کد مطلب: ۵۹۹۸۱۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بلاتکلیفی در بازار سهام / شاخص کل دوباره منفی شد

بلاتکلیفی در بازار سهام / شاخص کل دوباره منفی شد

شاخص کل بورس در میانه بازار امروز مجددا منفی شد. این در حالی است که دیروز رشد خوبی را در شاخص شاهد بودیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سهام در دومین روز از آذر ماه وضعیت قرمزی دارد. شاخص کل در میانه بازار با بیش از ۲ هزار واحد افت در کانال یک میلیون و ۴۰۵ هزار واحد قرار گرفته است. روز گذشته این شاخص با اخبار مثبت پیرامون برخی از نمادها رشد داشت.

امروز خودرویی‌ها، فلزات اساسی و بانک‌ها افت قابل توجهی داشتند و از سوی دیگر شستا تحت تاثیر افزایش سرمایه‌ای که روز گذشته داشته همچنان مثبت است.

پیام الیاس‌کردی، کارشناس بازار سهام، گفت: واقعیت این است که بازار از عدم اطمینان و کمبود نقدینگی رنج می‌برد. در چنین شرایطی شاخص کل در محدوده ۱٫۴ میلیون واحدی مدام دچار حمایت و مقاومت خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر بازار سهام بلاتکلیف است. شاخص کل یک روز منفی است و یک روز مثبت. اما سهم‌های کوچک همین رشد اندک را هم ندارند و معمولا منفی هستند.

الیاس‌کردی بازار سهام برای روز آینده را نیز بر همین منوال ارزیابی و اظهار کرد: مذاکرات هشتم آذرماه تاثیر بسزایی در روند بازار سهام خواهد داشت. باید دید توافقی حاصل می‌شود یا نه.

این کارشناس بازار سهام گفت: با توجه به اوضاع کنونی کشور در حوزه کمبود نقدینگی، مشکلات فروش نفت و … ما به نتیجه‌بخش بودن مذاکرات احتیاج داریم.

مهمترین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    امروز دومین روز آذر ماه هست نه آبان اصلاح بفرمایید

  • ناشناس

    اینا خبرا همش کشکه …
    اینا میدونن که مردم به پول اصلی خودشون برسن بازار و ترک میکنن به خاطر همین محاله کسی بتونه بدون ضرر بازارو ترک کنه
    به نوعی گرو کشی دارن میکنن

    • ناشناس

      دقیقا

  • M

    دیروز دوباره ربات الگوریتمی رو روشن کردن

  • مجمع تحلیلگران

    سال پیش گفتم الانم تکرار میکنم تو دو حالت ممکنه مقداری از ضررتون کم شه اول پول حقیقی به استمرار و به میزان قابل توجهی ورود کنه که نگیم صد در صد اما ۹۹ درصد محاله. اما راه دوم باید نقدینگیتونو ببرین سمت سهامای کوچکتر با پی بر ای پایین .تا زمانی که پی بر ای این شرکتا به پی بر ای میانگین کل بورس نرسه سرمایه گذاری توش به صرفه اس. با رشد اونا مقداری از ضررتون کم خواهد شد .به دو علت این کار شدنیه اولا حجم نقدینگیتون کافیه برا این کار ثانیا حقوقی شرکتای کوچکتر قادر به نوسان گیری تو حجم بالا نیست و اگه یکم متحد بشین از پسش برمیاین. این کار تا زمانی که پی بر ای این شرکتا با رشد قیمتشون با پی بر ای میانگین کل بورس یکی بشه به سودتون خواهد بود . موفق در پناه حق

    • ناشناس

      نماینده مجلس خودشیرینی می کنیدتادل ضررکننده راشاد کندولی شعارپیش نیست عمل توکارندارند

