کد مطلب: ۵۲۴۴۵۷

تجارت و سرمایه‌گذاری در کانادا

تجارت و سرمایه‌گذاری در کانادا

حداقل سرمایه‌ای که فرد متقاضی کسب اقامت دائم کانادا از طریق سرمایه‌گذاری باید داشته باشد، ۲ میلیون دلار کانادا می‌باشد، که از راه‌های شفاف قانونی، فرد این دارایی‌ها را کسب کرده باشد.

این نوع پروگرام در واقع یکی از محدود‌ترین انواع ویزاهای مهاجرتی به کانادا می‌باشد.

در این پروگرام شخص متقاضی در ابتدا اقامت دائم و یا همان PR را دریافت می‌کند که زمان رسیدگی به آن نسبت به پروگرام‌های مهاجرتی دیگر تقریبا کوتاه‌تر است.

این نوع از ویزاهای سرمایه‌گذاری که منجر به اقامت دائم کانادا می‌شود دارای ۲ زیرمجموعه می‌باشد:

  • سرمایه‌گذاری از طریق مالکیت مستقل ۱۰۰‎٪
  • سرمایه‌گذاری از طریق مالکیت شراکتی

اما شروط لازم برای اجرای آن:

  • سن متقاضی این نوع از اقامت باید بین سنین ۲۱ الی ۵۹ باشد.
  • متقاضی باید دارای حداقل سرمایه ۲ میلیون دلاری باشد.
  • فرد متقاضی باید یک طرح بیزینس و یا همان بیزینس پلن ارائه دهد.
  • فرد متقاضی باید حداقل مدرک تحصیلی که دیپلم است را دارا باشد.
  • فرد متقاضی باید ایلتس جنرال ۴ را دارا باشد.
  • فرد متقاضی باید دارای تجربه‌های شغلی در ارتباط با بیزینس پلن خود را داشته باشد. (که حداقل ۵ سال باشد)

افرادی که دارای سرمایه مناسبی هستند و کسانی که در گروه کار‌آفرینان و‌ همچنین خود‌‌اشتغالان قرار دارند، می‌توانند بر اساس دارایی و توانایی‌های مالی و همچنین تجربه‌هایی که در زمینه تجارت کسب کرده‌اند، خود را واجد شرایط این پروگرام کنند و از طریق آن مهاجرت به کانادا را شروع نمایند.

این نوع پروگرام به دو صورت انجام می‌شود:

یک نوع آن از طریق برنامه‌های استانی انجام می‌شود و هر استان بر طبق شرایط آن دوره زمانی برنامه خاص خود را دارد و دیگری از طریق فدرال می‌باشد.

رکن اصلی این دسته از پروگرام‌ها میزان سرمایه‌های نقدی و یا غیر نقدی شما می‌باشد، البته موارد دیگری مانند دانستن زبان ، سطح تحصیلات ، شرایط سنی هم بسیار اثر‌گذار می‌باشد.

تمامی استان‌های کشور کانادا شامل انتاریو، بریتیش کلمبیا، کبک، منیتوبا، ساسکا‌چوان، آلبرتا، پرنس ادواردز، نیو برانزویک و دیگر استان‌ها شرایط خاص خود را دارند نسبت به پذیرش افراد متقاضی.

این نکته را در نظر داشته باشید که تمامی این برنامه‌ها ثابت نیستند و همگی در حال تغییر و تحول هستند و طبق تجربه شخصی معمولا وقتی برنامه‌های این پروگرام‌ها تغییر می‌کند نسبت به گذشته شرایط سخت‌تر می‌شود.

شرایط فرد متقاضی سرمایه‌گذاری در کانادا

حداقل سرمایه

حداقل سرمایه‌ای که فرد متقاضی کسب اقامت دائم کانادا از طریق سرمایه‌گذاری باید داشته باشد، ۲ میلیون دلار کانادا می‌باشد، که از راه‌های شفاف قانونی، فرد این دارایی‌ها را کسب کرده باشد. دارایی‌های فرد شامل موجودی بانک‌ها و اسناد ملکی می‌باشد که دارایی‌های همسر فرد هم می‌توان در این راه کمک شایانی به اسپانسر پرونده کند.

سابقه مدیریتی و سرمایه‌گذاری فرد متقاضی

فرد متقاضی این پروگرام باید حداقل دو سال سابقه مدیریتی به صورت تمام وقت در یک بیزینس و یا شرکت را دارا باشد.

افرادی که واجد شرایط می‌باشند باید در این دسته‌ها قرار گیرند:

  • پزشکان، داروسازان
  • کسانی که دارای جواز کسب می‌باشند
  • وکلای دادگستری دارای پروانه وکالت
  • صاحبین شرکت‌ها
  • مدیران ارشد شرکت‌های دولتی و خصوصی

میزان سرمایه‌گذاری کبک

فرد متقاضی باید مبلغ یک میلیون و دویست هزار دلار کانادا را به صورت سپرده در یکی از بانک‌های کشور کانادا ایجاد کند و در یک پروسه ۵ ساله و یا اینکه سود این مبلغ در سپرده بانکی می‌شود مبلغ سیصد و پنجاه هزار دلار کانادا و این مبلغ را یک جا به دولت کبک پرداخت کند و اقامت خود را دریافت نماید.

