کد مطلب: ۵۱۲۸۲۹

در گفتگوی تجارت‌نیوز با یک کارشناس مطرح شد:

رشد شارپی بورس چقدر امکان‌پذیر است؟

رشد شارپی بورس چقدر امکان‌پذیر است؟

سازمان بورس در جلسه شب گذشته تصمیم به تغییر دامنه نوسان گرفت و دامنه نوسان منفی سهم‌ها از ۵ درصد به ۲ درصد کاهش پیدا کرد، بعد از این تصمیم بسیاری از فعالان بازار انتظار رشد شارپی بورس را دارند. اما رشد شارپی بورس امکان‌پذیر است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نظر می‌رسد تغییر دامنه نوسان و همچنین منع بازارگردان‌ها در فروش سهم باعث روند صعودی بازار سهام شد اما سئوال اینجاست که تصمیمات جدید برای تغییر دامنه نوسان چقدر بر روند بورس تاثیرگذار است؟

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سهام در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با تاثیر تصمیم تغییر دامنه نوسان بر روند بازار سهام گفت: این تصمیم می‌تواند مسکنی به بازار سهام باشد تا جو بی‌اعتماد و ترس موجود در بازار سهام کمی آرام بگیرد و به نوعی دربردارند این پیام است که می‌خواهد جلوی ریزش بورس را بگیرند. به نظرم این تصمیم می‌تواند بر بازار سهام تاثیر بگذارد اما نباید انتظار رشد شارپی را برای بازار سهام داشت.

این کارشناس در ادامه گفت: تغییر دامنه نوسان نمی‌تواند جلوی ریزش بورس را بگیرد و ممکن است این ریزش با این تصمیم کند شود اما از طرفی شرایط برای بازار سهام خوب و این تصمیم بیشتر به بازگشت اعتماد به بورس تاثرگذار است، همچنین تغییر دامنه نوسان بر روی سهم‌های کوچک تاثیر بیشتری دارد زیرا این سهم‌ها بسیار راحت‌تر به مدار مثبت حرکت می‌کنند.

این کارشناس در رابطه با آینده بازار سهام گفت: به نظر می‌رسد تا قبل از عید یک روند صعودی داشته باشیم اما نباید انتظار صعود شارپی را داشت. احتمالا در آینده روند بازار نمادهایی چون خودرویی، بانکی و نمادهای کوچک روند بهتری داشته باشند، از طرفی شنیده می‌شود که قرار است برخی از تحریم‌ها نیز فعلا تعلیق شود که این موضوع می‌تواند بر نمادهای ارز محور نیز تاثیر خوبی داشته باشد.

این کارشناس پیش‌بینی کرد شاخص کل تا پایان سال تا حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد رشد خواهد کرد.

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سید مسعود

    جناب کارشناس اشتباه نمیکنی ۱۳۰۰ !!! اخه مرد حسابی ۱۳۰۰ که با ۳ روز رشد ۳۵۰۰۰ واحدی مثل امروز میرسه

    • منصور

      دمت گرم درست گفتی، حدادی اسم خودش را گذاشته کارشناس ، آخه مرد حسابی یک هفته دیگه مثبت باشه، ۱۳۰۰ رو رد میکنه، چرا حرف واقعا غیر کارشناسی میزنه و ته دل مردم رو خالی میکنی، تجارت نیوز فقط چسبیده به حدادی، انگار قحطی کارشناسی

  • ناشناس

    بورس رو دو قسمت کنین، یکی برای اونایی که طرفدار دامنهٔ نوسان آزاد هستن و یکی برای درپیتی‌هایی که طرفدار -۲ تا ۶ هستن. این دو گروه آبشون تو یه جو نمیره.

    • ناشناس

      زیادمغرورنباش

  • ناشناس

    این تصمیم گرفته شده که ترس از بازار کم کم بره. به نظرم بازار رشد منطقی و تدریجی رو آغاز بکنه و تا عید به 1.6 میرسه. خلاصه اینکه نه ذوق زده باشید و نه نا امید.

  • ناشناس

    خداوکیلی دیگه لفظ ریزش را نیاریید بگیید تا عید شاخص میرد رو ۲ میلیون انرژی منفی ممنوع

  • پاسارگاد

    خوب با پنج درصد که جیب مردم خالی شد با دو درصد برای شروع سال جدید خوبه

  • پاسارگاد

    هر چی که میگن شما برعکسش کن

  • بورس باز

    فعلا بورس سوددهی قابل توجهی نخواهد داشت
    صبر صبر و باز هم صبر
    فعلا اکثریت مردم اعتماد ندارند

  • وحید

    خدایش این کارشناس؟؟؟
    من دیگه حرفی ندارم

  • رضا

    تا وقتی که تمام مردمی که بصورت هیجانی وارد بورس شدن سهام هایشان را به حقوقی ها واگذار نکنند شارپی اتفاق نخواهد افتاد.بورسی که دستوری باشه کارشنایی و تحلیلو اینا معنی نداره.کشکی.آبدوغ خیاره.الان ماها یه لقمه چرب بودیم که دیگه چیزی تا بلعیده شدنمون باقی نمونده

  • پژمان

    اقای دهنوی خدا برا خودت خانواده ات خوش بخواد اگر کاری میتوانی انجام بدید تا حداقل ما بدبخت بیچاره ها که با زحمت اندک پس اندازمون رو با دعوت اقایونی که دم ازگشایش اقتصادی برای مردم میزدند
    اما درحال اون اندک سرمایه ما شده استرس بحث در منزل یا بیشتر زندگیها به فنا رفته یا به سکته مردم کشیده شده
    تو رو به بانو فاطمه زهرا (ص) به فریاد ما برس مطمین باش ۵۰ ملیون سهامدار خرد مثل من دعا گو خانواده ات هستیم
    اما برامون کاری کن که نزدیگ شب عید پیش زن و بچه هامون خجالت زده یا بغض مون نترکه پیش خانواده هامون اخرش گفتم که اگر کسی براتون از دست نوشته من میخونه براتون برای یک دقیقه خودتون رو جای من و دیگران بزارید
    ممنون
    تجارت نیوز لطفا خواهشن دست نوشته من و حرف دل تمام سهامداران کوچک رو تایید کن
    که شاید به حق اسم صاحب زمان این اخر سال عیدمون بدتر نشه
    زندگیها پاشیده نشه
    تجارت نیوز یک کارکر ساختمانی فصلی از شما خواهش میکنه
    ممنون مردم ناراحت نباشید خدا رو داریم ( بی کسان کس خداست و بس)