  • ناشناس

    متاسفانه برخی از سهام دارانی که در اوج شاخص مردادماه گذشته وارد بازار شدند و متضرر شدند کامنت می گذارند که مسئولین ما را به بورس دعوت کردند خداوند انسان را مختار آفریده اختیار دست خودتان بود مجبورتان که نکرده بودند یا به طمع دلار ۵۰ تومانی وارد بازار شدید یا بدون علم وارد بازار شدید که در هر دو صورت به میزان زیادی خود مقصرید در حال حاضر هم کامنت هایی که می گذارید نتیجه ای جزء فراری دادن پول های هوشمند ندارد.
    از طرفی کدام عقل سلیم می پذیرد که شاخص از کانال ۲۱۰۰ واحد تا ۱۴۰۰ فعلی کاهش یابد ولی سهام دار تماشاگر آب شدن سرمایه اش باشد خوب وقتی می دیدید که شاخص وارد کانال ریزش شارپ شده شما هم مثل بقیه پول های خود را برمی داشتید تا متضرر نمی شدید خیلی از افراد پول هایشان را با سودهای کلان ۱۰ برابر یا حتی بیشتر برداشتند و سودهای خوبی بردند و دوباره در کف شاخص وارد شده اند و دارند سود می برند پس لطفا اگر اصول معامله گری در بورس را بلد نیستید وارد سایر بازارهایی شوید که حداقل اصول معامله گری در آن بازار را بلد باشید و سود کنید و نیاز به گذاشتن کامنت های گلایه و سم پاشی نداشته باشید.
    مجلس محترم چند ماه قبل حمایت خود را در قالب بسته حمایتی انجام داده است و گویا کماکان این حمایت ها با مطرح کردن وام ۵۰ تا ۱۰۰ میلیونی با باز پرداخت ۳ الی ۵ ساله با وثیقه قرار دادن سهام ادامه دارد، وزیر اقتصاد هم گفته اند سود حاصل از فروش اوراق نسبت به سال قبل تغییر چندانی نمی کند مگر مجلس و دولت محترم چقدر از شما متضررین می توانند حمایت کنند.
    در حال حاضر هم عده زیادی در بورس دارند معامله می کنند و سود می برند شما هم می توانید با علم و تحلیل تکنیکال از بازار استفاده کنید ولی لطفا سم پاشی نکنید.

    • ناشناس

      اخه خدا خیرت دهد .
      عرضه های اولیه سال گذشته اکثرشون هنوز تو ضررن . فکر کنم تو کل دنیا بی سابقه باشه

    • ناشناس

      نوبت شما هم میرسه آسیاب به نوبته نمیدونیم فقط اونایی که دستشون تو کاره سود کردن مردم بدبختی هم که مثل ضرر کردن اینجا درد دلشونو مینویسن شما هم نظرت راگفتی بهتره بیش از این افاضه نکنی من که توشاخص 1650 اومدم 20 درصد ضرر کردم حالا شما کم روزه بخون به اندازه کافی بدبخت ضرر کرده داریم نمک رو زخمشان نپاش

  • ناشناس

    اون چیزی که بورس را پرواز داد وتا قله دو میلیون رساند پرش دلار و عالیجناب شستا بود که تقریبا هردو 8 برابر شدند ( دلار از زیر 4 تا 32 شستا از 860 تا 7000)

  • ناشناس

    بازار بورس اساس تشکیلش بر اساس حقه بازی و خوردن سرمایه مردم بود بخاطر جبران کسری بودجه و خوردن پول مردم لطمه بزرگی به اعتماد عمومی ملت زدن که قابل جبران نیست

  • ناشناس

    به اقای ریئسی بگوامدیدتوبورس نگاه کریدگردیدو رفتیداقای محسن رضایی توکه هنه چیزدرباره بورس می کفتیدجراحالاسکوت کرده ایدفرق این دولت وان دولت دست کردن تو جیب ملت است

  • ناشناس

    اقتصاد خودمان راببینید بورس ما هم به همان شکل است درست شدنی نیست هرروز بدتر از دیروز

  • ناشناس

    دتوزیع .کف کانال صعودی,نزدیک حمایت استاتیک و داینامیک در تایم فریم هفتگی
    حقوقی این سهم رو امروز درو کرد.
    بررسی شود.
    سود سازی عالی
    بنیادی
    افزایش قیمت دلار
    حذف ارز4200
    بهترین فرصت خرید تو این قیمتها هستش
    اصلاح زیادی از نظر زمانی و قیمتی داشته