مزایای سرمایه‌گذاری کبک

  • نیازی به داشتن مدرک زبان انگلیسی و یا فرانسه برای اخذ اقامت کانادا به هیچ عنوان نیست.
  • فرد متقاضی احتیاجی ندارد که یک بیزینس در بدو ورود به کشور کانادا را شروع ‌کنند.
  • فرد متقاضی در بدو ورود به کشور کانادا برای خود و خانواده اقامت کانادا را دریافت می‌کند.
  • فرد می‌تواند هر شهر و استان کانادا را برای اقامت خود انتخاب کند و نیازی نیست که در استان کبک زندگی کند.
  • مدرک‌ تحصیلی دانشگاهی برای افرادی که تحصیلات دانشگاهی ندارند احتیاجی نیست.
  • فرد متقاضی در بدو ورود می‌تواند از بیمه رایگان و خدمات پزشکی کشور کانادا استفاده کنند.
  • مصاحبه در سفارت به زبان فارسی انجام می‌شود.

مهاجرت تجاری کانادا از طریق ایجاد شعبه تجاری

در صورتی‌که شما صاحب کسب و کاری در کشور مبدا باشید در پی داشتن برخی شرایط می‌توانید اقدام به افتتاح و ثبت شرکت و یا شعبه جدید در کانادا نمایید.

برخی از این شرایط: شامل پرداخت مالیات و سابقه مدیریت (حداقل ۲ سال) برای آن کسب و کار، می‌باشد.

فرد متقاضی این پروگرام باید یک تعهد نامه مبنی بر اینکه یک شرکت فعال کانادایی احداث‌ می‌کند، در یک آدرس و‌ مکان مشخص شده، مدت زمان دقیق آن‌را تعیین می‌کند، را به امضا برساند.

همچنین باید دولت کانادا را متقاعد کند که تعهدات خود را حداکثر در مدت زمان ۳ سال انجام خواهد داد و در صورتی که در این مدت تخلف کند این ویزا باطل می‌شود.

البته که سابقه رد شدن بیمه از ایران نیز مورد قبول اداره مهاجرت کاناداست و بر خلاف عقیده برخی، همین سابقه بیمه جزو شرایط بسیار ضروری ثبت شرکت در کانادا محسوب می‌شود.

تاسیس شعبه و نمایندگی در کانادا

کشور کانادا دارای ۱۰ استان (ایالت) است که عبارتند از: آلبرتا، اونتاریو، بریتیش کلمبیا، کبک، نیوفاندلند، نوواسکوشیا، مانیتوبا، جزیره پرینس ادوارد، نیوبرانزویک و ساسکاچوان.

دو شهر مهم این کشور یعنی شهرهای اوتاوا (پایتخت کانادا) و تورنتو در ایالت انتاریو قرار دارند.

شرکت‌های خارجی برای گسترش فعالیت‌های خود در کشورهای دیگر انتخاب‌های مختلفی دارند و اغلب به صورت شرکت‌های تابعه و یا دفاتر نمایندگی وابسته به شعبه اصلی، کار خود را شروع می‌کنند.

بر اساس قوانین کشور کانادا، شعبه، یک بخش توسعه یافته از یک شرکت خارجی است، در حالی که شرکت تابعه یک شرکت مستقل باشد.

ثبت شعبه در واقع روشی مناسب برای شرکت‌هایی است که تمایل به گسترش و پیشرفت دارند که شامل مزایا و معایبی نیز می‌شود.

اما در مجموع باید گفت بدون توجه به امکان دریافت اقامت دائم کانادا از همین طریق، به علت شرایط اقتصادی پایدار و در حال پیشرفت این کشور، در نهایت منجر به توسعه و موفقیت بیشتر کسب و کار متقاضیان می‌شود.

تفاوت وکیل مهاجرت به کانادا با مشاور مهاجرت کانادا

در این بین تفاوتی میان مشاور مهاجرت به کانادا و وکیل مهاجرت به کانادا نیز وجود دارد. یکی از این تفاوت‌ها در نحوه آموزش این افراد است. مشاور مهاجرتی با گذراندن دوره‌های ۶ ماهه تا ۱ ساله موفق به دریافت مدرک و ارائه مشاوره‌های لازم مهاجرتی به شما می‌شود.

اما وکیل مهاجرت به کانادا به طور معمول تحصیلات آکادمیک ۳ تا ۴ ساله را پشت سر گذاشته است. در صورتی که به هر طریقی پرونده شما در دادگاه به مشکلی بر بخورد، وکیل مهاجرت به کانادا از حق و حقوق شما به طور کامل دفاع میکند.

همچنین، وکیل مهاجرتی می‌تواند به طور کامل اعتراضات خود را به دادگاه فدرال اعلام کند. اما مشاور مهاجرت به کانادا تنها حق درخواست تجدید نظر دارد. پیشنهاد ما به شما انتخاب و استخدام بهترین وکیل مهاجرت کانادا است تا بدون هیچ مشکلی به دریافت ویزا اقامت دائم در این کشور اقدام کنید.

شما می‌توانید با جستجو سازمان وکالتی زرین کانادا در گوگل، تمام اطلاعات لازم در خصوص مهاجرت به کانادا و دریافت اقامت دائم در این کشور محبوب را کسب کنید. همچنین، شماره تماس ۰۲۱۷۲۸۱۹ آماده ارائه مشاوره‌های رایگان در خصوص مهاجرت به شما می‌باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.