کد مطلب: ۲۸۸۰۱۳

تحریم تاثیری بر تجارت ایران و عراق نداشته است

تحریم تاثیری بر تجارت ایران و عراق نداشته است

پس از قوت گرفتن احتمال قطع تبادلات دلاری ایران و عراق، دفتر نخست‌وزیری این کشور اعلام کرد که به تبادلات با ایران بوسیله یورو و سایر ارزها ادامه خواهد؛ آمارهای تجاری عراق نشان می‌دهد چنین امکانی وجود دارد. بررسی‌ها نشان می‌دهد دور قبلی تحریم‌های آمریکا علیه ایران، تاثیر چندانی بر تجارت ایران و عراق نداشته و در این دوره نیز وضعیت تغییری نکرده است.

تراز تجاری عراق با اتحادیه اروپا برابر ۹.۴ میلیارد یورو است. یونان، هلند و ایتالیا مهمترین مقاصد صادرات نفت عراق هستند و تراز تجاری عراق با این سه کشور معادل حدود ۸ میلیارد یورو است.

به گزارش تجارت‌نیوز، حجم تجارت ایران با عراق در سال گذشته نیز کمتر از ۶ میلیارد یورو بوده که حدود ۵ میلیارد یوروی آن مربوط به صادرات ایران به عراق است.

بر این اساس همانطور که مقامات عراقی نیز اخیرا اشاره داشته‌اند، امکان تعامل مالی ایران با عراق از طریق یورو وجود دارد و این کشور تنها در استفاده از دلار با ایران محدودیت دارد. با این وجود، تعامل ایران و عراق می تواند از طریق ارزهای ملی رواج یابد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در این دور از تحریم‌ها نیز برای تجارت ایران و عراق مشکل خاصی وجود نخواهد داشت و دو کشور کماکان به مبادله با یکدیگر ادامه دهند.

منبع: مقاومتی‎نیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.