کد مطلب: ۵۶۷۶۲۲

کارشناس بازار سرمایه پاسخ می‌دهند:

تحلیل بورس امروز ۹ مرداد / سیگنال مهم حقیقی‌ها بورس را سبزپوش کرد

تحلیل بورس امروز ۹ مرداد / سیگنال مهم حقیقی‌ها بورس را سبزپوش کرد

کارشناس بازار سهام معتقد است: برای تحلیل تحرکات بازار بهترین شاخص، برنامه خرید و ورود و خروج سهامداران حقیقی‌ها به بازار است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز بازار با افزایش تقاضا در نمادهای گروه پتروشیمی مواجه شده است و این گروه جز تک سهم‌های محدود سبزپوش شده‌اند. افزایش تقاضا محدود به پتروشیمی‌ها نمانده و گروه خودرویی هم امروز را با تحرکات مثبت آغاز کرده‌اند و تقاضا در نمادهای خساپا و خپارس به چشم می‌خورد. شاخص کل بورس هم در نیمه اول معاملات با ۱۸ هزار واحد مثبت در محدوده یک میلیون و ۳۳۴ هزار واحد قرار گرفت است.

محمد گرجی آرا، کارشناس و تحلیل‌گر بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره روند کلی بازار سرمایه گفت: به صورت کلی تقاضا در بازار بهبود پیدا کرده است. انتشار گزارشات شرکت‌ها عامل بسیار مهمی برای روند مثبت بازار بوده است.

وی اشاره کرد: تقاضای شکل گرفته در گروه پتروشیمی به دلیل افزایش نرخ دلار و نرخ اعلامی خوراک این گروه بوده است و پتروشیمی‌ها تاثیرات مثبتی را بر روند کلی بازار گذاشته‌‌اند. همچنین وضعیت متعادل در گروه بزرگ فلزات اساسی بازار هم به چشم می‌خورد.

گرجی آرا در بخش دیگری گفت: صف‌های فروش بازار در روزهای پایانی معاملات هفته گذشته کم‌تر شده بود و این موضوع نشان می‌دهد بازار به مدار تحلیلی نزدیک شده است. بنابراین برای تحلیل تحرکات بازار بهترین شاخص، برنامه خرید و ورود و خروج سهامداران حقیقی‌ها به بازار برای آینده است.

وی افزود: روند بازار سرمایه در حال حاضر بیشتر تحت تاثیر اخبار سیاسی است و نمی‌توان نظر بلند مدت و قطعی درباره آن داد. زیرا متغیرهای سیاسی مدام در حال تغییر هستند. بنابراین بهترین زمان برای تحلیل و پیش‌بینی بازار تایم فریم سه ماهه است و ما طبق این زمان می‌توانیم پیش‌بینی کنیم روند بازار متعادل خواهد بود و شاخص احتمالا تا پایان سال جاری به کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد برسد..

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • هادی

    کلاهبردارخونه خراب شده بورس چه کالا چه اوراق یه عده دزد سرهم کلاه میزارن

  • دارا

    لااقل تو این آخر کار دولت سهام دارای یکم را به ارزش ذاتی برسونید کمی ار ضرر اعتماد به خرید سهام دولتی کم بشه.

  • هاشم

    نمیدونم چرا هرچی شاخص بالا میره این پالایش و دارایکم چرا بالا نمیره که هیچ پایین هم میاد

  • ناشناس

    بالا رفتن قیمت دلار و انجام نشدن برجا م تورم شدیدی که در راه است باعث رونق بخشیدن به بورس شده است،

    • ناشناس

      درسته ولی یعنی میگید چه؟ همه دارایی‌ بازار های کاذب مثل دلار و بقیه بالا بره و دارایی تولیدکننده و سهامدار خرد که سرمایه گذاری کرده برای تولید و اقتصاد و کمی سود حلال با تورم پایین بیاد؟!!!
      دارایی ها و تجهیزات تولیدی از همه چیز باارزشتره یه سری به ابزارفروشی بزنید تفاوت قیمت پارسال و امثال را متوجه میشید گاهی ۲۰ برابر شده

    • ناشناس

      جواب این کامنت رو دادم چرا نمی‌ذاری میترسی به سواد مردم اضافه شه

  • ناشناس

    تا آخر سال حداقل باید ۱۸۰۰بره تا یه کم از ضررها جبران بشه

    • ناشناس

      تا آخر سال چنانچه تورم خاص و شدیدی نباشه،، و شاخص زیرِ دو میلیون و دویست باشه،دیگه ملت تا انتهای عمرشان به هیچ مسئولی اعتماد نخواهند داشت
      اگر هم که تورم در قیمتها طبق معمول پیش بیاد که اونهم باید در رشد قیمت سهام جداگانه دیده بشه

  • ناشناس

    سلام والا وقتی 34هزارواحد مثبت هست /3درصد سود کردیم ولی وقتی 3هزار واحد منفی هست کاملا5درصد ضرر میکنیم یعنی چه

  • جگر سوخته

    هر چه شاخص رشد میکنه درا یکم افت ،سهام خودشونه حمایت نمیکنند

  • رامین

    من نمیدونم این روند شاخص چطوری هست که دائم داره میره بالا و صعودیه ولی سهم ما هی منفی میشه و خیلی دست بالا در جا میزنه؟!!! سهام خمحرکه تو ۲۶۰۰ تومن خریدم پارسال الان زید ۴۰۰ تومن دست و پا میزنه و فکر شاخص برسه به ۳ میلیون باز هم این همینطور زیر ۴۰۰ بمونه !!!!!!!!!!!!

  • ناشناس

    جون عزیتون نرین صف فروش صبر کنید یکم بره بالاتر

  • لملکبی

    پول ملت وفروش سهام دولتی وضررملت گداوبیچاره همش میره صرف هزینه حزب الله وامثالهم میشه چقدغریب پرستی!!