کد مطلب: ۵۵۴۹۰۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تحلیل بورس امروز ۳۰ خرداد / بعد از انتخابات چه زمانی وارد بازار سرمایه شویم؟

تحلیل بورس امروز ۳۰ خرداد / بعد از انتخابات چه زمانی وارد بازار سرمایه شویم؟

کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: بازار بعد از انتخابات و با توجه به این که طی دوره طولانی مدتی افت و بی‌تعادلی را گذرانده است به لحاظ تکنیکالی باید شاهد روند مثبت و متعادل در آن باشیم زیرا اصلاح در بازار به اتمام رسیده است. البته این روند به یک باره رخ نمی‌دهد و با رشد ملایمی شاخص کل تا شهریور ماه انتظار می‌رود به یک میلیون و ۵۰۰ برسد که این رقم به هیچ وجه دور از انتظار نیست. 

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ بازار برای دومین روز متوالی با روند مثبت آغاز به کار کرد و بسیاری از نمادهای شاخص‌ساز با تحرکات مثبتی همراه شده‌اند اما همچنان نیمی از بازار در صف فروش قفل هستند و آن هم به دلیل روند ناامید کننده نمادهای کوچک بازار است. به عقیده بسیاری از کارشناسان بازار سرمایه اگر ابهامات سیاسی در بازار فروکش کند بازار از وضعیت نوسانی دور می‌شود.

حسین مرید سادات، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در تشریح روند بازار سرمایه در وضعیت فعلی گفت: بازار در یک ابهام نامشخص قرار گرفته است و تا شش ماه آینده که دولت جدید بر سر کار می‌آید و تیم اقتصادی دولت معرفی می‌شوند باید منتظر بمانیم تا ببینیم واکنش بازار به این انتخاب چه خواهد بود.

او می‌گوید: در شرایط فعلی چنین رشدی را برای دو روز متوالی پیش‌بینی نمی‌کردم آن هم به این دلیل که روز چهارشنبه با عرضه‌های گسترده‌ای مواجه بودیم. مرید سادات افزود: روز گذشته عملکرد مثبت و اثرگذار گروه‌هایی مانند بانکی‌ها، گروه‌های شیمیایی و چندرشته‌ای‌ها نشان داد بازار به استقبال رییس جمهور جدید رفته است.

این کارشناس بازار در بخش دیگری گفت: بازار بعد از انتخابات و با توجه به این که یک دوره طولانی مدت افت و بی‌تعادلی را گذرانده است به لحاظ تکنیکالی باید شاهد روند مثبت و متعادل در آن باشیم زیرا اصلاح در بازار به اتمام رسیده است. البته این روند به یک باره رخ نمی‌دهد و با رشد ملایمی شاخص کل تا شهریور ماه انتظار می‌رود به یک میلیون و ۵۰۰ برسد که این رقم به هیچ وجه دور از انتظار نیست.

مرید سادات همچنین درباره روند بازارهای موازی و تاثیر آن‌ها بر بورس گفت: سیاست‌های ناکارآمد دولت و دامن زدن به افزایش نقدینگی و افزایش تورم در کشور باعث افزایش قیمت بسیاری از کالاها شده است. وبا توجه به اتفاقاتی که در اقتصاد کشور افتاده است در دوره چهار ساله بعد دلار به زیر ۲۰ هزار تومان نخواهد آمد و در دیگر بازارها مثل مسکن احتمال رکود را داریم. وی افزود: مول

فه‌های اقتصاد کلان در اقتصاد کشور در وضعیت نامناسبی قرار گرفته است و انتظارات تورمی را در چهار سال آینده داریم.

وی درباره زمان مناسب سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه گفت: حجم کم معاملات و نبود نقدینگی در بازار معضل بزرگی است که هنوز هم حل نشده است اما کف‌های حمایتی که در حال حاضر در بازار شکل گرفته به راحتی از دست نخواهد رفت و بسیاری از سهم‌ها در کف قیمتی خود در حال حاضر قرار گرفته‌اند؛ پس زمان فعلی برای ورود به بازار سرمایه مناسب است البته به این شرط که سبد سرمایه‌گذاری مناسب و دقیقی چیده شود. یعنی خرید سهم‌های بنیادینی که ارزش نگهداری دارند و صادارت محور هستند. وی افزود: سهامداران باید در قیمت‌هایی خرید کنند که عمده بازار نسبت به آن رقم توافق دارد و البته از نقدشوندگی بهتری هم نسبت به دیگر سهم‌ها برخوردار هستند.

او می‌گوید: سهم‌های کوچک بازار قفل در صف فروش‌اند و عامل اصلی نابسامانی بازار هم همین نمادهای کوچکند. سرمایه‌گذاران بازار سرمایه باید دقت کنند که در کدام نمادها سرمایه‌گذاری می‌کنند که به عبارتی در بازار گیر نکنند.

