خبر مهم:

کد مطلب: ۷۲۱۶۵۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تحلیل بنیادی نماد سیتا؛ روند متعادل سودسازی در صورت‌مالی سالانه

تحلیل بنیادی نماد سیتا؛ روند متعادل سودسازی در صورت‌مالی سالانه

بررسی صورت‌های مالی سه ماهه سیتا حاکی از آن است که این شرکت در سه ماهه منتهی به مرداد 1401 توانسته سود خالص خود را با جهش هزار و 458 درصدی به 149 میلیارد تومان برساند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بررسی صورت‌های مالی سه ماهه سیتا حاکی از آن است که این شرکت در سه ماهه منتهی به مرداد 1401 توانسته سود خالص خود را با جهش هزار و 458 درصدی به 149 میلیارد تومان برساند.

با سیتا بیشتر آشنا شویم

شرکت سرمایه‌گذاری سیمان تامین در خرداد سال 1378 با عنوان اولیه مدیریت سرمایه‌گذاری صنایع سیمان تامین به ثبت رسید. در ادامه این شرکت در بهمن 92 در سازمان بورس پذیرفته و سهام آن در تیر ماه 99 در بازار دوم بورس اوراق بهادار عرضه شد.

سرمایه این شرکت در زمان عرضه اولیه هزار و 100 میلیارد تومان بود و تا کنون افزایش سرمایه‌ای نداشته است. در حال حاضر این شرکت با ارزش بازاری هشت هزار و 899 میلیارد تومان بزرگترین شرکت گروه سیمانی محسوب می‌شود.

سهامداران عمده سیتا چه شرکت‌هایی هستند؟

شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی بزرگترین سهامدار عمده سیتا، 71.28 درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد. 18.19 درصد از سهام شرکت سرمایه‌گذاری سیمان تامین نیز در اختیار شركت واسط مالی ارديبهشت دوم است. همچنین 10.53 درصد از سهام این شرکت سهام شناور محسوب می‌شود.

سهامداران سیتا

کاهش بیشتر از 5 درصدی قیمت سهام سیتا در یک سال اخیر

همانطور که در جدول زیر قابل مشاهده است، بازدهی سهام این شرکت در بازه‌های زمانی ماهانه تا سالانه عملکرد مناسبی نداشته و قیمت سهم در تمامی این دوره‌ها کاهشی بوده است. با اینکه این افت قیمتی از میانگین گروه خود کمتر بوده اما کارنامه خوبی محسوب نمی‌شود. البته در یک هفته اخیر با رشد شاخص کل سهام این شرکت نیز همسو با شاخص کل رفتار کرده و افزایش 7.4 درصدی را به ثبت رسانده است.

بازدهی سیتا

روند متعادل سودسازی سیتا

بررسی صورت‌های مالی سالانه منشتر شده سیتا در سایت کدال نشان می‌دهد این شرکت سیاست تعادل در سودسازی را در پیش گرفته است. به نحوی که سود خالص این شرکت در صورت مالی سالانه منتهی به اردیبهشت 1401 نسبت به دوره مشابه سال 1400 تنها 5 میلیارد تومان بیشتر شده است.

البته این شرکت در پایان اردیبهشت سال 1400 توانست جهش 82 درصدی را در سودسازی خود ایجاد کند و این عدد را به هزار و 497 میلیارد تومان برساند. سود انباشته این شرکت نیز در اردیبهشت سال 1401 معادل هزار و 538 میلیارد تومان ثبت شده است.

سودسازی سالانه سیتا

صورت‌های مالی سه ماهه منتهی به مرداد 1401 شرکت سرمایه‌گذاری سیمان تامین حاکی از آن است که سود خالص این شرکت با جهش هزار و 458 درصدی همراه بوده و از 9 میلیارد و 627 میلیون تومان در دوره مشابه سال گذشته به 149 میلیارد تومان رسیده است. سود عملیاتی این شرکت نیز در این مدت 149 میلیارد و 249 میلیون تومان ثبت شده است.

سودسازی سه ماهه

همچنین سیتا موفق شد در این دوره به ازای هر سهم 13 تومان سود شناسایی کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.