کد مطلب: ۳۲۷۹۹۵

با تصویب هیئت وزیران؛

صحا به صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته تبدیل شد

صحا به صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته تبدیل شد

اساسنامه صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته در جلسه اخیر هیات دولت به ریاست حسن روحانی، رئیس جمهوری، به تصویب رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از روابط عمومی صحا، مطابق با بند (2) ماده 69 قانون احكام دائمي برنامه‌های توسعه کشور، صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) باید تبدیل به صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته شود که مصوبه اخیر هئیت وزیران در راستای این تلکیف قانونی صورت گرفت.

بر اساس مصوبه هئیت دولت رشته‌های صنایع پیشرفته شامل مواد پيشرفته، فناوري‌هاي زيستي، فناوري نانو، هوا فضا، محصولات پيشرفته ساير بخش ها و انرژي‌هاي نو است که از این پس مورد حمایت صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته قرار خواهد گرفت.

پیش از این در صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان قدیمی‌ترین صندوق‌های حمایتی تخصصی با ارائه تسهیلات با نرخ ترجیحی(٥ تا ١٥ درصد) رشته‌های صنایع الکترونیک شامل الكترونيك و كنترل، اپتيك و فوتونيك، اتوماسيون و سيستم‌هاي هوشمند، تجهيزات پيشرفته ساخت، توليد و آزمايشگاهي، تجهيزات پزشكي پيشرفته و فناوري اطلاعات و ارتباطات مورد حمایت قرار می‌گرفت.

همچنین یکی از نکات مهم این مصوبه افزایش سرمایه صندوق برای حمایت گسترده از صنایع پیشرفته کشور است که دولت مکلف است که در بودجه سالانه نسبت به تامین آن اقدام کند.

روند حمایتی صحا در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که تسهیلات مالی اعطایی در سه سال اخیر، ۱۳۰ درصد از مجموع تسهیلات قبلی طی ۱۶ سال فعالیت پیشی گرفته است. به طوریکه تنها در سال گذشته، از ۱۶8 شرکت فعال صنایع الکترونیک کشور، به میزان نزدیک به هزار میلیارد ریال حمایت صورت گرفته است و اميد است با افزايش سرمايه و توسعه حوزه حمايتي در صندوق حمایت از صنایع پیشرفته، روند حمایت از شرکت‌های فناور، رشد دو چندان داشته باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.