کد مطلب: ۱۹۸۸۶۲

تجهیزات پزشکی ایران به کشورهای اروپایی صادر می‌شود

تجهیزات پزشکی ایران به کشورهای اروپایی صادر می‌شود

مشاور وزیر بهداشت و مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت گفت: در ایران بیش از یک‌هزار تولید‌کننده تجهیزات پزشکی فعالیت دارند که محصولات آن‌ها کیفیت بالایی دارد چرا که وزارت بهداشت برای ارتقای کیفیت این محصولات، سختگیری‌های زیادی دارد.

دکتر رضا مسائلی در نشست مشترک با دبیر کل دپارتمان رفاه، سلامت عمومی و خانواده وزارت بهداشت بلژیک، با بیان این مطلب اظهار داشت: شرکت‌های تولید تجهیزات پزشکی ایران محصولات خود را به کشورهای اروپایی و از جمله آلمان صادر می‌کنند و این ادعای مدیر دولتی نیست و یک واقعیت است و در صورت نیاز می‌توانید با جزییات محصولات ایرانی از نزدیک آشنا شوید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دکتر مسائلی یادآور شد: قصد داریم نظام کنترل کیفی ایران را بر اساس استانداردهای اتحادیه اروپا بنا کنیم و این کار از سال جدید میلادی در دستور کار قرار گرفته است.

مشاور وزیر بهداشت از سفر وزیر بهداشت به یکی از کشورهای اروپایی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: در این سفر پیشنهاداتی برای استفاده از استانداردهای اتحادیه اروپا در حوزه تولید تجهیزات پزشکی ایران در تفاهم نامه ه ای که امضا خواهد شد، مطرح می‌شود.

وی در حاشیه این نشست با اشاره به بررسی زمینه‌های همکاری‌های ایران و بلژیک در حوزه تجهیزات پزشکی، گفت: یکی از اهداف سفر اخیر وزیر بهداشت به یکی از کشورهای اروپایی، تسهیل بخشی زمینه‌های صادرات تجهیزات پزشکی ایران به کشورهای اروپایی است.

دکتر مسائلی یادآور شد: نظام کنترل کیفی ایران در حال تحول است و سعی داریم که از تجربیات اتحادیه اروپا استفاده بیشتری کنیم تا صادرات تجهیزات پزشکی به کشورهای مختلف افزایش پیدا کند.

منبع: بهداشت‌نیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.