کد مطلب: ۱۷۱۲۹۷

تثبیت شاخص بورس در کانال ۸۸ هزار واحدی طی هفته گذشته

تثبیت شاخص بورس در کانال ۸۸ هزار واحدی طی هفته گذشته

آمار معاملات بورس در هفته گذشته نشان می‌دهد شاخص کل در پایان پنج روز کاری نسبت به هفته ماقبل با ۲۱۰ واحد، معادل ۰.۱ درصد رشد مواجه شده است.

در پایان معاملات هفته منتهی ۲۴ آبان ماه ۹۶، شاخص کل با ۱۰۹ واحد افزایش در آخرین روز معاملاتی به ۸۸ هزار و ۵ واحد رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، آمارها نشان می‌دهد شاخص در ۲ روز معاملاتی در مجموع با ۱۵۲ واحد افت و در ۳ روز دیگر در مجموع با ۲۶۰ واحد رشد همراه بوده است که در نهایت این متغیر را در کانال ۸۸ هزار واحد تثبیت کرد.

از سویی دیگر، شاخص بازار اول با ۸۴ واحد افزایش به رقم ۶۱۵۶۶ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۹۳ واحد رشد به عدد ۱۹۲۴۱۸ واحد رسید که به ترتیب با ۱۳۷ درصد و ۰/۱۰ درصد افزایش نسبت به هفته قبل را نشان می‌دهد.

افزون بر این، در ۵ روز کاری، ارزش کل معاملات اوراق بهادار به ۷۶۸۸ میلیارد ریال بالغ شد که نسبت به هفته قبل ۶ درصد کاهش را ثبت کرده است. همچنین تعداد ۳۷۹۵ میلیون انواع اوراق بهادار در بیش از ۲۳۸ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب ۷ درصد و ۱۱ درصد کاهش را نسبت به هفته گذشته تجربه کرده‌اند.

از سویی دیگر، ‌این در حالی است که تعداد ۱۴ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۱۴۶ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت، هر دو با ۲۶ درصد کاهش نسبت به هفته گذشته همراه شد.

همچنین ارزش بازار نیز با نزدیک به یک‌هزار میلیارد تومان رشد از ۳۵۰ هزار و ۵۴۴ میلیارد ریال به ۳۵۱ هزار و ۴۹۱ میلیارد ریال رسید.

منبع: ایران اکونومیست

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.