کد مطلب: ۱۵۷۰۴۹

تایید برنامه پیشگیری از چاقی ایران از سوی سازمان جهانی بهداشت

تایید برنامه پیشگیری از چاقی ایران از سوی سازمان جهانی بهداشت

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: مدیرکل تغذیه دفتر مرکزی سازمان جهانی بهداشت در ژنو و مدیر منطقه‌ای تغذیه سازمان جهانی بهداشت در نشست تخصصی که روز گذشته در وزارت بهداشت برگزار شد، از اجرای برنامه پیشگیری از چاقی و اضافه وزن به نام ایران اکو ابراز خشنودی کردند.

دکتر زهرا عبدالهی در خصوص این نشست تخصصی که با حضور مدیرکل تغذیه دفتر مرکزی سازمان جهانی بهداشت در ژنو و مدیر منطقه‌ای تغذیه سازمان جهانی بهداشت برگزار شد، گفت: پیرو دعوت دفتر بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با همکاری نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران، دکتر برانکا، مدیرکل تغذیه دفتر مرکزی سازمان جهانی بهداشت در ژنو و دکتر ایوب الجواده، مدیر منطقه‌ای تغذیه سازمان جهانی بهداشت در نشست پیشگیری از چاقی شرکت کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی افزود: با توجه به افزایش چاقی و اضافه وزن در کودکان و نوجوانان کشور، برنامه‌ای به منظور پیشگیری از چاقی و اضافه‌وزن در کودکان و نوجوانان تدوین شده است که تحت عنوان اکو در نشست دیروز، معرفی و از نظرات و پیشنهادات دو نماینده سازمان جهانی بهداشت، در اجرای هر چه بهتر این برنامه استفاده شد.

وی ادامه داد: دکتر برانکا و دکتر ایوب الجواده با استقبال و ابراز خشنودی از اجرای این برنامه، آن را به عنوان یکی از برنامه‌های WHO عنوان کردند که ایران می‌تواند از لحاظ اجرای این برنامه برای کشورهای منطقه امرو الگو باشد.

عبدالهی تصریح کرد: در این نشست در خصوص ریز مغذی‌ها و اقداماتی که در خصوص کنترل کمبود ریزمغذی‌های ویتامین A و D و آهن در ایران و راهکارهایی برای کمبود این ریزمغذی‌ها همچون غنی‌سازی آرد با ویتامین D و روغن با ویتامین A در دست انجام است، گزارش‌هایی ارائه شد و این دو نماینده نیز نظرات خود را بیان کردند.

وی تاکید کرد: دکتر برانکا و دکتر ایوب در خصوص آغاز حمایت تکنیکی تغذیه در ژنو و WHO و برنامه غنی‌سازی ریزمغذی‌ها در سال جاری نظر مساعد دادند.

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت بیان داشت: دکتر برانکا و دکتر ایوب به همراه مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت وزارت بهداشت از ۱۶ تا ۱۷ شهریور سال جاری نیز جهت شرکت در سمپوزیوم بین‌المللی Public Health Nutrition به مشهد عزیمت خواهند کرد.

بنابر اعلام وبدا، عبداللهی در خصوص جزییات این سمپوزیوم گفت: از موضوعات مورد بحث در سمپوزیوم تاسیس شبکه ملی تغذیه جامعه با هدف هم‌افزایی و به اشتراک گذاشتن منابع علمی، اجرایی، پرهیز از موازی‌کاری در سطح ملی و تسهیل ارائه خدمات فنی در سطح منطقه مدیترانه شرقی است که توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیشنهاد و برنامه‌ریزی شده است.

در طی این نشست تخصصی، برنامه های بهبود امنیت غذا و تغذیه در کشور توسط نمایندگان بخش‌های اجرایی، علمی و تحقیقاتی کشور که در زمینه غذا، تغذیه و سلامت فعالیت دارند، به منظور دریافت مشاوره‌های فنی از نمایندگان سازمان بهداشت جهانی بیان شد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.