‌ای کمتر است.

وی افزود: مصرف سوخت ناوگان حمل و نقل ریلی یک هفتم ناوگان حمل و نقل جاده‌ای است و این صرفه‌جویی می‌تواند سهم بسزایی در توسعه اقتصادی و عمرانی کشور داشته باشد.

ارجونی گفت: راه آهن جنوب شرق در بدو امر با حمایت‌های دولت و با سرمایه عظیمی ساخته شده تا بتواند به مردم این دیار خدمات بدهد.

وی افزود: ناوگان حمل و نقل ریلی قابلیت حمل بار انبوه را دارد پس باید به سند چشم انداز برنامه ششم توسعه مبنی بر انتقال بار از سمت جاده به سمت ریلی تاکید ویژه‌ای داشته باشیم.

ارجونی، نزدیکی شهرک صنعتی زاهدان به خطوط ریلی راه‌آهن جنوب شرق را یک ظرفیت بزرگ دانست و ادامه داد: اتصال خط ریلی فرعی به شهرک‌های صنعتی به کاهش ترافیک شهری و جاده‌ای و در نهایت کاهش تصادفات جاده ای منتج خواهد شد.

مدیرکل راه آهن جنوب شرق، راه آهن را یکی از شاخص‌های توسعه منطقه‌ای عنوان کرد.

وی گفت: باید گام‌های استواری به منظور توسعه اقتصادی و زیرساخت‌های حیاتی استان برداریم.

ارجونی افزود: کشیده شدن خطوط ریلی در سطح استان علاوه بر اشتغالزایی زمینه ساز توسعه پایدار استان خواهد شد. با اتصال خط چابهار و با عنایت به طرح توسعه سواحل مکران بار انبوهی به سمت خطوط ریلی روانه خواهد شد.

ارجونی اظهار کرد: کشیده شدن خطوط ریلی به شهرک های صنعتی بستر ورود تجار جهت سرمایه گذاری به استان را فراهم می کند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان در این نشست بیان کرد: تا زمان تکمیل راه آهن چابهار - زاهدان برای اتصال خطوط فرعی به شهرک‌های صنعتی خاش، ایرانشهر، چابهار، کنارک و رامشار برنامه‌ریزی شود.

حسینعلی سارانی گفت: ۶۰ درصد تن ماهی ایران از کنارک و از طریق ناوگان حمل و نقل جاده ای تامین می‌شود.

وی ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم تفاهم نامه‌ای فی ما بین راه آهن جنوب شرق و شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان در خصوص اتصال خطوط فرعی به شهرک‌های صنعتی و حمل بار منعقد شود.

محمدمهدی زارعی، معاون فنی و زیر بنایی اداره کل راه آهن جنوب شرق اظهار کرد: بهترین راه برای اتصال خط به سیلوی گندم و لجستیک بهره گرفتن از زمین‌های حاشیه شهرک‌های صنعتی است.

در همین راستا مقرر شد جلسه ای به منظور بیان قابلیت ناوگان ریلی برای حمل کالاهای کارخانجات و انتقال کالا به سمت کویته پاکستان با حضور مدیران عامل شرکت‌های شهرک صنعتی زاهدان برگزار شود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.