کد مطلب: ۱۲۲۸۵۱

تحقق ۹۰ درصد از اهداف برنامه توسعه صنعتی در استان تهران

تحقق 90 درصد از اهداف برنامه توسعه صنعتی در استان تهران

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران گفت:بیش از 90 درصد از اهداف برنامه ششم توسعه در سال جاری که برای توسعه صنعت استان تهران پیش بینی شده بود،محقق شده است. به گزارش خبرنگار تجارت نیوز مس فروش در همایش  تجاری_بازاریابی که صبح امروز در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد،گفت:در حال

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران گفت:بیش از 90 درصد از اهداف برنامه ششم توسعه در سال جاری که برای توسعه صنعت استان تهران پیش بینی شده بود،محقق شده است.
به گزارش خبرنگار تجارت نیوز مس فروش در همایش تجاری_بازاریابی که صبح امروز در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد،گفت:در حال حاضر 17 هزار واحد صنعتی و 400 هزار واحد صنفی در استان تهران با فاصله جغرافیایی فاحش نسبت به استانهای دیگر،فعال هستند.
وی افزود:در حال حاضر با توجه به اینکه بیشترین دفاتر فروش و نیز ثبت سفارشات مربوط به استان تهران است،به هیچ وچه بارگداری جدیدی برای استان تهران وجود ندارد.
مس فروش با بیان اینکه ساماندهی وضع تقریبا آشفته صنعت استان تهران و جانمایی جدید واحدهای صنعتی یکی از اولویت های سازمان صنعت استان است،اظهار داشت:سعی شده این جانمایی ها بر اساس رعایت معیارهای زیست محیطی و نیز استمرار ایجاد صنایع جدید در قالب صنایع دانش بنیان انجام شود.
وی ادامه داد:در این راستاست که روند ساماندهی مشاغل مزاحم که مشکلات زیست محیطی برای استان دارند،شتاب گرفته است.
مس فروش از جایابی 10 منطقه برای 10 شهرستان به ویژه تهران خبر داد و گفت:این جانمایی ها منجر به برقراری نطم و انظباط بیشتر برای صنعت استان تهران خواهد شد.
وی همچنین به انطباق اقتصاد استان تهران بر اساس اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود:در حوزه صنعت ،7 پروژه در چهارچوب اقتصاد مقاومتی تعریف و واگذار شد که 4 طرح آن با استان تهران کاملا تطبیق می کندکه دو پروژه آن به رونق تولید و 2 طرح دیگر مربوط به ارتقای صادرات و مدیریت واردات است.
رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان تهران با اشاره به نرخ رشد 14 درصدی که برای استان تهران در نظر گرفته شده بود،اظهار داشت:در پایان 9 ماهه نخست سال جاری،91.47 درصد از رشد پیش بینی شده محقق شد به گونه ای که از مجموع 41 میلیارد و 580 میلیون دلار صادرات کالای غیرنفتی کشور در 9 ماهه نخست سال جاری،رقم 9 میلیارد و اندی مربوط به صادرات کالاهای استان تهران بوده است.
کاهش ریسک سرمایه گذاری ایران به 5
مدیر کل سرمایه گذاری وزارت صنعت،معدن و تجارت از کاهش ریسک سرمایه گذاری ایران از رقم 7 به 5 در آینده نزدیک خبر داد.
به گزارش خبرنگار تجارت نیوز بهرامی نیز در همایش تجاری_بازاریابی با بیان اینکه برای تحقق رشد 8 درصدی سالانه در کشور نیاز به جذب 50 میلیارد دلار سرمایه خارجی در هر سال داریم،اظهار داشت:در ایران فرصت های سرمایه گذاری بسیار مناسبی وجود دارد،چرا که ایران با دارا بودن تنها یک درصد از جمعیت دنیا،7 درصد از ذخائر زیر زمینی جهان را در اختیار دارد.
وی با اشاره به ارتقا شاخص بهبود محیط کسب و کار از رتبه 152 به 118 گفت:پی از اجرای برجام 68 پروژه با سرمایه گذاری حجم سرمایه گذاری 5.5 میلیارد دلار تنها در بخش صنعت و معدن در کشور تصویب شده است.
وی ادامه داد: این در حالی است که در سال 2015 مجموع سرمایه گذاری خارجی 2 میلیارد و 50 میلیون دلار در کشور بوده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.