فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۷۲۳۵۴

نخستین تجارت آرامکو در ال ان جی

نخستین تجارت آرامکو در ال ان جی

آرامکو عربستان سعودی، بزرگترین شرکت صادرکننده نفت جهان در بیانیه‌ای اعلام کرد که توافق با MidOcean Energy اولین سرمایه‌گذاری بین‌المللی آرامکو در LNG است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آرامکو عربستان سعودی، بزرگترین شرکت صادرکننده نفت جهان، قراردادهایی را برای به دست آوردن سهام در شرکت گاز طبیعی مایع MidOcean Energy به ارزش 500 میلیون دلار در راستای انتقال انرژی امضا کرده است. این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد که توافق با MidOcean Energy اولین سرمایه‌گذاری بین‌المللی آرامکو در LNG است.

شرکت MidOcean Energy در حال حاضر در حال کسب منافع در چهار پروژه LNG استرالیا است. امین ناصر، رئیس و مدیر اجرایی آرامکو، گفت: «ما رشد قوی مبتنی بر تقاضا برای LNG را پیش‌بینی می‌کنیم، زیرا جهان به پروژه انتقال انرژی خود ادامه می‌دهد، گاز یک سوخت و خوراک حیاتی در صنایع مختلف است. وی افزود: ما معتقدیم که گاز در رفع نیاز روزافزون جهان به انرژی ایمن، در دسترس و پایدارتر مهم خواهد بود.» رقابت برای LNG از زمان تهاجم روسیه به اوکراین در سال گذشته افزایش یافته است و اروپا حجم بی سابقه ای از سوخت فوق خنک را برای جایگزینی گاز مسکو وارد کرده است.

بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، تجارت جهانی LNG در سال 2022 در بحبوحه افزایش تقاضای اروپا به 450 میلیارد دلار رسید. آژانس بین‌المللی انرژی در ماه ژوئیه هشدار داد که رقابت شدیدی برای صادرات گاز ممکن است در زمستان امسال به دلیل رشد اقتصادی قوی‌تر از حد انتظار در چین و هوای سردتر در شمال شرق آسیا شکل بگیرد.
به گفته موسسه مشاوره انرژی وود مکنزی، انتظار می رود خاورمیانه تا سال 2030 تا 120 میلیارد دلار برای افزایش بیش از 19 درصدی تولید گاز طبیعی هزینه کند.

در گزارشی در ماه مه اعلام شد که تولید گاز طبیعی منطقه تا پایان دهه به 86 میلیارد فوت مکعب در روز خواهد رسید که از 72 میلیارد فوت مکعب در روز در حال حاضر بیشتر است. آرامکو به دنبال توسعه تجارت پایین دستی خود و در عین حال افزایش ظرفیت پالایشی است زیرا وابستگی به صادرات نفت خام را کاهش می دهد.

منبع: کانال تلگرمی نفت و انرژی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.