مرید سادات در پایان این مصاحبه به راهکارهای افزایش اعتماد در بازار اشاره کرد و گفت: تسهیل قوانین در شرایط فعلی مهم‌ترین فاکتوری است که به بازار کمک می‌کند. زمانی که ناظر بازار به صورت سلیقه‌ای دست به اقداماتی می‌زند نتیجه آن چیزی جز برهم خوردن تعادل نیست. وی افزود: زمانی که سیاست‌گذار بر مبنای قانون حرکت کند، سایه قیمت‌گذاری‌های دستوری از بین برود و اقتصادی باز برمنای عرضه و تقاضا داشته باشیم اعتماد به بازار برمی‌گردد البته باید قوانینی در جهت حمایت از بازار و نه ضربه به پیکره بازار سرمایه هم وضع شود.

آخرین اخبار مربوط به بازار سرمایه را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    فکر کنم وقتی مردیم سهام عدالت فروش شروع میکنهواقعا خجالت نمیکشن بعداز یک سال سرکارگذاشتن مردم و اینهمه دروغ دارن وعده چندماه دیگه رو میدن .اون موقع که گفتن چند روزه پول سهام دست مردم میرسه یک سال طول کشید هیچ کاری هم نکردن .وای به الان که دارند وعده چندماه دیگه رو میدن

    • ناشناس

      کلا اینکه سهام عدالت دادن به مردم کار اشتباهی بود. باید وقتی مردید هم نزارن بفروشید.

    • ناشناس

      سهام عدالت اموات باطل میشه،

  • ناشناس

    این نوار قرمز بالا چیه؟ فکردم وارد سایت تسنیم شدم. حس بدی بود. در حد شکست عشقی

    • جمال

      سلام،فعلا که همه ایرانیا یا شکست مالی داریم یا شکست عشقی!!!من که پدر ومادرم وبرادرم رحمت خدا رفتن در عرض چهار سال شکست عاطفی خوردم.پول که تو این مملکت امدنش بهر رفتن است.

  • علی

    لطفا بفکر سهامدارام فسا و ومعلم باشد ما این پول را برای درمان نیاز داریم الانم بالای ۸۰ ورصد در ضرریم و حقوقی های حریص میخوان سهام را مفت ازمردم بخرن و هیچ حمایتی نمیکنند

  • ناشناس

    دراین یک سال مال باختگان بورس رو حسابی سر کار گذاشتند.همه اتفاقات زمین وزمان را بهانه کردند تا این دزدی بزرگ را مشمول مرور زمان کنند .حالا که این وعده آخر هم به خیرو سلامتی تمام شد باز شش ماه لازم است که موتور دولت جدید گرم شود.تیم اقتصادی دولت فعلی هم که الفرار.حالا کی جواب پسبده خدا میدونه؟!!

    • ناشناس

      علت افت قیمت همین مثلا مال باختگان بودن. هر روز فروختن و گفتن پس نفروشیم داره سرمایمون آب میشه? خوب بفروشی آب میشه دیگه نفروشی میره بالا. هنوزم یکسری سری اینو نفهمیدن.

  • مردم عادی

    باید کساییکه تو بورس اخلال کردن را با باطل کردن معاملاتشون مجبور کنند سرمایه ها را به بورس برگردانند. اگر میخوان عدالتو اجرا کنند این نقطه شروعه

  • ناشناس

    مسخره بازی شده پارسال میگفتن تا مشخص شدن انتخابات امریکا بازار در ابهام هستش بعد انتخابات امریکا برجام رو بهانه کردن از امسال میگفتن تا انتخابات ریاست جمهوری بازار ابهام داره الانم میگن تا روشن شدن تیم اقتصادی دولت تو ۶ماه دیگه بازار ابهام داره لابد ۶ ماه دیگه میگن انتخابات مجلس پیش رو هستش و ببینیم ترکیب مجلس چطوره بعدش هم بازم انتخابات امریکا و به قول معرف قس علی هذا.یه دفه بگید مملکت حساب کتاب نداره اینقدر توجیه نکنید .

  • ناشناس

    اک این مردم عوام فریب که به خودشونم لایی میزنن از این فروشها دست بردارن بارار درست میشه دگ تو این قیمتا فروش بخدا اشتباه

  • مجمع تحلیلگران بورس

    مشکل فروش آبشاری مردم هست. جالبه که دم از ضرر و مالباختگی و اینا میزنن

  • ناشناس

    مگه حداکثر حجم خرید درسهام نداریم چجوری میشه که سهمی حداکثر ۱۰۰هزارتا حقیقی میتونه بخره یا بفروشه ۱۷ نفر صف ۸ملیونی تشکیل میدند