کد مطلب: ۶۷۰۲۴

تبادل ۲۲ قرارداد صنعت آب و فاضلاب با بخش خصوصی

تبادل ۲۲ قرارداد صنعت آب و فاضلاب با بخش خصوصی

۲۲ قرارداد مشارکتی صنعت آب و فاضلاب با بخش خصوصی به ارزش ۱۰ هزار میلیارد ریال با حضور جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر نیرو مبادله شد. 22 قرارداد مشارکتی صنعت آب و فاضلاب (بخش خصوصی) به ارزش 10 هزار میلیارد ریال با حضور جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر نیرو مبادله شد. این طرح‌ها در

30c14a8f53e801c3f177b1c52d32ec0a_XL.jpg ۲۲ قرارداد مشارکتی صنعت آب و فاضلاب با بخش خصوصی به ارزش ۱۰ هزار میلیارد ریال با حضور جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر نیرو مبادله شد. 22 قرارداد مشارکتی صنعت آب و فاضلاب (بخش خصوصی) به ارزش 10 هزار میلیارد ریال با حضور جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر نیرو مبادله شد. این طرح‌ها در 14 استان اجرایی می‌شود که غالب این قراردادها بیع متقابل، BOT و BOO و در استان‌های یزد، تهران، سمنان، زنجان، اصفهان، خراسان شمالی، مشهد، همدان، آذربایجان شرقی، ایلام، خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان با مشارکت بخش خصوصی انجام خواهد شد.
عمده این پروژه‌ها تکمیل طرح فاضلاب، تأمین آب شرب، احداث تصفیه‌خانه آب، احداث خط انتقال آبرسانی، احداث تأسیسات نمک‌زدایی و ارتقاء کمّی و کیفی آب شرب است.
یکی از این قراردادها که بین شرکت آب و فاضلاب با شرکت های خصوصی انجام شده، بابت احداث و بهره‌برداری و انتقال پساب تصفیه‌خانه فاضلاب لویزان در شمال شرق تهران است. تصفیه‌خانه فاضلاب لویزان با ظرفیت تصفیه بیش از 85 هزار متر مکعب در روز و به ارزش سرمایه‌گذاری اولیه یک‌هزار و 193 میلیارد ریال ساخته می‌شود. تصفیه فاضلاب این تصفیه‌خانه به روش FBR انجام و پساب حاصل به میزان 32 میلیون مترمکعب در سال مطابق با استانداردهای سازمان حفاظت محیط زیست برای آبیاری فضای سبز استفاده خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری فارس، مدت زمان احداث این تصفیه‌خانه 30 ماه پیش‌بینی شده و شرکت فاضلاب تهران به عنوان سرمایه‌پذیر طرح به مدت 25 سال به عنوان بهره‌بردار تجاری اقدام به خرید پساب خروجی این تصفیه‌خانه خواهد کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.